| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 mei 2003
| Hoi, M'n oom had problemen met zijn harde schijf. Hij startte niet meer op en zo. Ik ging ff langs en inderdaad hij startte niet meer op. Dook ff de bios in en hij autodetecte de harde schijf dus helemaal niet! Ik ging opnieuw opstarten en weer de bios in, toen vond hij hem wel. Ik haalde die schijf eruit en deed hem in mijn pc. Zelfde euvel. Ik ging naar de site van WD en downloade een programma om de harde schijf te checken. Kreeg als melding een "unknown error, code 0101". Heel vreemd allemaal. Ik keek even naar de harde schijf en zag op het stickertje staan refurbished, deze harde schijf werd als nieuw gekocht bij Informatique december 2002. Mag een bedrijf dit soort schijven als nieuw verkopen? Heeft iemand misschien dit probleem ook gehad? Het moederbord waar ingetest werd was een MSI K7T266pro en een Asus A7V333-X. Gegevens schijf + foutmelding: 05/31/2003, 19:47:55 SELECTED OPTION - "OTHER OPTION" SELECTED DRIVE - Model : WDC WD400BB-00CAA1 S/N : WD-WMA8H3686063 Firmware : 17.07W17 C H S : 77545 16 63 Capacity : 40.0G Drive : 0 Port: 0x1F0 RESULTS - "UNKNOWN ERROR" ERROR/STATUS CODE = 0101
__________________ AMD Athlon XP 1500+@1333, MSI K7T266pro, GeForce 2 MX400 32 Mb, 40 Gb IBM 60GXP, dual boot Win98 + WinXP prof. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Informatique is een winkel waarbij alles tweedehands is. Ze kopen spullen op. Soms zijn ze goed soms slecht. Ik heb er een kvm switch vandaan voor 20 gulden.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juni 2003
| Die hardeschijf is blijkbaar eerder defect geweest... Opgelapt RMA-gevalletje dat Informatique weer gewoon als nieuw heeft verkocht Is niet echt netjes maar daarom is het daar ook goedkoop :P Gewoon lekker claimen bij WD, krijg je (hopelijk) wel weer een nieuwe schijf als de garantie nog niet verlopen is (kan je online checken).. Is de garantie bij WD direct al verlopen kan je altijd nog naar Informatique gaan, tenzij op je bon staat dat je maar beperkte garantie hebt omdat t een 2ehandsje is.
__________________ BOE! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Rotterdam
| ik ben inderdaad ook bang dat uw hardisk overleden is maar even over dat 2de hands zooi en Informatique ... ze zijn niet de enige die dat doen want bij Alternate en computerland en pcl-computers gebeurt allemaal het zelfde je kan zo'n 2de-hands harddisk herkennen aan een oranje stikker en eventueel een paar dieppe krassen ergens op de harddisk Grtz omicron
__________________ CaseJunkies Addicted! |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 mei 2003
| Ik ben afgelopen weekend naar informatique geweest met schijf op zak (m'n oom was op vakantie ). Harde schijf daar neergelegd en de situatie uitgelegd. "Ja sorry meneer, dit had echt niet moeten gebeuren en zo". Ze geven uiteraard geen nieuwe schijf terug.Ze kwamen met een 60 Gb western digital aankakken, deze was ook nog refurbished. Ik zei dat is geen 40 gb schijf. Er moest ook nog 20 euro bijbetaald worden! Ik vind dit toch echt niet kunnen! Het is mijn schijf niet maar m'n oom heeft hem toch genomen.... Ik had het niet gedaan. Laat ze maar lekker die zooi naar western digital opsturen. Hij had toch een reserve schijf van mij in z'n pc zitten die toch werkt. Nou ik weet in ieder geval wel hoe ze met klanten omgaan daaro bij informatique. Mij niet meer gezien daaro!
__________________ AMD Athlon XP 1500+@1333, MSI K7T266pro, GeForce 2 MX400 32 Mb, 40 Gb IBM 60GXP, dual boot Win98 + WinXP prof. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| RMA doe ik altijd bij de fabrikant. Zij zijn daar een stuk relaxter mee, ik had ooit een Asus A7v133 bordje ingestuurt kreeg het terug met RAID en wat andere intresante opties, was dus ander bord met meer opties. Soms kost het sturen naar de fabrikant wel wat, 10 of 15 euro. Maar bij winkels... een eeuwigheid geleden had ik een kapotte soundkaart. ik naar winkel toe en ze zouden RMA regelen voor mij. 2 weken later kom ik bij die winkel zag ik mijn kaart daar liggen achter de toonbank. Bleek vakantiekracht te zijn die die dag voor het laatst werkte....
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| « hey
|
welk mobo? » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATAII | Leopard | Hardware Junkies | 9 | 1-05-2007 23:36 |
| Western Digital issue | DeadEyez | Hardware Junkies | 7 | 3-05-2006 20:39 |
| cpu werkt niet meer | Trunx | Hardware Junkies | 22 | 30-01-2005 19:58 |
| Western digital 120 gig 8mb Cache { raar geluid } | Freaky CaSeMoD ! | Hardware Junkies | 6 | 20-07-2004 15:09 |