Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 17-09-2003, 13:07   #1 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard [n00b][bios flash]Files op floppy zetten voor BIOS flash

Ik heb een beetje een n00b vraag:
Ik heb het mobo GA-7N400 Pro van Gigabyte.
Ik heb van de gigabyte de laatste update gehaald voor mijn mobo.
Dat zijn 3 files:

7n400p.f11 (dit is de versie nummer van de update denk ik)
autoexec.bat (lijkt me logisch )
FLASH87.EXE (ik heb geen idee)

Nu vraag ik mij af hoe ik dit op een floppy moet zetten, moet ik de floppy eerst bootable maken en dan de files erop zetten of kan ik een willekeurig floppy pakken en dan gelijk de files erop doen.
Of moet het nog anders?

Ik heb al gekeken op de site van gigabyte en daar staat niet hoe je dat moet doen alleen hoe je moet update als je de files er al op hebt staan.

Alvast bedankt.
Oud 17-09-2003, 13:22   #2 (permalink)

Standaard

Je moet inderdaad eerst een bootable floppy of cd maken en daar die files aan toevoegen. Opstarten met de floppy en daarna de bios flashen. Reset daarna even de bios met behulp van de jumper op je moederbord en daarna kan je weer gewoon opstarten. (als het goed is )
Tino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2003, 13:32   #3 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tino
Je moet inderdaad eerst een bootable floppy of cd maken en daar die files aan toevoegen. Opstarten met de floppy en daarna de bios flashen. Reset daarna even de bios met behulp van de jumper op je moederbord en daarna kan je weer gewoon opstarten. (als het goed is )
Ik kan hem updaten via BIOS zelf via Qflas is een optie in de BIOS van mijn mobo.
Dan laad hij de files en instaleert hij ze en dan word er ge-reboot en dan is hij geupdate/geflasht.

Bedankt Tino

Kom maar met dat slotje
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Deafault BIOS settings in geflashde BIOS? SaphuA Software Junkies 9 25-05-2004 15:59
[hulp gezocht] idee voor een flash spel, wie helpt? jensen Software Junkies 17 22-04-2004 12:05
bios flash Hellion Software Junkies 8 19-04-2004 16:50
BIOS steeds terug naar standaard BIOS Masterslave Hardware Junkies 3 16-03-2004 22:15
heeft iemmand ideeen voor een flash game? tongue_of_colicab Area 1337 14 22-10-2003 20:11

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.