| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| weten jullie of er een IDE y-kabel bestaat, dus 1 uiteinde mannetje en 2 uiteindes als vrouwtje om het maar ff simpel te zeggen. Ik heb al op google gezocht en diverse webwinkels afgegaan maar kan ze niet vinden. Ik wil namelijk 4 cdrom drives gaan aansluiten maar op mijn mobo is het alleen mogelijk om 2 ide kabels aan te sluiten, maar ik heb natuurlijk ook mijn hd's zo aangesloten. |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Is gewoon niet mogelijk. Je bios ondersteund niet meer als 2 apparaten per IDE poort. Dat is omdat je anders conflicten krijgt tussen de verschillende apperaten. Dus daarom zijn daar ook geen kabeltjes voor.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Beste is om je hd's op een pci ata133 kaartje te zetten (kunnen 4 op) en de cd-roms op de mobo ide aansluiten. Als het bedoeld is om niet steeds van cd te moeten wisselen is virtualcd een oplossing.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Op je standaard onboard IDE kan je op elk kanaal twee apparaten aansluiten. Dus twee kanalen maal twee aparaten is 4 totaal max op je onboard IDE. Er bestaan ook Ata controllers, dit zijn PCI kaarten met weer twee kanalen IDE erop. Een duurdere variant van ata controllers zijn raid controllers. Hier kunnen soms wel 4 ide kanalen op zitten. En op de moderne moederdoren kan ook wel eens een IDE raid onboard erbij zitten. Een andere optie is serieel ata met een verloop stukje naar gewoon ata. De controller kan je ook los voor de PCI kopen, of als raid controller. Maar sata zit tegenwoordig ook vaak onboard, per sata kanaal kan maar 1 apparaat worden aangestuurd. Wil je echt veel meer aan sturen kijk dan eens naar SCSI, En scsi controller met 2 kanalen kan per kanaal 7 apparaten aansturen. Dat is dus 14 schijfen, cdroms, of tapedrives op 1 controller. Let op SCSI vereist wel meer technische kennis, en is ook wel heel wat duurder.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
en btw, het is niet 7 apparaten per kanaal, maar 8! helaas heb je wel altijd 1 ID bezet, omdat de SCSI Kaart ook als een SCSI apparaat telt. (bij een 32 apparaten controller heb je dus 31 naast de kaart) | |
| |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| Citaat:
__________________ I'm BACK!!!!!! There is ONE DJ to rule them all !! | |
| |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| [MODBREAK] Bij deze SLOT, Your friendly neighbourhood moderator: Fleppuhstein. Bij oneenigheid over een van mijn mod acties neem contact op via MSN, PM of Mail [MODBREAK]
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Molex splitter | SupReme | Elektronica Junkies | 4 | 18-07-2006 07:48 |
| DVI signaal splitter, goed idee? | Raptor | Hardware Junkies | 2 | 22-04-2006 19:18 |
| Splitter | Cooling & OC Junkies | 6 | 13-04-2004 18:22 | |
| [EL] Speaker / hoofdtelefoon splitter | Mad Sarge | Elektronica Junkies | 3 | 28-10-2003 17:54 |
| Fan verleng kabels, 3 pins connectors, 3 pin splitter | Fleppuhstein | Casemod Junkies | 11 | 3-03-2003 19:56 |