| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 oktober 2003 Locatie: Ergens achter mijn pc..
| Is het mogellijk met een usb kabel een netwerk op te zetten tussen 2 pc's of is dat een speciale usb kabel? en welke software heb je dan nodig?
__________________ Pcmodders |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 oktober 2003 Locatie: Ergens achter mijn pc..
| ja maar ik bedoel gaat het ook met een gewone kabel of niet? zonder dat bakje in het midden? en als dat niet gaat gaat het ook nog anders? buiten de traditionele manier?
__________________ Pcmodders |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Wel een compleet standaard vraagje, waarom zouden ze een USb lan cable hebben bedacht als de oude de functionaliteit al had ?
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ja het kan met een USB 2 USB link kabel. Ik heb er hier eentje liggen waar ik een tijdje een LAN mee had draaien. Niet supersnel, waar het werkte wel. Later toch een NIC gekocht omdat de PC dan direct op de server kon, kabel ligt dus nu een beetje stof te verzamelen.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Waarom zou je het eigelijk met een usb kabel willen? elke pc met een usb aansluiting heeft ook wel een netwerk aansluiting (netwerkt kaart is los ook maar 5 euri). Volgens mij is dat goedkoper en sneller dan een usb netwerkt.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2004 Locatie: Op een bijna leeg eiland in de Noordzee.
| USB 2 kan tot 480 Mbps aan dacht ik? Dat is dan toch sneller of niet?
__________________ Alle brommer / scooter / auto bezitters, gaat massaal naar www.flakkeetuning.com (en dan FORUM!) :P |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
Daarnaast vreet het CPU power, dus als je met iets anders bezig bent, kan de USB daar stevig onder leiden... Daarnaast zijn 2 LAN kaartjes + een crossed UTP kabel goedkoper dan 1 USB naar USB kabel. Is dedicated, je hebt full duplex, dus 100Mbt heen en 100Mbit trug, latency is extreeem laag (das goed), rendement ligt veel hoger en is minder afhankelijk van je CPU. een Firewire netwerkje is dan nog een betere oplossing dan USB. veel lagere latency, 400Mbit dedicated bandwidth per host, kost minder CPU power en heeft een beetje hoger rendement. maar ook via FireWire is duur. gewoon 2x LAN kaartje van 5 euro en een crossed UTP kabel voor 10 euro (of minder, ligt aan de lengte...) | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Netwerk tusse 2 pc's leggen | jokkos | Hardware Junkies | 10 | 14-01-2007 11:36 |
| Netwerk tussen win XP en win 3.11 | Frenger | Hardware Junkies | 4 | 19-03-2004 13:38 |
| VPN tunnel tussen 2 pc's | GoTMoRe | Software Junkies | 14 | 26-02-2004 09:33 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 17:42 |
| firewire netwerk aanleggen tussen 2 pc's | -PartyBoy- | Hardware Junkies | 39 | 7-09-2003 16:06 |