| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 maart 2003
| Hallo, Ik had een vraagje, ik heb een netwerkje op me kamer van 3 computers via een hub. Ik heb een server waar het internet op binnen komt en daaraan nog 2 pc's maar bij 1 ervan vallen de gedeelde mappen wel eens weg maar heb ik nog wel internet. En bij me meest gebruikte pc die dus op server zit aangesloten valt me hele netwerk verbinding vaak weg.. heel soms spontaan en na het restarten van de computer duurt het altijd een half uurtje voor ik weer verbinding heb op die pc. Het was al zo toen ik ze kocht volgens mij en laatst nog geformateerd maar nogsteeds hetzelfde probleem. Iemand mischien een idee? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| [MODBREAK] Welkom op ons forum. Naar aanleiding van je post wil ik je graag verzoeken om ook de volgende Must read's door te nemen, en ook ter hart te nemen. - "Help ik heb een hardware probleem" Kijk dan ook eens hier. Your friendly neighbourhood moderator: Fleppuhstein. Bij oneenigheid over een van mijn mod acties neem contact op via MSN, PM of Mail [/MODBREAK]
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 oktober 2003 Locatie: Ergens achter mijn pc..
| mm ik heb da ook soms dat ik totaal niet meer ben aangesloten op het netwerk voor internet te delen, enkel de internetverbinding is acties. als ik dan de wizard nieuw netwerk nog eens opnieuw uitvoer, opnieuw opstart dan doet hij het weer weet ook niet waar het aan ligt
__________________ Pcmodders |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 15 maart 2003
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Okee, dat weten dat we niet met een kenner te maken hebben. Dan leg ik het wat rustiger uit. Heb je vaste ipadressen op gegeven aan die netwerk kaarten ? Heb je geen idee wat ik bedoel, doe dan ffies: Start >> uitvoeren >> "cmd" >> "ipconfig /all" , en post dan hier even wat er in de dosbox staat.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #12 (permalink) |
| En je hebt ook geen DHCP server draaien. Dan is dat het probleem. Want om goed te kunnen comuniceren moeten netwerk kaarten wel in de zelfde range zitten. Anders zou er tussen moeten worden gerouteerd, dat doe je met een router en niet met een hub.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Net even met Solidex geMSN't en ik weet nu wel wat meer over zijn situatie ADSL >NIC1> Server >NIC2> HUB >>> 8 utp poorten, met daaraan 2 PC's Op de server draait op NIC2 de DHCP server. Alles systemen Win XP Pro.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: Haarlem
| Welke IP adressen worden er uitgedeeld? Zodra het probleem zich voordoet even de ipconfig /all output van de pc en server in dit topic zetten. Het lijkt me verstandig om de DHCP server een keer uit te zetten en IP adressen toe te wijzen aan alle nic's. Hoe lang is de lease voor een IP adres in de DHCP server? Ik hoop dat ik wat voor je kan betekenen zodra ik de antwoorden heb op bovenstaande vragen.
__________________ Everything that has a beginning has an end.... [The Matrix - Revolutions] |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Netwerk vraagje | SiLaTroN | Hardware Junkies | 7 | 14-05-2004 07:40 |
| Netwerk | Dark Wanderer | Hardware Junkies | 19 | 6-05-2004 17:29 |
| Fps vraagje en Upgrade vraagje! | CaseModXXL | Hardware Junkies | 12 | 26-04-2004 18:51 |
| netwerk | burak | Software Junkies | 16 | 12-02-2004 18:41 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 18:42 |