| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| hoi, ik wil een netwerk tussen de pc in de huiskamer en de pc op mijn kamer maken zodat ik met die pc ook op inet kan. Nou heb k nog nooit wat met netwerken gedaan dus k heb geen flauw idee wat ik moet doen. Ik heb een ADSL USB modem van e-tech (zonnet) het liefst wil ik op inet kunnen zonder de pc waar het modem op staat aanstaat, maar dat zal wel niet kunnen denk ik Er is alleen beneden een telefoonlijn beschikbaar (en nee er kan geen lijn naar boven )
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 juni 2003 Locatie: Enschede
| Koop een switch/hub/router, Druk je de inet lijn in leg je kabeltje naar je huiskamer pc en 1tje naar boven en klaar. Als je dat niet wilt heb je pech want dan kan het niet ![]() switch = ong. €30 hub = ong€ 30 router = ong. €80 Als ik zou kunnen kiezen had ik de router gekocht want daar zit standaard firewall in en werkt gewoon het best/snelst. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 augustus 2003 Locatie: Noordwijk
| Draytek Vigor 2200 USB kopen, heb ik hier ook werkt perfect.. 4pc's online op het moment ..hele infrastructuur hier ![]()
__________________ SpecS: http://specs.tweak.to/8295 |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
![]() die teleffon kabel van me modem naar me telefoon lijn stop ik dus in me router, en dan in een ander gat van die router moet weer een inet stekker naar de telefoonlijn, en dan nog een netwerk kabel naar mijn pc boven toch? maar moet ik dan van die netwerk stekkers op me telefoon draden zetten? want ik heb van die kleine aansluitdingen op de lijn van me modem zitten.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| een ADSL Router heeft meestal een kleine aansluiting voor de telefoonlijn en aan de andere kant netwerkaansluitingen. ik zou zelf liever voor de Draytek oplossing gaan, omdat die router me een stuk betrouwbaarder lijkt dan een goedkope ADSL router. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juli 2003 Locatie: Warnsveld
| Okee ik ga meteen de topicstarter uit de droom helpen: Je telefoonkabel kan je NIET gebruiken voor je thuisnetwerk. Je zal dus een 8 aderige Utp kabel moeten trekken, of een duurder draadloos netwerk aanleggen. Dan zijn er een aantal opties: 1-Je koopt een duure Vigor router al hierboven genoemd, en sluit daarop je modem aan. Dan moet je in allebij de pcs een netwerk kaart stoppen en vanaf daar een utp netwerkkabel naar je router. 2-Je koopt een ander modem met ethernet aansluiting (ander woord voor netwerk) Plus een goedkope ethernet router. Je adsl steek in je ethernet modem. Vanaf daar loopt een netwerk kabel naar je router. Vanaf je router weer 2 netwerk kabels naar de netwerkkaarten in de pc's. 3-Je koopt een ethernet modem, een router met wireless connectie, en een wireless pci kaart. Adsl gaat dan op je ethernetmodem, je ethernetmodem op je router met wireless. Dan kan je een wireless connectie opzetten met de pc boven en vanaf de router met wireless een netwerkkabel naar de pc beneden. Dan heb je de hoofdlijnen wel zon beetje gehad
__________________ Hoi mam! Nee ik maak het niet stuk, ik repareer het alleen, oh het was niet stuk? :P Pooh heeft een kraampje met 2de hands spulletjes! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| ok, dus tenzij ik zo duur modem koop kan ik met een usb modem geen netwerk maken? En als ik nou me pc waar die modem opzit via een netwerkkaart op een router stop, en me pc boven op die router aansluit? kan ik dan wel op internet enzo? het enige nadeel is dan dat de pc me het modem altijd moet aanstaat(toch?).
| | |
| | #10 (permalink) |
| ok een vriend van me heeft ff een screenie van een setje gemaakt, is dit wat ik moet hebben? http://www.home.zonnet.nl/caroladevries/vet/router.jpg
| | |
| | #12 (permalink) |
| het komt er dus op neer dat ik een ethernet modem koop? had ik nou maar meteen een ethernet modem genomen toen ik kon kiezen tussen usb en ethernet :'( maar kan ik ook dat setje van die link niet gebruiken?
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| ik zou persoonlijk nix wireless doen, omdat dat me te duur is... DE oplossing: koop eigen modem, sluit die aan op die telefoonlijn die beschikbaar is, en dan een (lang) lijntje van modem naar je pc (met eventueel hub/router ertussen)
__________________ "When the beat drop..." |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Waarom een hub oid kopen als je ook line2line kan netwerken! Is toch veel goedkoper??
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| @kaozz: ik bedoel het onderste setje :P Citaat:
dus er moet wel iets van een router tussen zodat de bandbreete eerlijk word verdeelt.
| | |
|
| « Ram vraag !
|
Asus » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| huis tuin en keuken ventilator. | mindhead | Events Junkies | 3 | 10-09-2004 21:00 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 17:42 |
| Ultieme No0b-vraag | Ragon | Area 1337 | 18 | 31-10-2003 18:54 |
| Leveringen aan huis | Soefkenijn | Area 1337 | 4 | 8-01-2003 13:47 |