| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Ik heb vorige week mijn bootschijf vervangen(Maxtor D740 40 gB) door een nieuwe Maxtor Diamondmax 9 8mB, alleen sinds een paar dagen zit ik nu met vage verschijnselen. De pc start niet meer koud op, de eerste keer een zwart scherm, de tweede keer crasht hij als ik inlog in windows. Als ik dan op de reset druk krijg ik een zwart scherm, daarna moet ik nog een paar keer op de reset knop drukken wil hij weer beeld vertonen en booten in windows. Als ik een tijdje bezig ben hangt het systeem(willekeurige momenten), gewoon echt vast, zelfs numlock aan/uit zetten werkt dan niet meer. Even resetten en dan kan ik weer verder werken. Het is allemaal erg frusterend, helemaal als je net een ontwerp aan het maken ben of een script aan het schrijven ben en het systeem hangt. Systeem specs: Chaintech 7VJL Apogee Deluxe AMD XP2000+ (@1667 mhz(default)) 1x 512 MB Kingston Valueram Point of View GF4TI4200 128 MB 2x Maxtor Diamondmax 120gB 8mB Sony CRX140E Terratec Xfire DMX1024 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| misschien een andere voeding? ik heb dezelfde schijf met een 360watt chieftec en ik heb nergens problemen mee.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Maar goed, het ligt waarschijnlijk aan m'n voeding, alleen heb ik geen zin om een nieuwe voeding(@100€) te kopen en dan erachter te komen dat dat het probleem niet is. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Oké, we hebben weer een nieuw symptoon erbij: Als ik cpuburn draai, slaat na +- 20 sec m'n hele pc uit, vreemde is, de powerled blijft branden. Dan moet ik het knop je op m'n voeding uitzetten, paar sec uit laten staan en dan weer aanzetten. Dus ik neem aan dat ik een nieuwe voeding nodig heb, voltages van +2.8 op de +3.3 v lijn zijn niet gezond. EDIT: Ik heb de ATX stekker even los getrokken en gekeken, nu blijkt dat er een pin wat bruinig is( :P ), en dat is een oranje draad. Volgensmij is oranje ook 3.3 v Er zit btw ook een oranje die niet helemaal goed vast zit, ongelukje met kabelmeshen :P Nu is mijn voltage 3.10 maar nog niet stabiel ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Opstart probleem | Biokipje | Hardware Junkies | 2 | 15-11-2007 20:21 |
| Opstart probleem | Yeorz | Hardware Junkies | 14 | 16-03-2005 21:41 |
| [SuSE 9.1 Pro] Opstart problemen | eXistenZ | Software Junkies | 6 | 14-08-2004 22:41 |
| Opstart problemen. | YazooWillie | Software Junkies | 10 | 30-06-2003 17:16 |
| Opstart Probleem.. | R-core | Hardware Junkies | 13 | 17-03-2003 20:41 |