Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-06-2003, 20:57   #1 (permalink)

Standaard Oordeel mijn zeer toekomstige systeempje

ok dit word mijn systeempje:

videokaart: XFX geforce 4 mx 64. Ja ik weet dat dit geen ultra kaart is maar deze heb ik al en ik heb geen geld voor een andere dus deze blijft

moederbord: abit nf7-s rev2.0

Processor: 2600+ of 2500+. ze zullen overclocked wel +/- gelijk presteren dus dit word nog ff kiezen

HardDisk: Maxtor 40GB (DiamondMax Plus8, 7200rpm Liquid), misschien zelfs de 30Gb varient om nog wat $$$ te besparen. Ik heb geen grote hd nodig want ik heb geen 100en mp3's en films op mijn hd

Koeler: Cooler Master HAC-V81, X-Dream. hij kost maar 15 euro en heeft een cfm van 31.4 nou weet ik niet of dit een goede overclock koeler is maar als je een betere weet zeg het dan.

geheugen: Ik zat eerst te denken aan 512mb oem maar ik neem aan dat dat niet erg goed zal overclocken dus denk ik dat ik maar 2x256mb 333Mhz crosair moet nemen.

Merk Corsair
Type 256 MB
Soort DDR SDRAM
Formaat 184 pins
Voltage -
Toegangstijd 6 ns
Aantal bits 64 Bits
Snelheid 333 MHz
ECC non-ECC
Uitvoering XMS Line 32MX64 XMS

Behuizing: Chieftec MX-01BL-DU. Er zit ook een 360watt voeding bij dus dat is mooi

Dit word mijn systeempje als iemmand nog iets heeft wat ik beter kan veranderen zeg het dan!

MzZl
tongue_of_colicab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2003, 21:06   #2 (permalink)

Standaard

Modbreak Zou je de intensie en reden van dit topic kunnen opgeven?
Oud 30-06-2003, 21:07   #3 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

Tt vulcano 7+ heeft een cfm van 49
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2003, 21:07   #4 (permalink)

Standaard

Ga iig voor 2 x 256 (of beter 2x 512), want dan kun je dual chanel ddr gebruiken.
Neem als koeler een swiftec, of thermalright, En je hd vind ik wel errug klein.
Voor de rest een ok systeempje
Oud 30-06-2003, 21:12   #5 (permalink)

Standaard

Nou je zegt wel dat die videokaart blijft maar dat vind ik nou net echt het zwakste
Jammer voor zo'n processor om die bij zo'n videokaart te doen. Ik zou minimaal een 8.1 videokaart nemen inplaats van die geforce 4mx
Volgens pricewatch heb je voor 66 euro een radeon 9100 met 64 mb, nou die prefereer ik anytime boven die mx
Oud 30-06-2003, 21:13   #6 (permalink)

Standaard

Ik raad je die kaart ten zeerste af, ik heb hem ook, het is een brakke tering kaart...
Neem echt een andere...Een gf4 mx440se of zo..., maakt niet zo heel erg veel uit welk merk, maar iig geen xfx
ReDdEvIL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2003, 21:15   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReDdEvIL
Ik raad je die kaart ten zeerste af, ik heb hem ook, het is een brakke tering kaart...
Neem echt een andere...Een gf4 mx440se of zo..., maakt niet zo heel erg veel uit welk merk, maar iig geen xfx

De Geforce4 MX 440SE heb ik ook werelds kaartje
Oud 30-06-2003, 21:23   #8 (permalink)
B@S

Standaard

Citaat:
waarom geen XFX :| mijn Ti4200 van XFX heeft 4ns geheugen en de nieuwere zelfs 3.6ns... dat is juist super!
B@S is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2003, 21:25   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Mug
uhm nou ik wil weten wat mensen ervan vinden, en of ze nog iets weten wat ik eraan kan verbeteren.

Ik heb een XFX fg4 mx 440se ja ik had idd een beter moeten kopen maar toen ik deze kocht had ik niet meer geld. Hij is iig wel lekker te ocen

2x512mb ram van crosiar word me een heel groot beetje te duur eigelijk, ik zit nu al rond de 550 euro en dat is eigelijk wel zo'n beetje het maximum wat ik kan betalen, zeker omdat ik er ook nog een (2e hands) monitor, muis en keybord moet hebben. Geen boxen want ik ga hem op me 6 boxen van me stereotje aansluiten
Oud 30-06-2003, 21:34   #10 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tongue_of_colicab
Citaat:
uhm nou ik wil weten wat mensen ervan vinden, en of ze nog iets weten wat ik eraan kan verbeteren.

