| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 april 2003 Locatie: Haarlem
| Ik ben op dit moment wat hardware aan het uitzoeken. Daarbij wil ik gaan regelen dat ik mijn PC aan kan sluiten op een home threatre setje en een tv. De tv is het punt niet. Maar over de aansluiting op die 5.1 set kan ik maar geen eenduidige uitleg krijgen. Iedere bruingoed zaak vind weer wat anders. Wie kan wel wat opheldering geven? Ik hoor dat je met een optische uitgang/ingang goed zit. Dat is gewoon compatible. Maar ik hoorde ook een keer dat dat stereo is. Met SPDIFF zit je gebakken. Mijn geluidskaart heeft een minijack in deze. Lijkt mij dat er dan kabels bestaan minijack-tulp. Sommige mensen waren het daar met mij eens. Maar iemand anders beweert weer dat je dan weer twee tulpjes krijgt. Waarschijnlijk haalt hij dat in de war met gewone niet digitale kabels. Digitaal is namelijk wel gewoon een tulp ipv twee. Als hier wat opheldering over is kan ik namelijk op zoek gaan naar een moederbord met of zonder optische uitgangen. Wie maakt het mij duidelijk? Ik zie door de bomen het bos niet meer ![]()
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 april 2003 Locatie: Haarlem
| Ik heb een Creative Live 5.1. Dat betekent dat ik een minijack digitale aansluiting heb. Qua mobo's zit ik idd te twijfelen tussen de NF7-S en een 8RDA3+. Die liggen namelijk erg dicht bij elkaar. De Abit heeft als voordeel een optische uitgang. De Epox schijnt iets beter OC baar te zijn en heeft een dual lan. Voor beide geldt dat perfectsystems ze helaas niet heeft en daar bestel ik de rest van mijn spullen >/ Het plaatje kan dus op twee manieren: PC digitale minijack ---------> Home theatre digitale tulp of PC optische uitgang ---------> Home theatre optische ingang Welke van deze twee kan wel? Kunnen ze allebei? Zitten er aan een bepaalde opzet nadelen? Ik hoop dat het zo net iets duidelijker is dan in de openingspost.
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| kan allebij, ik denk dat de Digitale Jack als nadeel heeft dattie minder lange kabel mag gebruiken (weerstand in de draad enzow), en dat die gevoelig is voor magnetische velden. een Optische aansluiting heeft geen last van magnetische velden, en kan (indien goede kabels, singlemode optic kabel) als het goed is een kilometer ofzo komen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Zalman Theatre 6 surround headphones | InsaneKitty | Area 1337 | 7 | 12-09-2003 15:40 |
| [again:] SETI@home..... | mir4dor | Software Junkies | 11 | 6-08-2003 16:50 |
| seti@home? | QuincMan | Software Junkies | 5 | 20-03-2003 14:08 |