| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Hoi ik heb misschien een nogal noob vraag maar toch... Ik heb een gloed nieuw mobo gekregen elitegroup l4s5mg/gx+ socket 478 voor P4 het nadeel is dat het bordje al een beetje ouder is en alleen maar fsb tot 400 mhz ondersteunt. Nu heb ik al wat onderzoek gedaan en p4 cpu's van 400 mhz zijn schaars en relatief duur. Nu heb ik nog de volgende vragen:: 1) kan er ook een celeron op dat bordje (de cpu support page van elitegroup is vaaag :P ) 2) en zo ja, zit er veel presatieverschil tussen bv een 2.2 ghz p4 en celeron? pc wordt niet (veel) gebruikt voor gamen, meer voor multimedia (dvd, mp3). Vooral prijs/kwaliteit is belangrijk (ik heb gezocht maar ik krijg veel tegenstrijdige berichten, prestatieverschillen van max 18 tot 38 %!!!). Dat klopt dus ergens niet 3) er zit ook geen plastic bracket meer op het mobo om de cpu koeler op vast te zetten, zijn die ergens te krijgen (heb al op verschillende plaatsen gezocht maar helaas... ) Alvast bedank!!!
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 september 2003 Locatie: Zeist
| p4 is ongeveer 2x zo snel als celeron, naar mijn idee is celeron voor stressende veertegers die niet verder komen dan een Albert Hein PC maargoed dat ter zeide, zodra het mobo p4 officieel ondersteunt kan je m er in pluggen (zolang het dezelfde socket is want er bestaan ook socket 423 p4 mobos maar die zijn schaars en heb ik nog nooit ergens anders gezien dan in mijn pc de fsb maakt niet zo veel uit, de 533 gaat gewoon naar 400 als hij word ingeplugt =) zolang het maar door het mobo ondersteund word ![]() greetz Sven
__________________ Battlefield 1942 roelt de bergtop |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| PIV versus Celeron -> Ja, je merkt het verschil wel degelijk, voorral bij de games e.d. en wanneer je dvd's gaat kijken kun je het merken. Mp3 is geen probleem, en dvd soms ook niet. Bracket voor je cooler, een beetje leuke pc shop doet je zoiets kado (ik kijk of ik er nog een heb liggen voor) en anders een cooler met bevestigiing rechtstreeks op mobo. edit/ Ik heb ze niet meer liggen maar hou er een apart als ik een defekt mobo binnenkrijg of eentje moet verwijderen voor een cooler.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Voordat mensen gaan speculeren, het is PIV en PIV CELERON, het verschil is alleen dat de PIV Celeron maar 128kb cashe hebben en PIV 512KB, De 400FSB cpu's zijn zeker niet schaars, je kan ze vaak nog wel kopen, bijvoorbeeld zijn er nog 400 fsb cpu's van 2.4 te koop. Ik zou voor een PIV gaan als je spellen speeld, een een PIV CELERON als je alleen maar wat internet etc.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| jah de Celeron heeft in tegenstelling tot de P4 halve cache en wat minder pipelines. maar door die lage hoeveelheid cache raak je 40% van de performance kwijt, omdat de Williamette core heel erg vertrouwt op een addequate hoeveelheid cache voor snelheid. daarom is een Duron 1300 ook net zo snel als een Celeron 1700 en stampt een Athlon XP1700 die Celly helemaal 10000 keer de grond in. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| ik zou geen celeron nemen... de prestaties blijven imho ver onder de maat t.o.v. van een PIV.. mijn vorige bak was een slot1 P3 - 600Mhz, en die kon GTA3 redelijk goed draaien... een kennis van me heeft een 1gz Celeron, en die had vet moeite om het spel te draaien (draaide wel, maar spelen was een hel) ik zou voor PIV gaan, tis wat duurder, maar gezien de leeftijd van je mobo is het een duurzamere investering dan een celeron. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Wâldpiek - Burgum
| Citaat:
__________________ Wannabee moderator/crew | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Iedereen zegt wel Celeron, en geeft dingen die helemaal niet waar zijn. Het is gewoon een Pentium 4 hoor, maakt niet uit het enige wat Intel heeft gedaan is de cashe gelimiteerd waardoor de proseccor wat minder taken aankan in een en de zelfde tijd. Celeron is dus ook pentium 4 met wat minder cashe waardoor hij minder taken aankan. Niks meer niks minder, hij is even snel zolang er niet teveel of te intensiefe taken aan worden gegeven.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Thanx voor de replies maaruh het wordt mijn derde pc en aangezien ik maar 2 handen heb, kan ik er ook maar 2 tegelijk bedienen (had ik er ook niet bijgezegd, my fault).Dit wordt echt een systeempje voor erbij; Mp3, dvd, back-up van mijn laptop en een beetje C (++). Het is dat ik het meeste nog heb liggen / heb gekregen; geheugen, de kast, mobo, tobo, muis, hdd, geluidskaart. De rest moet dus een beetje low-budget blijven, kwil eigenlijk niet meer kwijt zijn dan 180 euro incl. cheap-assed videokaartje gf4 mx-480 ofzo , dvd speler. Maar als iemand nog een processor voor zeg rond de 100 euro overheeft waarvan ie vanaf wil... Laat dan please ff een berichtje achter ofzo. En nee, ik betaal geen 100 pleuro voor een 133mhz ofzo ![]()
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Overklokken Intel Celeron 766mhz, hoe? | Niels van de Poll | Cooling & OC Junkies | 7 | 27-09-2007 15:26 |
| Hoe oc ik me celeron in bios? | rawiramdhan | Cooling & OC Junkies | 1 | 4-04-2004 10:38 |
| AMD Ahtlon 2600+ of Intel Celeron 2.4ghz? | GoTMoRe | Hardware Junkies | 15 | 1-04-2004 11:39 |