| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| ik ben van plan 2 sata schijven in raid te zetten met mijn onboard ( Serial ATA Silicon ImageŽ Sil 3112A Controller with 2 ports ) controller.... paar vraagies hierover... hoeveel sneller zal dit zijn dan ata133 ? raid0 of raid1 heb ik geen verstand van... welke is sneller ? en kan ik hiervanaf gewoon windows booten ? bvd dank voor de antwoorden |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 september 2003 Locatie: Zeist
| sata is sneller, en het is de opvolger van ata133 dus ja je kan er uiteraard windows van booten, het is 150 ipv 133 dus het is ook sneller. en wat wil je hebben aan gb's je kan voor een WD Raptor 36 gb gaan om je windows op te zetten, en daarnaast dan een 250 gb of kleiner voor je data de WD raptor is duur voor een 36 gb schijf (130 euros) maar draait wel op 10.000 tpm. in plaats van de 7200 tpm van de huidige standaard schijven, en is ook een heel stuk sneller (sneller dan scsi) dit heefd grote voordelen met dingen als video bewerken (niet rippen van dvds, maar echt editen) dus wat wil je ermee gaan doen.... greetz Sven
__________________ Battlefield 1942 roelt de bergtop |
| |
| | #4 (permalink) |
| ik hoorde dat die raptor nogal luidruchtig is..... ik heb liever alles wat stiller ik d8 aan 2x 80 gb maxtors in raid hangen.... maar hoeveel win ik hier ongeveer op als iemand dat weet... in mb/s ofzo.... met googlen kan ik nix vinden 1x raptor = 130 euro en 2x maxtors = 160... denk dat ik dan liever die maxtors heb maar wat ik van raid begrepen heb is dat je 2 schijven heb waar precies dezelfde data op staat en dan ie de load verdeelt over 2 schijven... dus dat schrijven even snel is maar lezen in principe 2 keer zo snel.. maar of dit klopt ? |
| |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Citaat:
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen | |
| |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
ik heb nu een 120 gb maxtor ata133... als ik dus die 2 sata maxtor in raid0 hang hoeveel zou et dan schelen... procentueel of in mb\s ? | |
| |
| | #8 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
(zie hier voor een duidelijk Nederlandstalig overzicht)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| [MODBREAK] Laats een heel mooi stukje over raid in de FAQ gezet, wat voor IDE geldt, geldt ook voor Sata, en voor SCSI. Your friendly neighbourhood moderator: Fleppuhstein. Bij oneenigheid over een van mijn mod acties neem contact op via MSN, PM of Mail [MODBREAK]
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| RAID: 2x SATA 40GB | Mr. Oizo | Hardware Junkies | 7 | 18-12-2006 19:47 |
| beetje hulp graag | Sendar | Casemod Junkies | 9 | 22-07-2006 16:07 |
| hulp bij OC graag, n00b in action | Sendar | Cooling & OC Junkies | 2 | 28-05-2006 11:59 |
| graag jullie hulp... | collie | Hardware Junkies | 0 | 20-01-2006 17:19 |
| HD in houd van sata naar sata raid verplaatsen. | eXistenZ | Software Junkies | 5 | 11-03-2004 16:05 |