| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 augustus 2008
| Hallo, Ik had een nieuwe case besteld (zie andere topic), en ik kreeg hem gistermiddag binnen. Happy natuurlijk, en ik dacht misschien ben ik dan ook eindelijk van mijn warmteprobleem af... Ik haal heel m'n oude pc leeg, en begin alles (zo voorzichtig mogelijk) over te zetten. Ik kan me niet herrineren dat ik me maar iets gestoten heb of iets dergelijkt. Alleen het moederbord was even passen en meten, maar uiteindelijk ging het goed. Gisteravond tot laat door gegaan, en alles zat er dan eindelijk in. Ik had alleen de LED-jes nog niet aangesloten maar ik dacht dat komt morgen wel. Vanochtend verder gegaan met in elkaar zetten, alle LEDs aangesloten, sluit mijn pc op de stroom aan, en zet hem aan... De fans gaan draaien (allemaal, dus 2 casefans, cpu fan, voeding fan, en gpu fan). Ook hoor ik de HD aangaan, de DVD stations werken... Wat is het probleem? Het werkt wel, maar hij start niet op. Het scherm blijft zwart... Ook hoor ik geen geluiden dat hij aan het opstarten is. (normaal hoor je dan de CPU een beetje kraken zegmaar).. Wat kan ik verkeerd hebben gedaan? Ik heb alle kabels goed aangesloten. Voedingstekker (of iets dergelijks, een grote stekker in ieder geval) op de mobo, 2 molex op de dvd spelers, pentium 4 stekker op de mobo... Precies hetzelfde als in mijn vorige case (ook zelfde voeding...) Wat moet ik doen? ![]() ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 mei 2008
| sluit een koptelefoon aan voor het opstarten en luister wat hij zeg als het aan de vga kaart ligt zegt ie vga failure nog wat nog wat en als het aan de cpu ligt cpu failure nog wat nog wat hij zegt bij elk probleem eigenlijk wel wat. En als hij zoiets zegt moet je proberen om of het onderdeel goed aan te sluiten of te testen op een andere computer en anders een nieuw onderdeel erin stoppen |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Probeer het stof is uit je sloten en connectors te blazen. Het kan zijn dat door het demonteren en monteren er ergens stof tussen is gaan zitten waardoor het nu geen contact meer maakt. Heb je ook alle kabels aangesloten op je moederbord, dus naast de ATX ook de P4-stekker bijvoorbeeld? Het kan zijn dat je er een bent vergeten terug te doen, gebeurt wel vaker. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Die piep geeft als het goed is aan dat het geheugen niet aanwezig is. De pieper werkt dus wel, maar je hoort niks als het erin zit. Dit betekend dus dat je het waarschijnlijk niet in je moederbord dient te zoeken, maar meer in de grafische kaart en de kabel naar je beeldscherm. Controleer hier alles even goed van of het klopt. Verder nogmaals het verzoek om de -knop te gebruiken als je zo snel na elkaar post. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Sorry voor de Edit... Ik zit op een nogal crappy laptop, en alles gaat nogal langzaam, ik zal er voortaan rekening mee houden. Ik ga het even checken.' edit: Ik heb gekeken maar kan niks bijzonders ontdekken. Bovendien: In mijn andere kast werkte dit allemaal wel. Laatst gewijzigd door WillNL : 7-08-2008 om 13:54. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Haal het er allemaal eens uit, en sluit het aan uit de kast (Dus je mobo ff op de mobo doos leggen, en dan VGA CPU en RAM erin, aansluiten etc) en kijk of het dan wel werkt. Zoja -> dan maakt je mobo kortsluiting met de kast, zonee, dan is er iets kapot.
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| problemen met samenstelling nieuwe pc | sunbeam_samourai | Hardware Junkies | 14 | 25-04-2008 12:15 |
| mn eerste case en meteen problemen met electro | casetnnoob | Elektronica Junkies | 10 | 17-08-2007 18:44 |
| [nvidia drivers] major problemen met nieuwe drivers!! | kaozz | Software Junkies | 3 | 23-11-2004 16:02 |
| nieuwe pc problemen | Ultima | Hardware Junkies | 3 | 6-06-2003 14:54 |
| Problemen met mijn nieuwe hardware | Tino | Hardware Junkies | 8 | 3-06-2003 08:30 |