| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2003
| Hoi, Ik heb dus van een vriend van mij een Asus A7V266 inc AMD Athlond Thunderbird 1.4ghz gehad. Deze combo heb ik geruild met mijn al wat verouderd Asus P2B inc piii 1ghz. Ik gebruik een Codegen 350Watt (13A 3.3V 15A 5V 12A 12V) Tot voor kort had ik nergens problemen mee, super stabiele PC. Echter heb ik nu dus last van erg instabiele PC (unzippen kan niet eens meer fatsoenlijk) CPUBurn werkt perfect en ook memtest geeft 0 problemen na 10-16 uur ook powermax's burn in test kan rustig 3 uur zonder fouten runnen. Ik zelf denk nu aan mn voeding die te zwak is. 50Watt b.v op je 3.3 is natuurlijk aardig weinig. Maar het kan ook erger, het kan dat mn mobo dus kapot is (ram cpu en hdd sluit ik uit wegens het succesvol verlopen van de tests) Dus wat zou ik verder nog kunnen kijken. Ik had al een Zalman 400 bestelt maar die is op backorder : / want het kan natuurlijk zijn dat het NIET de voeding is. Ik heb de spanningen tijdens het runnen gecontroleerd met een multimeter en ondanks dat de 5V maar 4.8 is is de rest netjes op spec (3.32 4.8 12.5)
__________________ We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 mei 2003 Locatie: Rijnsburg
| ik had die codegen 350 watt ook, en toen ik me me R9700 erin gooide werd die voeding ook instabiel . Me 5v zat soms op 4.6 en dan reboote me pc steeds. Maar nu heb ik een " tijdelijke" qtec 400watt voeding en nou is me HD gaar dus kan ik niet met ckerheid zeggen of me probleem nu is op gelost >/ iig die voeding van codegen is best wel brak ! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Codegen is brakke troep, leuk voor omaatjes die een half uurtje bridge op de PC spelen per week maar niet voor iemand die best vaak achter zijn PC zit. Ik zou eerst naar een andere voeding kijken. edit: heb je een oscilloscoop? kijken of de lijnen wel stabiel zijn!
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| tja zo'n electro nerd ben ik nog net niet : ) maar zalman 400 is zoals gezegt bestelt (die wat nu op de markt zijn hebben een bug, ik krijg dus een van de nieuwe revisie en die is pas vanaf 18 sept in NL) dus daar wacht ik op. Ik zal idd maar is mn radeon 9500 met 9700 bios : ) eruit halen en er een ati rage 128 of zo inzette. kijke wat dat doet, al lijkt het heel erg dat dat het probleem is. wilde gister ff de nieuwe enterprise kijken, unrarre over het netwerk lukte dus al nie he, full hardlock. copieren lukte ook niet (nic vraagt teveel power?) dus ik denk, ok goed, ftp het wel (dat lukte raar genoeg wel prima ...) anyway, ik dus uitpakken, noiu vergeet het maar, crc errors en erger hardlocks. dus ik denk, hmm, ff is mn bus van 133 op 100 zette, en toen ook maar mn multiplyer op 5.5 zette, ik kreeg hem aardig extracted. 2 crc fouten in 2 files. ik heb die files wel 3 keer overgepompt maar dat mocht niet baten (op server rar t was trouwens 0 fouten) Ik enterprise kijken, na mplayer crashte wel op de stukjes waar die crc errors zaten afijn. de gehele aflevering waren er verstoringen op beeld, alsof er veel foutjes in zatten, nie normaal meer. iig moet ik ook nog maar goeie voeding voor mn server kopen denk' al probeer ik het eerst is met die codegen, die was erg stabiel met mn piii dus dat gaat ie ook nog wel halen denk, al zitten er wel 5hdd's aan ... das weer minder
__________________ We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated |
| | |
| | #6 (permalink) |
| yup, het schijnt dat bij een paar MSI bordjes de nortbridge ontplofte door de voeding, of zoiets. twas enkel bij MSI bordjes maar zalman gaat dus wel nieuwe voeding uitbrenge
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Je zal maar zo'n combo hebben, ben je toch best wel vet bezeikt, ik presenteerde zalman een mooi rekening denk ik toch !
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester (S939, 2x2.4GHz, 512KB) | XlinkK | Hardware Junkies | 8 | 6-12-2006 12:40 |
| OC Dillema | eXistenZ | Cooling & OC Junkies | 6 | 27-08-2005 21:11 |
| AMD Ahtlon 2600+ of Intel Celeron 2.4ghz? | GoTMoRe | Hardware Junkies | 15 | 1-04-2004 11:39 |
| AMD Athlon XP | AxeV | Cooling & OC Junkies | 10 | 20-06-2003 15:53 |