| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Ik ben van plan om Dali New Blue serie 3003 speakers aan te schaffen en een NAD C350 versterker te kopen. Ik wil dit aan sturen met een Creative soundblaster live 1024, kan ik beter een andere (lees betere) soundkaart kopen of is het verstandig om hier een goeie cd speler bij te kopen ?. |
| |
| | #3 (permalink) |
|
| je wou dus zeggen dat de creative SoundBlaster Audigy 2 Platinum slecht is d8 het dus echt ff nie he ik vind dat nog steeds de beste kaart die er is er zit alles op en aan dus niemand heeft wat te zeuren erover ik had gewoon die creative soundblaster audigy 2 platinum genomen maar het is wel een beetje een duure kaart deze kost ongeveer 175 eurotjes uit me hooft gezegt kan ook iets meer zijn |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| vergelijk em eens met Terratec en Hercules soundkaarten joh. het is echt waar dat die veel beter zijn. ook kent Creative veel driverproblemen die je bij Terratec en Hercules niet tegenkomt. edit: ze kosten trouwens ook en stukkie minder. nog een edit: ik was nog ff opzoek naar wat oude ComputerIdee's want daar heeft een professionele revieuw in gezeten, (helaas zonder de Audiy2, maar wel de eerste Audigy) en daaruit kwam naarvoren dat de Terratec DMX Xfire de beste kaart was, gelet op geluidskwaliteit. |
| |
| | #5 (permalink) |
| Ik vind een goeie soundkaart om m'n mp3's af te spelen op deze set zeker belangrijk daarom wil ik een goeie geluidskaart, maar heb @ Got al gehoord dat ik voor cd's beter een goeie cd speler kan kopen. Maar een goede geluiskaart voor de mp3's is zeker ook belangrijk. Ik zal zelf ook eens even zoeken naar reviews van de terractec's. @ richard Geld is niet een groot probleem (€ 175 op een set van €1200 is niet zo vreselijk veel). |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Als je persee super kwaliteit geluid uit je computer wil halen, dan heeft het geen zin om op een super soundkaart een brak mp3tje af te spelen. Het verschil tussen mp3 en audio CD is erg groot voor de mierenneukers |
| |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 27 maart 2003 Locatie: Zutphen
| Citaat:
Gr CREP8
__________________ HyPeR-X aka Crep8 | |
| |
| | #11 (permalink) |
|
| in pcm staat een artiekel over bouw zelf je audio workstation. daarin hebben ze het over een buget systeem van 2045 euro dus ik weet nie wat je precies wil maar hier hebben ze het dus over geluidskaarten van rond de 500 euro daar kan je dan ook wel alles mee wat je maar zou willen en omdat je zegt geld is geen probleemzou ik de: STAudio DSP2000 nemen die kost 549 eurotjes |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 maart 2003 Locatie: Zutphen
| Sommige snappen nog werkelijk niks van geluid die denken dat ze mooi geluid zullen krijgen met een computer die mp3's afspeeld(alleen de pc dan).Maar als je echt goed geluid wil kan je beter een aparte versterker nemen een heel goede cd/dvd player en ook een paar mooie zuilen (liefst stereo voor het heldere geluid wat je hebt) en dan gewoon alles perfect instellen je boxen goed plaatsen en gaan luisteren. maar ik zou iig een krachtig kaartje nemen icm een versterker Gr CREP8
__________________ HyPeR-X aka Crep8 |
| |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Ik heb meerdere Creative crap gehad maar het is helemaaaaal niks, kraken vreemde drivers en volgens mij denkt creative ook dat er alleen maar intel chipsets zijn, iig ik heb nu een Hercules Game Theater XP 7.1 nou een verbetering het is niet te geloven, goed en helder geluid een mooi stel aansluitingen optic/coax in en output usb-hub er in alles zit er op van digitaal tot analoog. Het enigste nadeel is misschien de prijs voor sommige die licht op ca €150. Aldus mijn ondervindingen.
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| das nogsteeds goedkoper dan de beste creative (voor zover creative goed is :P ) en Creative is idd een een oogkleppen bedrijf. Het begon omdat intel iets aan de PCI bus wou toevoegen, en dat is nooit goedgekeurd. daarom hadden SiS, VIA, AMD en Ali die toevoeging nooit gedaan. Creative heeft toen toch zijn soundkaarten afhankelijk gemaakt van die functie, en daarom gaven ze heel vaak problemen met non-Intel moederborden. Ook zijn de drivers tegenwoordig erg brak, en is de geluidskwaliteit ook niet het beste meer aan de soundkaarten. (wel veel nutteloze extra's) |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Welke software om image van schijf te nemen, is het beste? | N34X | Software Junkies | 20 | 11-01-2004 11:00 |
| Nieuwe router kopen. Welke moet ik nou nemen? | Freakazoid | Hardware Junkies | 73 | 22-12-2003 08:08 |
| Welke cooling zouden jullie nemen | Cooling & OC Junkies | 17 | 20-10-2003 09:41 | |
| Welke AGP-kaart nemen ? FX of Ati | CaSeMoD_MoL | Hardware Junkies | 39 | 17-06-2003 06:01 |
| Welke zal ik nemen ? | Cooling & OC Junkies | 15 | 21-03-2003 16:25 | |