Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 25-09-2003, 18:16   #16 (permalink)

Standaard

Dat zijn argumenten tegen de Linksys router.... en niet tegen routers algemeen.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2003, 18:18   #17 (permalink)

Standaard

komt omdat ik alleen maar linksys gehad heb maar als je wilt dat ik het aanpas dan pas ik het aan hoor...
Oud 25-09-2003, 18:39   #18 (permalink)

Standaard

Staat geen modbreak. gewoon mijn woorden als persoon en member van deze site. JE scheert alleen alle routers over 1 kam, en dat is gewoon niet juis om een duidelijke mening te vormen.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2003, 19:29   #19 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireWurX
ik ga voor de PC.
1 - snelheid (een goede server is sneller dan een hard-router, dus lagere pings)
2 - meer functies (iig bij goede software wel, Kerio Winroute Firewall 5.1.0 is een aanrader!)
3 - kan je meteen andere taken laten voltrekken (printserver bijvoorbeeld, of FTP)
4 - betere security, hardrouters hebben geen echte Firewall, een PC kan wel een echte hebben (is ook weer software)
5 - trafic monitoring, een server kan analyseren wat er langskomt en hoeveel het is. is erg gunstig als je een download limiet hebt.
6 - een PC als router kan meerdere verbindingen met internet tegelijk gebruiken, of bij uitval overschakelen naar een andere.
7 - veel makkelijker met portmappen/configureren
8 - mogelijkheid tot content filtering (geen pr0n voor je zusjes/broertjes van 5 jaar) en blokkeren van popups en ads

zo maar even een paar van de vele voordelen
Dan heb jij nog geen Cisco router gehad.
Daniël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2003, 19:45   #20 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniël
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireWurX
blaat
Dan heb jij nog geen Cisco router gehad.
jawel hoor, op school
je moet alleen ff kennis van zaken hebben
oftewel, een CCNA certificaatje is wel handig als je met die dingen aan de slag wil.
(/me doet een opleiding ICT Lyceum en krijgt daarbij ook Cisco opleiding met practicum, mogelijkheid tot doorgaan naar CCNA voor klein prijsje inbegrepen)
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2003, 20:38   #21 (permalink)

Standaard

Een vriend van mij heeft ook een goedkoop routertje. Hij is al ruim een jaar bezig om dat ding goed te laten werken, maar nog steeds lukt 't hem niet. En als ie het doet, is dat meestal niet langer dan een week.
Ik heb dus de vraag, als je provider (Kabelfoon in dit geval) meerdere pc's op je verbinding verbied, kunnen ze dat dan ook van een afstand zien???

Ik heb hier zelf een P1 133 met Windows 2000 Professional, standaard ICS, Firewall en een hele server setup (FTP, HTTP, MAIL). Werkt perfect, 8 poorts switch erbij en klaar... PC staat wel 24/7 aan, dus dat tikt wel aardig aan op je rekening (ookal zijn die P1 systeempjes niet zo veel Watt)....
virtualsub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2003, 22:12   #22 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door virtualsub
Een vriend van mij heeft ook een goedkoop routertje. Hij is al ruim een jaar bezig om dat ding goed te laten werken, maar nog steeds lukt 't hem niet. En als ie het doet, is dat meestal niet langer dan een week.
Ik heb dus de vraag, als je provider (Kabelfoon in dit geval) meerdere pc's op je verbinding verbied, kunnen ze dat dan ook van een afstand zien???

Ik heb hier zelf een P1 133 met Windows 2000 Professional, standaard ICS, Firewall en een hele server setup (FTP, HTTP, MAIL). Werkt perfect, 8 poorts switch erbij en klaar... PC staat wel 24/7 aan, dus dat tikt wel aardig aan op je rekening (ookal zijn die P1 systeempjes niet zo veel Watt)....
ja ze kunnen het zien, maar niet zonder inbreuk te maken op je privacy (packetsniffen en headers monitoren)
dus officieel kunnen ze niets zien.
en btw, ze mogen het ook niet verbieden volgens mij.
als jij een lijn afneem bij hen, is het jouw zaak wat je ermee doet, niet die van hen.
zolang je maar doet waarvoor je betaald hebt (bandbreedte en download limieten)
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Router voor 2 pc's rietveld Area 1337 4 22-07-2007 19:33
[Server] PHP/HTML Server opzetten Raven Software Junkies 16 24-08-2005 15:36
Server geheugen alleen wat voor type?? DJD xtreem Hardware Junkies 7 13-06-2005 17:28
FTP server achter router Tommyboy Software Junkies 15 24-04-2005 09:14
php en mysql support voor home server inanc_gangster Software Junkies 2 5-04-2004 13:25

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.