Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 22-09-2003, 20:12   #16 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Widow Maker
is je temp sens wel goed? kan je van boven met een IR camera tussen heatsink en CPU meten, dat je de core ziet? Ik denk dat die niet echt goed is met die temps..
zo'n camera heb ik niet. Ik heb geen idee of me sensor goed zit maar ik denk van wel. want toen ik me cpu op me mobo plaatste werd de temp sensor wel naar beneden gedrukt door de cpu dus ik denk wel dat hij goed tegen de cpu aanzit.

p.s. me systeem temp is nu 22 graden en me cpu 37 graden bij een kamer temp van 25 graden. dit is toch wel een normaale temp voor een aero 7+ en een non oced 2500+?
Oud 22-09-2003, 20:47   #17 (permalink)

Standaard

Je systeem temp kan dus nooit lager zijn dan je kamer temp. Daarom denken veel mensen (waaronder ik) denken dat er iets fout zit met die read-outs. Heb je geen normale thermometer om ff op je heatsink te meten hoe heet hij daar wordt.
Oud 22-09-2003, 20:54   #18 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

kan opzich wel, als de sys temp voor een fan zit...
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-09-2003, 20:55   #19 (permalink)

Standaard

je kan zeker geen normale termometer daarvoor gebruiken? maar ik denk dat die temps best kunnen kloppen want als ik me hand bij me out-take fans hou dan komt er lucht uit die cooler is dan de temp van de kamer (zo voelt het iig) en de lucht van de intake is wel weer een stuk cooler dan die van de outtake.
Oud 23-09-2003, 13:30   #20 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
Hoe wil je dat doen? DIe lucht in je CPU case wordt nergens afgekoeld. Tenzij je een ijskast oid hebt ingebouwd natuurlijk. Maar dat is waarschijnlijk niet het geval en kan er dus alleen lucht van kamertemp of hoger tegen die sensor geblazen worden. Die sensor kan dan dus ook geen lagere temps meten dan kamertemp.

Wat ook kan is dat je kamertemp-thermometer geen correcte temps geeft. Een lagere Case-temp dan omgeveingstemp is zonder phase-change/TEC iig NIET mogelijk. (abnormale koelingstechnologieën daargelaten )
Oud 23-09-2003, 13:32   #21 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tongue_of_colicab
je kan zeker geen normale termometer daarvoor gebruiken? maar ik denk dat die temps best kunnen kloppen want als ik me hand bij me out-take fans hou dan komt er lucht uit die cooler is dan de temp van de kamer (zo voelt het iig) en de lucht van de intake is wel weer een stuk cooler dan die van de outtake.
Gewoon een el-cheapo thermometertje van de Halfords of Blokker oid halen. Die dingen komen nog vaker van pas dan je verwacht .

Edit:
Hmm, had beter edit gedaan...
Oud 23-09-2003, 13:54   #22 (permalink)

Standaard

http://home.quicknet.nl/qn/prive/wj.de.goede/s_pi-e.exe

een proggie die je een paar uur lang iets laat berekenen... is je cpu ook aardig zoet mee
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-09-2003, 14:44   #23 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Syzzer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
Hoe wil je dat doen? DIe lucht in je CPU case wordt nergens afgekoeld. Tenzij je een ijskast oid hebt ingebouwd natuurlijk. Maar dat is waarschijnlijk niet het geval en kan er dus alleen lucht van kamertemp of hoger tegen die sensor geblazen worden. Die sensor kan dan dus ook geen lagere temps meten dan kamertemp.

Wat ook kan is dat je kamertemp-thermometer geen correcte temps geeft. Een lagere Case-temp dan omgeveingstemp is zonder phase-change/TEC iig NIET mogelijk. (abnormale koelingstechnologieën daargelaten )
nou ik er opzich zo over denk zou het best kunnen want als je in een windstille kamer staat dan voelt dat ook warmer aan dan dat de lucht word rondgeblazen en je het ook koeler krijgt. t klinkt een beetje krom maar volgens mij is het wel ongeveer zo
Oud 23-09-2003, 21:27   #24 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tongue_of_colicab
zandloper
Je slaat de spijker op zijn kop! Het VOELT kouder.

Bij je lichaam werkt het ook nog eens wat anders. Je gaat nl transpireren (ook als je denkt van niet), waarbij tijdens het verdampen van je zweet warmte wordt onttrokken aan je lichaam. Als er lucht langs wordt geblazen gaat dit sneller en koel je dus af. Een koelblok / moederbord transpireerd echter niet en zal dus nooit kunnen afkoelen tot onder de kamertmep .

Maar we gaan nu een beetje heel erg off-topic. Als je een echt antwoord wilt, open er ff een topic over . Mijn tip voor stress-testen blijft Prim95.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het OC/benchmark-resultaten Topic Demoniac Cooling & OC Junkies 293 2-10-2008 09:49
benchmark probs Rush Hardware Junkies 8 5-07-2007 21:42
processor-benchmark AMD'er Software Junkies 5 7-10-2003 10:33

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.