Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 28-01-2004, 09:23   #1 (permalink)

Standaard R9600XT maar soms beeld :S

Beste Junks,

Ik heb sinds een week een Asus Radeon 9600XT en hij bleek toen ik hem net teste op mijn nf7-s je niet te werken, toen heb ik hem uit het agp slot gehaald en er weer ingeduwd.
Hij deed het toen weer super..
alleen de volgende dag bij het booten deed hiij het weer niet en heb ik m zeker 10x uit de agp moeten trekken, als hij eenmaal beeld heeft dan blijft dat ook zo.. maar als ik nu de volgende dag weer ga booten doet hij het alweer niet

Nu word het probleem nog wat ingewikkelder: als ik hem in mijn p4 systeem douw dan loopt hij als een treintje.. en als ik dan de gf4 van mijn p4 naar me abitje omplaats loopt deze ook gewoon goed :s

Wie o Wie weet het antwoord
  Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2004, 09:47   #2 (permalink)

Standaard

mmm dat klinkt erg vaag. Je zou denken dat ie een conflict heeft met de chipset oid .
De rest van je AMD sys werkt wel goed, dat het daar niet aan ligt, anders zou ik gewoon me garantie claimen.
sapphire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2004, 09:53   #3 (permalink)

Standaard

Wat voor PSUtje heb je, het zou kunnen zijn dat die het te moelijk krijg met een AMD én een 9600XT.
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2004, 18:58   #4 (permalink)

Standaard

ik heb een amd 2800+ barton, hij kan het dus makkelijk aan.. en voor garantie kan ik toch mijn geld niet terug krijgen denk ik? ik heb m besteld bij pc mega stores
  Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2004, 19:05   #5 (permalink)

Standaard

Ik heb hetzelde mobo en kaart maar bij mij deed alles het perfect. Ik gebruik de drivers van nvidia die op de cd mee worden gelevert voor mijn mobo en alles van 3.8 tot 4.1 werkt goed met mijn videokaart. Maar ik heb gehoort dat het bij veel mensen aan de chipset drivers ligt dus misschien ff je drivers en bios updaten.
Oud 29-01-2004, 08:27   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sapphire
mmm dat klinkt erg vaag. Je zou denken dat ie een conflict heeft met de chipset oid .
De rest van je AMD sys werkt wel goed, dat het daar niet aan ligt, anders zou ik gewoon me garantie claimen.
met chipset kan het dus ook niet zijn want er zijn genoeg mensen op een nf7-s waar hij het wel op doet..
en bovendien.. de kaart doet het soms.. dus het kán wel

nog mensen met suggesties dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2004, 08:59   #7 (permalink)

Standaard

je agp slot ff goed schoonblazen, Bij mij zit er soms wel is wat stof tussen waardoor de kaart niet goed contact maakt. En probeer je kaart ff in een andere pc want als je het probleem dan nog heb denk ik dat het aan je kaart ligt.
Oud 29-01-2004, 10:22   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diontjuh
ik heb een amd 2800+ barton, hij kan het dus makkelijk aan.. en voor garantie kan ik toch mijn geld niet terug krijgen denk ik? ik heb m besteld bij pc mega stores
Hoeveel watt is je PSU dan? En voor garantie kan je wel terecht, binnen 8 dagen na aankoop kan je het product kostenloos retourneren voor je geld of een andere kaart. Ik zou eens een andere kaart proberen, sommige kaarten zijn een beetje vaag en doen het niet altijd evengoed.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2004, 14:16   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tongue_of_colicab
je agp slot ff goed schoonblazen, Bij mij zit er soms wel is wat stof tussen waardoor de kaart niet goed contact maakt. En probeer je kaart ff in een andere pc want als je het probleem dan nog heb denk ik dat het aan je kaart ligt.
als je goed had gelezen dan zag je dat hij het in me andere systeem wel doet
en ik heb ook de drivers.. maar anders kon die toch nog wel beeld geven tot in windows.. want nu doet hij het zelfs niet bij het booten...
ik zal eens gaan kijken of hij wil werken en anders dan gaat hij terug.. en wil ik een andere proberen

edit: 350 watt enermax psu.. alles stabiel hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2004, 20:51   #10 (permalink)

Standaard

ja PSU is stabiel, een andere kaart doet het wel in het systeem, de drivers zijn goed en eht is geen chipset conflict.
Wat doen we moeilijk ? die kaart is net nieuw, ga naar die zaak en ruil em om , nee hoeft niet perse voor geld kan ook gewoon een andere kaart.
Oud 30-01-2004, 08:06   #11 (permalink)

Standaard

mja ik ga vandaag maar ff bellen voor een andere kaart..
wat ik wel nog heb gemerkt is dat als het systeem is warmgedraaid met de geforce van me dan wil hij het wel doen maarja.. ik ga die ventjes maar eens bellen voor een nieuwe 9600XT
  Met citaat antwoorden
Oud 30-01-2004, 12:16   #12 (permalink)

Standaard

nou, net met de winkel gebeld, ze zeggen dat het aan mijn bord licht omdat de kaart het wel doet op een ander mobo, ze zeiden dat ik het voltage van de agp omhoog moest gooien maar daarvoor gingen ze nog ff met asus bellen of dat nog onder de garantie viel..
als ik de kaart terug ga sturen en er is nix mee aan de hand kost het me 30 pleuro..
Misschien hier nog iemand in zuid limburg die een abit bordje heeft waar ik me kaartje ff op kan testen?
  Met citaat antwoorden
Oud 30-01-2004, 14:28   #13 (permalink)

Standaard

Het ligt niet aan het bord dat is gewoon onzin. Ik heb hetzelfde bord en een 9600xt en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Gebruik anders de mobo drivers die je op cd heb gehad bij je abit. Die gebruik ik ook en daarmee werkt alles.
Oud 30-01-2004, 15:53   #14 (permalink)

Standaard

[offtopic]
welke 9600xt is eigenlijk beter de Asus of de Saphire??
[/offtopic]
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-01-2004, 17:18   #15 (permalink)

Standaard

ik zeg niks, ik ben te partijdig :P
AGP voltage omhoog, wat is dat voor onzo ?!? ik snap sowieso het nuet daar niet van
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel beeld dan weer geen beeld Willy Hardware Junkies 11 13-03-2004 12:39
Waar te koop? (Asus R9600XT) SiLaTroN Hardware Junkies 3 25-12-2003 01:23
TV out alleen maar zwart/wit beeld ?? Lampje Hardware Junkies 1 11-09-2003 21:12
monitor kaduuk: Beeld valt soms weg en trilt en beweegt veel Thadeez Hardware Junkies 19 31-03-2003 19:44

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.