| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
|
| Heej, Goedenacht mensen ![]() Ik heb nu 512 MB DDR PC 3200 van Dane Elec, ik wil dit gaan vervangen door 2x 256 MB DDR PC 3200 omdat ik nu een ABIT NF7 moederbord heb dat Dual Channel ondersteunt. Gaat dit werken met 2x 256 MB DDR PC3200 van Dane Elec, of moet ik bijvoorbeeld van TwinMos 2x 256 MB DDR PC3200 kopen die Dual Channel getest is? Het is al laat, dus ik weet het niet zeker meer, kon zo gauw ook niets vinden etc, kan iemand hier het me vertellen? |
|
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 augustus 2003 Locatie: Rijen
| Ik heb zelf ook 2 reepjes 256 mb pc3200 geheugen van dane-elec, en deze staan ook in dual channel (op een asus p4p800). Ze zijn niet dual channel getest, maar ik heb er geen problemen mee gehad. Je moet wel opletten dat je ze in de goede bankjes zet, want anders werken ze gewoon normaal en niet dual channel. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 september 2003 Locatie: Oisterwijk
| ik zou gewoon 512 bijkopen als ik goed begrijp dat dat 1 reepje is...het beste blijft echter dual-channel getest geheugen neem bijvoorbeeld deze, die heb ik ook: http://213.239.181.153/default.jsp?pid=872 ![]() Grootte: 1024 MB Soort: DDR SDRAM Snelheid: PC3200, 400 MHz Cas: 2 Aantal pins: 184 pins ECC: non-ECC Uitvoering: Retail Bijzonderheden: Kit of 2, Inclusief LED's |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| Ik weet niet of het aan Twinmos ligt of aan Abit, maar ik heb 2x een twinmos setje gehad en 2x kreeg ik errors met dat geheugen. Op de site van Abit staat overgens wel dat dit geheugen ondersteund wordt. Ik hoor ook redelijk vaak dat dit geheugen brak is. Wat je wel kan proberen is het gewoon kopen werkt het niet goed omruilen en ander bestellen. Moet je wel bij die winkel even vragen of je je geld terug kan krijgen dan. Of je moet in die winkel ook goedkoop ander geheugen kunnen krijgen. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Wat voor merk geheugen heb je nu, wat voor koeling? Als dat nu redelijk/goed is kan je eerst oc-en en dan als je ver kom kan je altijd wat beter oc geheugen kopen(geen corsair(is wel goed maar $$$$)). |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
| Ik heb nu Dane Elec 512mb pc 3200, er zitten geen geheugen koelers meer op, moest ik er gisteren af halen omdat het anders niet in de dimm sloten paste. Na 60min in de vriezer wou het er niet af, toen maar 10seconden met de fohn, en KNAP, los waren ze ![]() Cpu koeler = zalman 6000 full copper EDIT: Zalman 300 watt voeding, is dat genoeg voor een ABIT NF7, 2400+, Radeon 9500, 2 hdd's 2 branders, denk het wel he? |
|
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: IJsselstein
| Die voeding zal wel genoeg zijn Je hoort idd wel eens over Twinmos setjes dat ze niet lekker lopen in combinatie met een Abit NF7-S, maar hier loopt alles perfect Twinmos heeft een best lekkere prijs/performance verhouding, dus wat weerhoudt je? ![]() @ Ice T: die reepjes die jij daar voorstelt zijn ten eerste érg duur, en ze draaien niet echt strakke timings (iets wat op een AMD systeem wel wat winst geeft).
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #12 (permalink) |
| kijk wil je echt oc-en dan zou ik anders kijken voor wat ander geheugen. Kinston hyper X geheugen heb ik namelijk goede verhalen over gehoord. Ga ik ik zelf misschien ook kopen als ik merk dat mijn proc nog verder wil. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| elk geheugen kan en zal zonder problemen in dual channel draaien, setjes die verkocht worden als dual channel kits zijn pure onzin. het is zelfs zo dat de reepjes worden getest in dual channel met 2 verschillende reepjes en dan pas bij elkaar worden gedaan vaak. @Ice thee, leuk geheugen voor een P4...maar de timings zijn brak voor amd. als je goed overclock mem wil, BH5 of BH6 reepjes(BH6 kan je vinden op kingston PC3000 reepjes) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 2GB Dual channel of 2.5 GB singel channel? | _PhanToM_ | Hardware Junkies | 8 | 27-08-2007 13:33 |
| dual channel problemen<-- opgelost | wesjuhdabomb | Hardware Junkies | 10 | 3-06-2007 21:27 |
| Dual Channel Errors. Vram? | stonestrong | Cooling & OC Junkies | 11 | 22-08-2006 19:04 |
| dual channel | tvdh | Hardware Junkies | 4 | 10-08-2006 18:09 |