| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
|
| Ik heb net gezocht naar een USB to IDE stekker, deze bestaan. Nu kan ik niets vinden over USB to ATA-44, omdat ik een ATA-44 hddtje heb. Tenminste, ik geloof dat het ATA-44 is? De HDD is 12,7mm lang en ongeveer 1cm dik, 815mb groot. Het is een Toshiba MK1926FCV (HDD2517). Nu wil ik graag precies weten welke aansluiting die heeft? Op de site van toshiba staat alleen: http://sdd.toshiba.com/cda/main.aspx...00659c0000079b (onderste lijst 3e van boven.) En dit: http://www.embeddedlogic.com/TH99/h/txt/4656.txt Kan iemand mij vertellen welke aansluiting dit nu precies is, ik word er niet meer wijs uit, ik lees overal wat anders. En kan ook iemand mij vertellen of er voor die aansluiting een kabel met USB is? Zodat ie die hdd achter de USB kan gooien? |
|
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| ATA-44 bestaat niet ATA-33 wel, en ATA-66, ATA-100 en ATA-133 ook. je moet gewoon een USB->IDE converter hebben. als de HDD sneller is dan de interface zal die langzamer gaan werken, en is de interface sneller dan de HDD, dan zal de interface terug schakelen. sim-pol! edit: de HDD is trouwens een laptop HDD, dus je moet ook ff een laptop->normale IDE converter hebben. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
| Nee, het is volgens mij geen laptop hdd, het ding is minder breed dan een floppy en evenlang als een floppy. Ik heb wel deze kabel gezien: ![]() Maar dat is gewoon usb naar ide, en mijn aansluiting is veel smaller en minder hoog dan een gewone ide aansluiting. Het is een 44-pin 2mm IDE aansluiting, maar ik kan geen enkele kabels ervoor vinden, en zeker niet met usb naar 44-pin 2mm IDE... misschien weet iemand wat? |
|
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Dan moet je eerst een 44-pins > IDE-converter hebben denk ik. En er moet een aparte voeding op. Misschien zijn er externe HDD-racks voor laptop-HDD's? En kan je niet gewoon een 3,5" HDD gebruiken?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
| Ik heb iets gezien wat misschien gaat lukken, een 2,5" externe hdd bracket. Als die kabels passen enzo kan ik zelf wel een kastje maken ervoor, het idee is namelijk een soort usb stick, maar dan dus groter en van 815 mb ![]() Ik heb het hddtje opgemeten, hij is 13cm lang 7 cm breed en 1cm hoog. |
|
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
kenmerk voor die dingen is de 44 pin IDE aansluiting (power zit er bij in). het formaat is gewoon van het antieke type, dus anders als tegenwoordig. | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Ask Bart_Banaan voor meer info, die weer wel waar je die dingen kan kopen. | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Iedereen heeft het voor voor een euro of 20 heb je al een USB2 behuizing voor laptop hdd's. Hierin zit een simpel printje wat de USB B connector omzet naar 2,5"hdd formaat, stroomvoorziening loopt ook over de usb kabel(5 volt)
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| at kabel | greenghost | Casemod Junkies | 4 | 13-07-2006 11:10 |
| IDE Kabel | Warheart | Elektronica Junkies | 5 | 14-11-2005 18:22 |
| PS/2 kabel | NecroCide | Elektronica Junkies | 9 | 28-03-2004 14:12 |
| Goede kabel voor kabel i-net | Daniƫl | Hardware Junkies | 13 | 25-09-2003 11:54 |