Ik heb een XFX fg4 mx 440se ja ik had idd een beter moeten kopen maar toen ik deze kocht had ik niet meer geld. Hij is iig wel lekker te ocen

2x512mb ram van crosiar word me een heel groot beetje te duur eigelijk, ik zit nu al rond de 550 euro en dat is eigelijk wel zo'n beetje het maximum wat ik kan betalen, zeker omdat ik er ook nog een (2e hands) monitor, muis en keybord moet hebben. Geen boxen want ik ga hem op me 6 boxen van me stereotje aansluiten
1 GB geheugen heb je weinig aan hoor als je gewoon gaat gamen, alleen nuttig als je een server wil opzetten of film/geluid wil bewerken. En wij (de moderators) begrijpen best dat je wil weten wat anderen van je systeem vinden, maar toch hebben we dit soort topics liever niet. Want als iedereen voor zijn nieuwe systeem een topic gaat openen wordt het een enorme bende. Je kan dan beter een paar mensen hun mening vragen via MSN Messenger, ICQ of op een IRC-server. Bovendien heeft het systeem op zich niet zoveel met overklokken te maken dus kan ie beter in Hardware Junkies. Ik zal eens met de andere moderators overleggen of het misschien een goed idee is om een centraal topic te openen voor alle systeem-beoordelingen. Tot die tijd laat ik deze open.

Moved!
Oud 30-06-2003, 21:39   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Citaat:
Citaat:

1 GB geheugen heb je weinig aan hoor als je gewoon gaat gamen, alleen nuttig als je een server wil opzetten of film/geluid wil bewerken. En wij (de moderators) begrijpen best dat je wil weten wat anderen van je systeem vinden, maar toch hebben we dit soort topics liever niet. Want als iedereen voor zijn nieuwe systeem een topic gaat openen wordt het een enorme bende. Je kan dan beter een paar mensen hun mening vragen via MSN Messenger, ICQ of op een IRC-server. Bovendien heeft het systeem op zich niet zoveel met overklokken te maken dus kan ie beter in Hardware Junkies. Ik zal eens met de andere moderators overleggen of het misschien een goed idee is om een centraal topic te openen voor alle systeem-beoordelingen. Tot die tijd laat ik deze open.

Moved!
Heb je er wel over nagedacht dat het dual memory is..., das super snel, dus stel dat hij 2 reepjes 256mb pc3200 heeft heeft ie overdrachtsnelheid van ong 6mb/s, dat is echt wel genoeg voor games hoor...

In het algemeen vind ik xfx gewoon zuigen, als ik een nieuw kaartje koop, koop ik zeker geen xfx...
Oud 1-07-2003, 09:55   #12 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je er wel over nagedacht dat het dual memory is..., das super snel, dus stel dat hij 2 reepjes 256mb pc3200 heeft heeft ie overdrachtsnelheid van ong 6mb/s, dat is echt wel genoeg voor games hoor...
Ik zeg ook niet dat ie geen dual channel moet gebruiken, ik zeg dat 1 GB geheugen voor de meeste toepassingen overkill is. Ik heb zelf ook 2 DIMM's van 256 MB in mijn mobo en het draait prima.
Oud 1-07-2003, 09:59   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:

In het algemeen vind ik xfx gewoon zuigen, als ik een nieuw kaartje koop, koop ik zeker geen xfx...
Is dat geheugen wat ik nu heb ook goed? want dat is toch pc2700? ik zou best wel 3200+ willen als het niet te duur is (deze waren ook al 60 per stuk).

Als proc neem ik toch denk ik de 2600+, omdat op tweakers in de best buy guide bij het budget game systeem de 2600+ stond.
Oud 1-07-2003, 10:39   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Citaat:
Ik zeg ook niet dat ie geen dual channel moet gebruiken, ik zeg dat 1 GB geheugen voor de meeste toepassingen overkill is. Ik heb zelf ook 2 DIMM's van 256 MB in mijn mobo en het draait prima.
Ik heb het verkeerd begrepen sorry my bad :P
Oud 1-07-2003, 11:14   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Citaat:

Is dat geheugen wat ik nu heb ook goed? want dat is toch pc2700? ik zou best wel 3200+ willen als het niet te duur is (deze waren ook al 60 per stuk).

Als proc neem ik toch denk ik de 2600+, omdat op tweakers in de best buy guide bij het budget game systeem de 2600+ stond.
Het lijkt me beter dat je voor pc3200 gaat, als je dan Twinx neemt, dat zijn 2 reepjes die precies hetzelfde zijn en je komt 10a20€ goedkoper uit...

Ik zou zelf eerder een 2400+ nemen, omdat die best buy niet op overclocken is gebasseert, je hebt dan meer overclock winst, je bent goedkoper uit en je kan ook wat meer uitgeven aan je ram...
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nieuw systeempje rietveld Hardware Junkies 19 14-10-2007 20:55
Mijn toekomstige pc => goed ? jokkos Hardware Junkies 3 26-02-2007 15:44
Mijn toekomstige PC Str33tgl0w[NL] Casemod Junkies 7 11-12-2005 12:23
mijn toekomstige amd core ff oordelen graag Energizer Cooling & OC Junkies 16 19-06-2003 21:07
wie maakt mijn systeempje af voor een 900 a 1000 euro freakshowfreak Hardware Junkies 29 9-06-2003 19:35

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.