| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 november 2003 Locatie: Assen
| Ik heb een vriend en zijn pa runt een zomerkamp met natuurlijk ook een computer kamp erbij. Maar nu willen ze voor dit jaar nieuwe pc's aanschaffen. De leiding kiest voor een Intel Celeron, maar wij willen een AMD. Maar welke cpu is nou beter voor een zomerkamp? Het is voor van alles en nog wat, maar toch wel het meest game's. Ook aangezein dat het budget rond de 800 euro ligt dachten wij dat een AMD meer in onze richting kwam. De pc's worden om het half-jaar intensief gebruikt. in de winter liggen ze stil. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| De prijs/prestatie verhouding van AMD-mobo's is ook veel beter dan die van Intel.. Voor een top AMD-bord betaal je 100 euro, voor een vergelijkbaar Intel-mobo al gauw 150 ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| MODBREAK Topic opgeschoont, 10 replies getrasht die totaal niks met de vraag stelling had te maken. Er is door de TS niet gepraat over OC'en en als je na denkt is dat niet verstanding, op een pc-camp heb je pc nodig die voor de volle 100% te vertrouwen zijn. Ik heb gisteren ook een stukje toegevoegd aan de MUST READ's over dit soort discussie topics, als iedereen alleen "Ja" of "Nee" schreeuwt, komt er geen discussie van de grond. Duus ook replies als "Neem AMD das better" zijn getrasht. Your friendly neighbourhood moderator Fleppuhstein
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Wat dacht je van een goed onderbouwde mening die helpt een gefundeerde beslissing te nemen? Een opmerking als "AMD is beter" is immers van geen enkele waarde als er niet verteld wordt waarom... On-topic maar weer.
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Een klant van mijn stagebedrijf heeft een Dell server, daar was een keer iets mis mee, toen is er 3 keer iemand geweest om te kijken, 2 keer hadden ze verkeerde spullen meegenomen om te vervangen En AMD is niet beter, maar de prijs/prestatie verhouding van AMD wel.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 17 november 2003 Locatie: Assen
| Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #13 (permalink) |
| Dat valt volgens mij wel mee bij Dell, een vriend van mij heeft zijn GeForce3 vervangen door een Radeon 9700 Pro en ik weet bijna zeker dat dat niet van zijn vader zou mogen als het de garantie zou verbreken..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
iig: een AMD Athlon is een High-End processor, een Celeron een budget ding. De performance van een Celeron is dermate laag dat je tegenover grote broer Pentium er meer dan 1Ghz van de eigenlijke frequentie af mag trekken. (2.6Ghz Celly presteert als 1.5Ghz P4) Ook de geheugenbandbreedte van een Celly is totaal brak. Daarnaast is een Celly nogsteeds duurder dan een Athlon XP, en is een mobo voor een AthlonXP goedkoper dan voor een Intel. als je een AMD koopt heb je dus een snelle PC, en houd je geld over voor een high-performance videokaart (welke ECHT nodig is voor games) Vertel de personen in kwestie maar dat je NIET moet kijken naar hoveelheid Ghz! de IPC vermenigvuldigd met de frequentie geeft een veel nauwkeuriger beeld van de snelheid. ff een laddertje van performance bij gelijke klokfrequentie (goed naar slecht): Intel P4EE Intel P4HT AMD AthlonXP (gekeken naar XP rating!, anders zou hij bovenaan staan) Intel P4 AMD Duron Applebred AMD Duron Morgan AMD Duron Spitfire Intel P3 Intel Celly 3 (P3 based Celeron) Via C3 Nehemiah Intel Celly 4 (P4 based Celeron) <- (ja ECHT zo laag) | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Overklokken Intel Celeron 766mhz, hoe? | Niels van de Poll | Cooling & OC Junkies | 7 | 27-09-2007 15:26 |
| AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester (S939, 2x2.4GHz, 512KB) | XlinkK | Hardware Junkies | 8 | 6-12-2006 12:40 |
| Hoe oc ik me celeron in bios? | rawiramdhan | Cooling & OC Junkies | 1 | 4-04-2004 10:38 |
| Keuze processor pentium 4 of celeron?? | Pietjuh | Hardware Junkies | 11 | 13-09-2003 14:55 |
| AMD Athlon 1.4ghz dillema | node | Hardware Junkies | 6 | 10-09-2003 13:34 |