| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 oktober 2003 Locatie: Amsterdam
| Misschien krijg ik dit jaar onder de kerstboom een "waardebon" van 1500 euro. En ik wil toch een nieuwe pc. Huidig systeem: AMD Duron 900 GFFX 5200 128 MB XFX VIA KT33F-ANB 256 MB ram (waarvan ik merk niet weet) PC2700 20 Gig hd Mijn vraag: Welke pc zouden jullie willen voor 1500 euro? P.S.:ik ben newbie met pc's dus ik weet niet wlek onderdeel goed is etc, etc.
__________________ Back.. Alive and kickin'. |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: IJsselstein
| Als ik een nieuwe computer zou samen mogen stellen voor 1500 euro, zou ik zo ongeveer het volgende nemen :Behuizing: Chieftec Bigtower black (modden) (90) Moederbord: Gigabyte K8N Pro nForce3 (130) Processor: AMD 64 3000+ (250) Geheugen: Mushkin PC3500 level2 (210) Harde schijf: 2*Seagate Barracuda 7 - 120 GB (220) Videokaart: ATi Radeon 9800 XT (500) Voeding: Antec Truepower 550 watter (150) Samen zo'n 1500 euro (bij 1 shop bestellen is natuurlijk iets duurder, en je weet niet of ze alles hebben....)Overig: Monitor: LG F900P 19'' (300) Muis en toetsenbord: Wireless Optical Desktop Elite (85) Speakers: Logitech Z-640 (75) DVD: Plextor DVD brander (geen zin om op te zoeken, denk zo'n 100 euro )edit: maar het ligt er ook een beetje aan wat je allemaal wilt. Wil je AMD of Intel, NVidia of ATi, Seagate of Maxtor? Allemaal dingen waar je zelf een gevoel over hebt, dus je moet wel ff aangeven wat jij wilt, anders is dit topic niet echt nuttig ![]() Ook moet je beslissen of je je desktop-stuff wilt houden zoals het nu is, of juist niet... En of je bijvoorbeeld sommige dingen nog goed genoeg vind.... It's all up to you ![]()
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Dit is echt een typisch geval van zoeken en nog eens zoeken. Lees reviews over hardware en kijk naar vergelijkende tests in bladen of op internet. Ik gooi dit topic niet op slot, maar ik ga er wel van uit dat je de hint begrijpt: zelf wat moeite doen kan echt geen kwaad... Onze policy over dit soort topics: http://www.casejunkies.com/forum/vie...?p=35846#35846.
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 oktober 2003 Locatie: Amsterdam
| Ik hoor van jullie dat AMD goed/stabiel is dus dan zou ik wel een AMD compatible mobo willen. Minstens 80GB HD.(Maakt het per fabrikant uit?) En (Omdat ik een 3DStudiomaxxer ben) wil ik 3GB Ram(Kingston Winston ofzziets), maar liever 1tje die betrouwbaar en snel is. En goed geluid + goed speakersetje. (Iets van logitech misschien?) En natuurlijk goed videokaartje voor games, zodat ik levels kan maken etc, etc. Met een DVD-Brander/lezer zodat ik de films die ik maak met 3DStudiomax maak erop kan zetten. En Win2K maar die heb ik al.
