| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 mei 2003 Locatie: Silversim
| ik heb probleem en dat is het volgende: ik heb 2 western digital hddtjes een 1200jb en een 800 jb. de 1200jb die is net nieuw en dacht ik leuk op slave te zetten naast me 80 jb. shit hee wat duurt het booten lang even naar de wc ben je er nog niet? boot failure insert disk... ik denken owja er moet jumper in de 800jb omdat er nu een slave aan zit gedaan hee hij vind nu ook de 1200jb! nu weer dat zelfde trage boot verhaal, boot failure insert disk... iemand oplosing of ervaring met dit? ieder op een aparte ide kanaal werkt wel dus een op primair en de ander op secundair. owja als je een hdd op slave laat lopen krijg je een wd 000jb
__________________ ericq |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Worden beide schijven herkend in BIOS?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Bij ATA66 en hoger is het van belang dat je de schijven in de goede volgorde aan de kabel hangt, dus de master aan het einde en de slave in het midden. Ook zou ik de jumpers van de schijven gewoon op master en slave zetten ipv cable select.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Kijk eens naar de pinnen van je schijf zijn deze ook wel goed, ik had ooit eens een kromme pin 2, dat was de reset en daardoor ging hij single goed maar twee op 1 kabel ging fout. En let op voor Cable select heb je ook een cable select cable nodig. Dat is een IDE kabel met tussen connector 2 en 3 mist er op 1 draad ongeveer in het midden net een stukje kabel. Je kan er doorheen kijken. Wat voor het gaatje hangt wordt master, en wat daar achter hangt ..........nou ja je snapt het wel.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
|
| « [MOBO] welk type?
|
compaq kast » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sunbeam PCI Hard Disk Silencer | Hellfish | News & Review Junkies | 11 | 3-05-2004 23:04 |