| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 december 2003 Locatie: Turnhout België
| Hoi allen, Wie kan me helpen, ik heb een MSI KT4 Ultra mobo met een AthlonXP 2200, 2x DDR256Mb Ram PC2100 FSB staat op 133 > kan tot 145 voor hij vastslaat. Mp 13.5 Volgens een test in de laaste PC Magazine zou de athlon2200 op 333MHz of 266MHz moeten draaien > mijn mobo KT400 ondersteund dit maar ik kan niet hoger gaan dan die 145 Volgens het SisoftSandra programma zag ik dat ik op 2x133MHz (266) zit, klopt dit? Ik vraag dit nogmaals omdat mijn andere PC ( de stainless steel case ) een gewoon ECS K7S5AL bordje heeft met een amd Duron 1200 met 256mb SDram,en een gewoon tnt32mb beeldkaartje, en die pc werkt even snel zoniet sneller dat de athlonxp2.2 ( geen tests op het ecs bordje gedaan,meer hij lijkt gewoon sneller als ik daar op bezig ben.) Iemand een idee > ander ram erin? Bios update is uitgevoerd ( versie 7/1/03) en de nieuwste drivers voor de beeldkaart ( ati7500 radeon) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Een 2200+ hoort gewoon op 133 MHz DDR te draaien (dat is dus die 2*133 effectief). Hij is dus niet verkeerd ingesteld. Om hem sneller te laten draaien kun je je FSB gaan verhogen. Je bent dan dus gewoon aan het overclocken. Als je je FSB omhoog gaat gooien en je geheugen daarbij ook, ben je aan het overclocken en je geheugen zal hierbi waarschijnlijk de begrenzende factor spelen. (PC2100 hoort op 133 DDR te draaien en wil vaak niet veel meer dan een MHz of 20 hoger) Tenzij je deze op een lagere snelheid laat draaien dan je processor, wat echter af te raden is, omdat je processor dan sneller data kan verwerken dan kan worden aangevoerd en de snelheidswinst weer als sneeuw voor de zon verdwijnd. Een 2200+ (vrijwel alle athlons) moet makkelijk op een FSB van 166 kunnen draaien. Je zult daar echter je MP voor moeten verlagen als je zonder extreme koeling een stabiel systeem wilt houden. Mijn 1800+ loopt nog vroilijk door op een FSB van 245(!!!) MHz (490 DDR dus). Ik krijg dan weliswaar fouten in Prime, maar windows loopt. Een andere tip is misschien het defragmenteren van je schijf of een register cleanup doen. Suc6 iig!
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Je zegt dit fout, een 2200+ licht er aan welk type je hebt. Er zijn namelijk een paar verkeerde uitgebracht met 133FSB maar de Tbreth heeft standaard een FSB van 166 boven de 2200+. Maar heb je de de "Oude" core, die draait standaart op 133. En die is zeker niet overclockbaar naar 166 FSB. Chek dus welke athlon je hebt. Verder zijn O/S van belang, nieuwste drivers. En natuurlijk Gebruik je Win XP in combinatie met Norton Antivirus? Verder zou ik graag screenshotjes willen zien van je 245FSB, aangezien dat een OC van zo'n 90% is, en dat is op FSB gebied heeel eeerg veeel. En de meeste MOBO's ondersteunen maar tot 200 FSB. Spec's alstublieft ![]()
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 december 2003 Locatie: Turnhout België
| Ik gebruik inderdaad norton antivirus en windows xp pro, maar zelfs na een clean install zonder de antivirus zijn de presaties niet zoals ik verwacht had. Ohja, ik zal er mij maar bij neerleggen en eens proberen met andere ram kaarten om te kijken of de boel beter draait. Ik doe bijna dagelijks een cleanup van mijn systeem ( reggistercleaner,cachecleaner,windokter enz.....) Help wel als je veel surft. Toch bedankt voor de tips en nu weet ik toch ook dat ik niets verkeerd heb ingesteld en heb ik dus weer wat bijgeleerd. Tot Mods. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Screenie: Ik heb nog niet hoger geprobeerd, want met mijn mem (PC2100) kan ik dit natuurlijk nooit sync laten lopen. Mijn mobo presteerd veel beter op sync, dus is bij mijn prestatie-overclock mijn mem de bottleneck. Specs: Epox 8rda+ (zonder mods) AMD AthlonXP 1800+ TbredA Dane-elec PC2100 Waterkoeling op CPU
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Weet ik, hij loopt nu 150*12.5 sync stabiel. Zodra ik mijn MP op 13.0 zet, wil hij niet meer booten ![]()
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Citaat:
![]() en even terug naar het orginele topic.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Videokaart fan draait fulltime @ max speed | Corally | Hardware Junkies | 10 | 28-08-2007 19:23 |
| zoektocht naar het mobo;)(en de rest wat erbij komt:)) | wesjuhdabomb | Hardware Junkies | 6 | 18-05-2007 19:22 |
| Monitor gaat uit, pc draait nog. | DhoTjai | Hardware Junkies | 7 | 4-04-2005 23:25 |
| ddr 400 op mijn mobo :S | Hardware Junkies | 7 | 9-08-2003 18:31 | |
| Mobo stuk naar vervangen Cooler? | Masterslave | Hardware Junkies | 19 | 15-07-2003 22:05 |