| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 februari 2003
| Yo Gasten , Ik wilde eens weten van de kenners wat jullie van dit mobo vinden http://www.chaintech.com.tw/eng/products/SOCKA/7NJS.asp De reviews dat ik gelezen heb zijn heel positief .Ik wil de boel gaan ocjen vandaar deze keuze omdat de volts heel hoog kunnen + de fsb tot 200+ Dus das zeker al niet slecht ! Wat dit mo ook als voordeel heeft is dat het voorzien is van Serial Ata aansluiting wat wel een eis is van mij . De rest dat bij het mobo zit is van minder belang voor mij . Op dit mobo wil ik de volgende hardware voorzien ; - AMD 2600+ / 333 - DUAL CHANNEL MEMORY KIT BEVAT 2 KEER 256MB MODULES TWINX512-3200L Corsair Twin DR 512Mb PC3200 lat 2-2-2 +HSP - SEAGATE 80GB 7200 RPM BARRACUDA S-ATA 2 x - ASUS G4 TI 4400 128MB DDR ( heb ik al ) Laat jullie meningen eens horen en vooral jullie kennis ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Als je per se SATA wilt, is dit de beste keus denk ik. Of je moet nog een maandje of zo wachten op de Epox 8rda3+. Dat is een 8rda+ met SATA en dual lan (dual lan wete ik niet zeker). Ik ben iig dik tevreden over mijn 8rda+: Vcpu tot 2.2V, Vmem tot 2,9V en Vagp tot 1.9V. Dan ook nog eens een FSB tot 250MHz. Mijn 1800+ loopt (met geheugen op 60%) nog vrolijk door op een FSB van 245MHz met dit mobo!
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: raamsdonksveer
| hmm ik weet niet of dit zo'n goede keus is, vriend van me heeft um ook en hij heeft er tot nu toe alleen nog maar problemen mee gehad. temperatuur sensors die het laten afweten, voltages zijn ook erg instabiel, terwijl de voeding gewoon goed is op een ander moederbord. dussss
__________________ OVERCLOCKERS.NL ONLINE |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 december 2002 Locatie: Bovenkarspel (legionela Dorp)
| Ik had ook van hcc en na 3 dagen draaie cpu stuk en mobo stuk dus ik raad af
__________________ Case Junkie For eternity *&%###&*^%......je moet je PEEP houden ik heb het gehad sterf met een PEEEP aan je PEEEEEP (censored by PO) |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Het is 100% zeker een zenith :P Vraag b_b maar en t-mug of andere mensen van OC dagen die gezien hebben.
__________________ Case Junkie For eternity *&%###&*^%......je moet je PEEP houden ik heb het gehad sterf met een PEEEP aan je PEEEEEP (censored by PO) |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: rotterdam
| klopt was inderdaad een zenith ik heb em ook gezien..... Je kan beter voor een epox 8rda+ gaan dan heb je gegarandeerd een hogere overclock. helaas zit er geen s-ata op.
__________________ Case Junkie for life!!! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het lijkt mij niet dat dit bord een CPU-killer is, kan ook een andere reden hebben en zelfs al ligt het aan het mobo dan is het niet zo dat alle mobo's van dit type dat doen. Topicstarter: een eenduidend advies kunnen we je eigenlijk niet geven: de keuze voor een moederbord is een van de meest persoonlijke dingen van de PC. Als je wil overklokken kan je het beste voor Epox of Abit gaan. Wil je alles er op en er aan dan ga je voor Asus of Chaintech. Je zal dus moeten beslissen of je behoefte hebt aan: * Overklokken * Serial ATA * Een 2e onboard netwerkkaart (1 is standaard) * 6-kanaals audio (dit zit op de MCP-T southbridge, de MCP southbridge heeft dit niet) * Onboard IDE-RAID Vervolgens ga je op de sites van de moederbordfabrikanten kijken of zij een moederbord hebben dat aan jouw eisen voldoet. Ook kan je nog even op deAMD MB Forums kijken wat daar de ervaringen zijn met het moederbord van jouw keuze.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 februari 2003
| Ik wil jullie bedanken voor alle reacties want wil dus gaan overclocken tot het uiterste .Maar eerlijk gezegd zou het men eerste oc worden en zoals iedereen wil ik het beste van het beste om dit te kunnen doen . Ik heb de voorbije dagen niets anders gedaan als revieuws gelezen en dit mobo kwam er maar zwakjes uit ! Daarbij dat de reacties die ik kreeg van jullie en andere forums maar matig was . Dus ga ik af zien van dit moederbord . Epox wil ik zeker testen maar die hebben geen sata en dan wil ik wel hebben .Dus rest me enkel de ASUS A7N8X Deluxe Gold want die heeft de opties dat ik wil en die komt overal als beste uit zelfs beter dan het Abit Nforce mobo . Dus kwa overclocken denk ik wel dat dit ook goed moet zitten . ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| raar dat epox geen sata heb want mij 4pea+ heb wel stat onboard. :P
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Er komt nog een 8rda3+ uit, met SATA. Ik weet alleen niet of je daarop wilt wachten (2 maandern oid).
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Citaat:
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [TK] Chaintech ZNF3-150GB Pro Zenith, nForce | Recycle Junkies (V&A) | 2 | 2-09-2004 09:02 | |