| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Hey, Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht, een Maxtor van 40 gigabite. Ik wou hem inbouwen bij en pentium 2 266mhz, en win XP er weer op zetten, maar hij herkende de harde schijf niet... Ik duizenden( :P ) verschillende dingen geprobeerd, qua snoeren, en jumpers. Nu herekent hi zijn oude schijfen ook niet meer, en de schijfen uit mijn eigen computer ook niet, wat is er in hemels naam aan de hand?? Groeten Gerben |
| | |
| | #3 (permalink) |
| hey, Euhm, er staat geen windows op, dus kan er helemaal nix meer mee, ook niet met andere hdd's, hij herkent geen enkele harde schijf.... De bios staat op auto, en als er 2 inzitten(of een), dan geeft hij nix aan behalve auto... p.s.Raid is toch 2 schijfen? hij is gewoon een master.... Het gekke is dat hij het in een PIII 533 wel doet...(vandaar dat ik nu op internet zit...) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Als je 2 schijven aan 1 IDE kabel hangt, moet je wel volgens met MSM principe werken: Mobo Slave Master. Aan de 1e stekker op je IDE kabel zit je mobo, op de 2e is de Slave en op de 3e stekker de Master. Als je dan goed de jumpertjes instelt en in het bios de boel op Auto zet dan zou het moeten werken.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Wat voor jumpers heb je eigelijk allemaal verzet? Nieuwe mobo's hebben immers bijna geen jumpers. Nog een tip: probeer is te booten met één HDD op Primair Master (zo kaal mogelijk dus), herkent hij hem dan ook niet? |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Citaat:
![]() Als hij de Maxtor ook niet herkend als je het master/slave verhaal goed hebt ingesteld heb je misschien een bios-update nodig om schijven van die grote te herkennen. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| [MODBREAK] Voor iedereen geldt, dus in dit geval ook voor de TS: Gewoon nederlands op het forum gebruiken meer hier daarover. Your friendly neighbourhood moderator: Fleppuhstein. Bij oneenigheid over een van mijn mod acties neem contact op via MSN, PM of Mail [MODBREAK]
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| een P2 266 ondersteund ATA 66 = 250GB max uit mn hooft...dus 20 is geen probleem ![]() zet je jumper eens op CS[cable select] en dan op de 1e IDE kanaal op de laatste aansluiting..nu zou hij moeten werken |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Als hij aan de raid controller hangt moet je in de windows XP setup drivers laden voor de raid Controller. In de Xp setup staat op een bepaald moment (onder in beeld) dat je niet microsoft drivers voor een schijfcontroller kan laden (of iets dergelijks), druk dan op F6 en volg dan de aanwijzingen (je moet dan een diskete met de drivers van je raid controller in je fdd doen). Dan ziet windows je hd waarschijnlijk wel. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| hey, Bij een dell(tenminste bij mij) is een laadscherm(dus van de bios) en dan komt er cover is previously removed(de contact is niet in orde), en dan zegt hij dat er geen hdd kan vinden... Dat komt er ds gelijk onder, kan dus niet in windows komen(ja kan ik ewl bij de setup, maar dan vind de setup geen hdd's) Dus er is iets goed mis... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe kast en nieuwe voeding | DaLamaMan | Hardware Junkies | 21 | 17-01-2008 20:57 |
| Nieuwe voeding, nieuwe kast, verlichting knippert, boot niet | hellraver | Hardware Junkies | 5 | 15-08-2007 19:38 |
| Nieuwe Router, nieuwe fratsen... | Freakazoid | Hardware Junkies | 11 | 21-06-2004 21:50 |
| Nieuwe Windows install op tweede (nieuwe) hdd. | defecto | Software Junkies | 21 | 1-04-2004 20:28 |
| Nieuwe Technische Dienst, Nieuwe indeling 19" rek | Fleppuhstein | Hardware Junkies | 7 | 10-02-2003 20:59 |