| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 mei 2003
| Dames en Heren, ff een vraagje: Heb je om in striped raid te draaien 2x precies dezelfde hdd nodig? ik heb namelijk nu 2x een 80 Gb 8mb cache hdd, maar de ene is van WD en de andere van Maxtor. If so, van welk merk zal ik 1 bijkopen? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 mei 2003
| nou, ik moet nog ff kijken naar hoe t allemaal werktmet raid, heb ik geen verstand van. maar t gaat er dus ff om of t kan met die hdd's. Ik mag nu voor me pa ook nog een hdd kopen, dus dan kan ik die nieuwe mooi bij mij erin, dan heb ik wel 2 dezelfde. een maxtor of een wd??? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2003
| het gaat om de size, bij zowel raid0 als 1 als 0+1 want hij doet is bij raid 0 parallel schrijven en bij raid 1 dubbel het staat vast ergens in de handleiding van je raid controller. alle schijven worden 'geclipped' naar de kleinste disk dus 80.1 80.2 79.9 is geen punt, mis je niet veel mee, maar 60 + 80 b.v. raak je dus al 20gb kwijt, die die niet kan gebruiken. merk boeit niet, hij ziet het gewoon als 2 hdd's van een bepaalde maat. snelheid durf ik zo niet te zeggen, als het twee beduidende snelheden zijn, zou ik zeggen dat op een gegeven moment de snellere schijf moet wachten op de langzamere (denk niet dat een (goedkoope)raid controller hier rekening mee gaat houden en met een verhouding van 1:11 ineens gaat schrijven waardoor)
__________________ We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Citaat:
| |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Altijd als je over gaat naar een raid config.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2003 Locatie: Drachten
| ja alles eraf tenzij je een geavanceerde raidcontroler hebt die je RAID built met oude data maar dat denk ik niet. Dus alles eraf
__________________ SV net (mijn site) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| hoe werkt raid | rietveld | Hardware Junkies | 7 | 9-09-2007 20:19 |
| Raid-0 instellen? | SaphuA | Hardware Junkies | 8 | 13-05-2005 10:07 |
| RAID (S-ATA) probleem :( | mir4dor | Software Junkies | 13 | 23-12-2004 08:42 |
| Raid controller | Boogiman | Hardware Junkies | 10 | 9-06-2004 08:26 |