| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 augustus 2003 Locatie: Rijen
| hallo iedereen, ik heb hier nog een oude 100 mhz computer staan. Ik kan alleen niet in de BIOS, deze is beveiligd met een wachtwoord en (je raadt het al...) deze is kwijt. Hoe kan ik deze "verwijderen"? En dan nog ff een vraagje: Ik wil her linux op zetten, en dan een web / file server van maken. Welke Linux versie kan ik dan het beste pakken? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Je moet even een bios reset doen en het wachtwoord is weg. Bios reset doe je meestal door een jumpertje even om te zetten, en weer terug te zetten. Anders kan je altijd even 10 minuutjes het bios batterijtje van het mobo afhalen. Vergeet ook niet effe de stekker uit de psu te trekken ![]()
__________________ Dus... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| nee hoeft niet. Als je de jumper om heb gezet kan je hem meteen weer terugzetten en weg password /me gaat dat toch op school eens proberen..
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Citaat:
Hier op de scholen waar ik het systeembeheerder ben doen we ook nog slotjes op de kasten.. :P En Bundy, succes vanavond, ik denk wel dat het gaat lukken Als het niet direct lukt, doe dan de jumper op de "reset" stand en wacht even 15 minuten. daarna weer terug en gaan met die bios ![]()
__________________ Dus... | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| hmm heb je ook zoiets voor intel mobos :P ? Die kasten bij mij op school kan je geloof ikzo openmaken. Ze zijn daar ook niet zo slim ook. Willen ze iedereen op school een eigen password geven gaat de concierge alle passes en usernames per leerling met de hand gaan invoeren ![]()
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Mocht bios resetten niet helpen, er zijn standaard wachtwoorden die soms werken. Btw, ik neem aan dat je linux met X wil draaien, met een P100 kan je niet veel draaien, dat kan ik je alvast zeggen! Als distro raad ik je overigens iets simpels aan, SuSe of Redhat |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 augustus 2003 Locatie: Rijen
| Ik zoek een licht besturingssysteem... Maarre, ik heb hem ff opengemaakt. En ik zie een blauwe "cilinder". er staat Varta op en 60 mAh. Dit is toch de batterij? En deze moet ik er dus even uit halen, en de pc uit laten staan. En dan weer er terug in? |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ja, dat is de batterij. Vroegâh zaten de batterijen op de moboos gesoldeert namelijk.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Deafault BIOS settings in geflashde BIOS? | SaphuA | Software Junkies | 9 | 25-05-2004 15:59 |
| BIOS steeds terug naar standaard BIOS | Masterslave | Hardware Junkies | 3 | 16-03-2004 22:15 |
| Het is weer zo ver .....Ben mijn wachtwoord kwijt :'-( | Raptor | CaseJunkies Support en Feedback | 7 | 8-07-2003 11:45 |
| Wachtwoord zichtbaar | Ragon | CaseJunkies Support en Feedback | 8 | 28-06-2003 12:32 |
| via wachtwoord starten | squid | Elektronica Junkies | 4 | 16-02-2003 20:55 |