| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 januari 2004
| Hallo Ik heb een PC die onder ME draait met een Asus A7N8X-X mobo een 2200+ AMD en een ATi 64 Mb video kaart, maar hij herkent geen CD rom apperaten ook als ik de slave HD vervang voor ene Cd rom apperaat herkent hij het niet, in de bios wel maar niet in windows. ik heb alle updates voor drivers ed geinstallerd maar soms als ik de PC opstart geeft hij een error zie : http://home.hccnet.nl/t.floor/pic.JPG Ook als ik de Windows setup draai gooit hij hem eruit met dezelfde error K hoop dat iemand weet wat ik er aan moet doen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Als hij hem in de bios herkent zit ie iig goed. Maar is het een ouwe cd-rom speler ofzo, dat ie misschien brak is ofzo?
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Je krijgt een BSOD, dus ik denk dat je software naar zn graatje is. Althans de cdrom drivers veroorzaken de error. Als je nou eens boot met een floppy voor cdrom support, en je kijkt eens onder dos ofdat je de cd kan uitlezen.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik kan met een opstart diskette de windows setup van de CD starten maar op gegeven moment gaat hij de PC opnieuw opstarten en dan krijg ik die error en stopt het systeem en als ik dan reset start de PC weer gewoon op in windows. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
| duidelijk een conflict met windows dus... eigenlijk zou je eens moeten proberen de firmware van de brander te updaten, maar ik kan me voorstellen dat dat erg lastig gaat als hij op geen enkele pc werkt..... terug sturen naar je fabrikant/ leverancier?? misschien dat iemand anders nog een idee heeft? |
|
| | #10 (permalink) |
|
| je IDE controller op je mobo kapot misschien? heb je soms ooit blikseminslag gehad? hmm dan zal de rest van je pc ook wel gaar zijn trouwens dus dat zal wel niet.... je kunt eens voelen of de chip van de ide controller heel warm word, als je je handen er aan verbrand issie kapot, maar als ie "koud" is wil niet zeggen dat ie goed is..... |
|
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Heel misschien werkt de bios resetten wel. Misschien heb je per ongeluk iets handmatig (verkeerd) ingesteld in de bios.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Maar ik vind het raar dat de HD s het dan nog wel doen en als je 1 Hd veranderd voor die DVD doet hij het nog niet. geeft hij wel aan in de bios maar niet in windows is alleen de D: weg, k zal eens de bios resetten (defauld settings ?) |
| | |
|
| « Bios wachtwoord
|
nieuwe hdd » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Mp3 Spelers welke aanschaffen? | Hellion | Gadget Junkies | 4 | 3-07-2007 17:25 |
| Cd-rom spelers worden ineens niet meer gezien | Dj Tw@n | Hardware Junkies | 6 | 25-06-2004 09:20 |
| (5.1) front en rear, 2 spelers (OPGELOST) | squid | Software Junkies | 2 | 31-12-2003 12:03 |
| Pc pakt de videokaart drivers niet | Pietjuh | Hardware Junkies | 4 | 14-12-2003 18:18 |
| De RIAA pakt kleine meisjes | FireWurX | Area 1337 | 40 | 16-09-2003 17:34 |