__________________ Back.. Alive and kickin'. |
| |
| | #7 (permalink) |
|
| ik heb zelf sinds kort een lite-on dvd brander, en hij bevalt me erg goed! qua merk hdd maakt niet zo veel uit, als je de revieuws leest zal je zien dat de ene net iets sneller leest dan de ander maar ja, dan schrijft de ander weer sneller. Uiteindelijk heeft het niet zo veel verschil. Als je echt een snelle pc wilt, kun je zon supersnelle wd schijf kopen om van op te starten, scheelt wel ![]() |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Rekening houdend met je videobewerking zou ik in iedergeval een raid-0 systeempje erin hangen (of raid-5 als je erg veel data en geld hebt :P) met raid heb je toch ff wat snellere schijven, en dat scheelt wel als je gaat 3d-maxen denk ik. |
| |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
HD's van Seagate zijn ιιn van de stilste die er zijn, en gaan zelden kapot.... Met meer RAM kan je misschien ook Corsair oid kopen (als je er toch niet perse mee hoeft te overclocken, ook Dane Elec en heel veel andere merken zijn goed)... HD's in RAID, ik denk zelf dat 80GB best weinig is dus.... En voor 1500 euro kan je veel kopen ![]() Maarja :P Je moet dus ook je monitor/speakers/muis/keyboard veranderen? Dat kost namelijk ook weer een paar honder euri dus ja....
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |
| |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 september 2003 Locatie: deurne
| Cpu AMD XP 3200+ 64 S754 389,00 Moederbord ASUS K8V Deluxe K8T800 AMD 64 143,00 Geheugen 1*256 MB DDR PC 3200 CORSAIR CL2 XMS 148.00 Vga128 MB ATI 9800 PRO 331,00 Kast ATX Miditower 350 Watt Design+Front USB 57,00 DVD Brander Toshiba SDR 5112 Bulk 105,00 17 inch Samsung Samtron 76E 70kHz 116,00 Cpu koeler Coolermaster Cooler AERO 7 LIνght 28,00 Geluid Ultron 5.1 6 Kanaal Surround Soundsystem+Soundkaart 69,00 Muis Logitech Cordless Click Optical 38,00 toetsenbord Logitech Navigator Tastatur 31,00 Hdd HD 180 GB Hitachi 7200 156,00 Totaal 1537 euro als ik me niet vergis maar dan heb je wel een mooie computer met beeldscherm en alles erbij. En veel opslagplaats.
__________________ Sig verwijderd, niet conform geldende afspraken! |
| |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Kijk es aan, das de shit joh. Voor n diehard gamer is een cordless mouse niet zo fantastisch vind ik, en ik heb die aero7 dingen al es horen draaien, et woordt "haar fohne" kwam spontaan in me op. Maar ze zeggen dat ie in de lage stand best stil is. Voor de rest issie best monster. raid-5
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 september 2003 Locatie: deurne
| http://www.weethet.nl/dutch/hardware_raid.php hier staad war raid inhoud en wat je ermee kunt. En hier de shop waar ik de pc heb samen gesteld http://www.bora-computer.de.
__________________ Sig verwijderd, niet conform geldende afspraken! |
| |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
een groep hardeschijven die samen zorgen voor meer data-veiligheid of meer snelheid RAID0 = Groepje HDD's aan elkaar zodat ze 1 grote vormen, zonder enige foutcorrectie. RAID4 = hetzelfde MET foutcorrectie. Je kan er zelfs 1 HDD uit halen, wissen en dan terug drukken en dan hercalculeert de PC de inhoud gewoon weer, aan de hand van de inhoud van de andere schijven. het is iig een stuk sneller dan een normale schijf in zijn eentje ennuh, Black Magic, hoe wil je in vredesnaam een Aero7 op een S754 zetten? gaat niet passen!, Aero7 is voor S462! | |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe PC: Goed? of zijn er verbeteringen mogelijk? | modder.exe | Hardware Junkies | 10 | 9-10-2007 15:15 |
| reservoir onder in de pc goed mogelijk? | Casejunkie v1.1 | Cooling & OC Junkies | 7 | 3-02-2004 12:51 |
| [OC] AMD Athlon 1800+ Hoe ver is het mogelijk met fsb? | Masterslave | Cooling & OC Junkies | 40 | 24-06-2003 01:15 |
| Standalone Shoutcast Player, mogelijk? | Benadski | Software Junkies | 9 | 19-04-2003 21:34 |
| aansluiten van laptop tft mogelijk? | -PartyBoy- | Elektronica Junkies | 15 | 19-04-2003 01:18 |