| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Zoals op de FP stond gaat BTX misschien de ATX formfactor vervangen, url: http://www.casejunkies.com/index.php...001&hl_id=1370 Nu vind ik dit zelf enorme onzin. Kijk, dat de CPU beter gekoelt moet worden etc. dat geloof ik allemaal wel, maar werken we over 3 jaar allemaal nog met luchtkoeling? De P5 had geloof ik al WC nodig, dus waarom word er nog een formfactor gemaakt terwijl luchtkoeling straks niet genoeg meer koelt? We moeten over een paar jaar toch wel over op waterkoeling of erger, en daarvoor is de ATX standaard prima, want neem een bigtower en het past er allemaal ruim in. Wat is jullie mening daarover? Ik hoop dat het flopt, want als je dan wilt gaan upgraden moet je echt totaal alles vervangen, niet alleen mobo+cpu en ram. En dat kost veel geld, wat de meeste modders niet hebben, waaronder ik. Meer info: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1876 Ik open hier ff een topic over omdat anders de FP volgekotst word, en hier kan je pollen.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Uiteindelijk zullen alle bekende merken toch happen denk ik, dan heb je nog wel wat vreemde merkjes die op ATX blijven draaien, maar et zal toch steeds meer verdwijnen. Gewoon weer n manier om geld te kloppen vind ik.
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 september 2003 Locatie: Zeist
| als het flopt dan flopt het voor dat het op de markt komt want anders hep iedereen ze producten al aangepast.... ok het is een shock, na wat is het? 10 jaar atx ofzo maar het zal ook zijn voordelen hebben, en door de betere technieken zal de warmte niet alleen maar toenemen, er zullen ook vast wel scileconen blokken komen met miljarden transistoren erin die nieteens koeling nodig hebben, maar das allemaal toekomst muziek ![]()
__________________ Battlefield 1942 roelt de bergtop |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| PEEEP... ik vind links net mooier zitten... ik hoop dat het flopt... en zo niet dan w8 ik wel tot het aaardig draaiende is voor ik aan nieuwe mod begin...
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Ik heb over deze form factor al meerder artikels gelezen oa ivm werk omgeving. In deze nieuwe formfactor komen en aantal nieuwe dingen - Game/Midi poort verdwijnt - Meer USB onboard - Waterkoeling wordt opgenomen in deze BTX standaard - PCI express komt er ook bij, PCI express is sneller dan 8X AGP - Nieuwe PCI express video kaarten. Ik zal vanavond ff kijken of ik wat meer artikelen kan vinden hierover. Alles wat ik heb gelezen was best goed naar mijn ogen. Gewoon een soort revisie van de huidige ATX form factor maar dan met alle nieuwe technologiën, zodat bv alle i/o brackets er weer het zelfde eruit zien.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| het kan me eigenlijk geen reet schelen of ATX of BTX het gaat maken. zolang me PCtje het maar blijft doen, en er nog tijd genoeg overblijft om over te stappen enzo. ook moeten insteekkaarten compatible blijven. als dat zo blijft, hoor je mij nergens over zeuren. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 juli 2003 Locatie: lelystad
| atx is a kwaliteit btx is b kwaliteit :P a kwaliteit is altijd beter toch ?????¿¿¿¿
__________________ www.fileforum.org/forum3 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
| Ik denk dat de kasten van bijvoorbeeld chieftec redelijk gelijk blijven.. Zij koelen aan de voor- en achterkant. Ik snap alleen het argument van de koeling niet. Er zijn nl. heel veel kasten die rond de processorvoet goede koelmogelijkheden aanbieden (dubbele fan in de voeding, 80mm fan aansluiting achter de processor in de kast). Het enige wat ik kan bedenken dat een echte verbetering is de koeling van de grafische kaart. Het verhaal van het geluid heb ik ook niet helemaal begrepen... Als is een lawaaierige fan in een BTX kast stop, maakt hij toch net zoveel lawaai als in een ATX kast ? Nou ja, over 2 jaar heeft iedereen BTX kasten en mobo's... en anders moeten we maar hefitg gaan modden lijkt mij... :P |
|
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
er... paralel blijft, die totaal nutteloze COM poorten (nooit gebruikt) gaan gelukkig weg. Nu krijgen we onbard S/PDIF. Of we er blij mee moeten zijn... ![]() See? Trouwens, als we nu ff allemaal van die BB-fans in onze cases mounten, hebben we nooooit meer overheating probs.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| Citaat:
Citaat:
![]()
__________________ "When the beat drop..." | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Onzin post in area 1337 | Fleppuhstein | CaseJunkies Support en Feedback | 5 | 7-04-2003 13:23 |