Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-08-2008, 11:45   #1 (permalink)

Standaard Problemen met nieuwe case...

Hallo,

Ik had een nieuwe case besteld (zie andere topic), en ik kreeg hem gistermiddag binnen. Happy natuurlijk, en ik dacht misschien ben ik dan ook eindelijk van mijn warmteprobleem af...

Ik haal heel m'n oude pc leeg, en begin alles (zo voorzichtig mogelijk) over te zetten. Ik kan me niet herrineren dat ik me maar iets gestoten heb of iets dergelijkt. Alleen het moederbord was even passen en meten, maar uiteindelijk ging het goed.

Gisteravond tot laat door gegaan, en alles zat er dan eindelijk in. Ik had alleen de LED-jes nog niet aangesloten maar ik dacht dat komt morgen wel.

Vanochtend verder gegaan met in elkaar zetten, alle LEDs aangesloten, sluit mijn pc op de stroom aan, en zet hem aan...

De fans gaan draaien (allemaal, dus 2 casefans, cpu fan, voeding fan, en gpu fan). Ook hoor ik de HD aangaan, de DVD stations werken... Wat is het probleem? Het werkt wel, maar hij start niet op. Het scherm blijft zwart... Ook hoor ik geen geluiden dat hij aan het opstarten is. (normaal hoor je dan de CPU een beetje kraken zegmaar)..

Wat kan ik verkeerd hebben gedaan? Ik heb alle kabels goed aangesloten. Voedingstekker (of iets dergelijks, een grote stekker in ieder geval) op de mobo, 2 molex op de dvd spelers, pentium 4 stekker op de mobo... Precies hetzelfde als in mijn vorige case (ook zelfde voeding...)

Wat moet ik doen?
WillNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-08-2008, 11:58   #2 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Heb je al geprobeerd om je video kaart er een keer uit te halen en er weer goed in te stoppen?

Kijk verder alle kabeltjes nog een keer goed na zou ik zeggen.
Oud 7-08-2008, 12:10   #3 (permalink)

Standaard

Ik heb er een andere videokaart ingezet: Zelfde probleem.

Alle kabels zitten goed vast...
Oud 7-08-2008, 12:32   #4 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Heb je een beepertje eraan zitten? Zoja, geeft die een bepaalde serie piepjes? Aan het aantal en lengte van de piepjes kun je bepalen wat het probleem is.
Oud 7-08-2008, 12:33   #5 (permalink)

Standaard

Ik hoor geen geluid. Ik dacht eerst misschien het mobo kapot, maar de IDE is gewoon erop aangesloten en de fans draaien ook gewoon.
Oud 7-08-2008, 12:34   #6 (permalink)

Standaard

sluit een koptelefoon aan voor het opstarten en luister wat hij zeg als het aan de vga kaart ligt zegt ie vga failure nog wat nog wat en als het aan de cpu ligt cpu failure nog wat nog wat hij zegt bij elk probleem eigenlijk wel wat. En als hij zoiets zegt moet je proberen om of het onderdeel goed aan te sluiten of te testen op een andere computer en anders een nieuw onderdeel erin stoppen
melek-taus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-08-2008, 12:36   #7 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

Probeer het stof is uit je sloten en connectors te blazen. Het kan zijn dat door het demonteren en monteren er ergens stof tussen is gaan zitten waardoor het nu geen contact meer maakt.

Heb je ook alle kabels aangesloten op je moederbord, dus naast de ATX ook de P4-stekker bijvoorbeeld? Het kan zijn dat je er een bent vergeten terug te doen, gebeurt wel vaker.
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-08-2008, 12:41   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skater Bekijk bericht
Probeer het stof is uit je sloten en connectors te blazen. Het kan zijn dat door het demonteren en monteren er ergens stof tussen is gaan zitten waardoor het nu geen contact meer maakt.

Heb je ook alle kabels aangesloten op je moederbord, dus naast de ATX ook de P4-stekker bijvoorbeeld? Het kan zijn dat je er een bent vergeten terug te doen, gebeurt wel vaker.
Ik heb een P4 stekker aangesloten, een sata voor mijn HDD, een grote (atx?) die uit 2 delen bestaat, een klein stukje en een groter stuk, en natuurlijk nog een IDE voor mijn DVD stations. Ik heb de videokaart etc er goed ingedrukt, maar als er geen geheugen inzit, piept hij dan? Ik hoor niets...
Oud 7-08-2008, 12:44   #9 (permalink)

Standaard

Ik heb het geheugen er uitgehaald en ik hoor een lange piep
Oud 7-08-2008, 13:45   #10 (permalink)

Standaard

Die piep geeft als het goed is aan dat het geheugen niet aanwezig is. De pieper werkt dus wel, maar je hoort niks als het erin zit. Dit betekend dus dat je het waarschijnlijk niet in je moederbord dient te zoeken, maar meer in de grafische kaart en de kabel naar je beeldscherm. Controleer hier alles even goed van of het klopt.

Verder nogmaals het verzoek om de -knop te gebruiken als je zo snel na elkaar post.
Oud 7-08-2008, 13:49   #11 (permalink)

Standaard

Sorry voor de Edit... Ik zit op een nogal crappy laptop, en alles gaat nogal langzaam, ik zal er voortaan rekening mee houden. Ik ga het even checken.'

edit: Ik heb gekeken maar kan niks bijzonders ontdekken. Bovendien: In mijn andere kast werkte dit allemaal wel.

Laatst gewijzigd door WillNL : 7-08-2008 om 13:54.
Oud 7-08-2008, 15:05   #12 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Haal het er allemaal eens uit, en sluit het aan uit de kast (Dus je mobo ff op de mobo doos leggen, en dan VGA CPU en RAM erin, aansluiten etc) en kijk of het dan wel werkt. Zoja -> dan maakt je mobo kortsluiting met de kast, zonee, dan is er iets kapot.
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-08-2008, 15:56   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme Bekijk bericht
Haal het er allemaal eens uit, en sluit het aan uit de kast (Dus je mobo ff op de mobo doos leggen, en dan VGA CPU en RAM erin, aansluiten etc) en kijk of het dan wel werkt. Zoja -> dan maakt je mobo kortsluiting met de kast, zonee, dan is er iets kapot.
Ik heb geen moederbord doos. Kan ik mijn mobo ook gewoon op een doek leggen bijv.?
Oud 7-08-2008, 16:17   #14 (permalink)

Standaard

Ja hoor, dat is geen probleem. Zorg er alleen wel voor dat er niets onder ligt wat kortsluiting kan veroorzaken!
Oud 7-08-2008, 20:18   #15 (permalink)

Standaard

OK ik kom net uit m'n werk dus ik doe het morgenochtend. Als ik iets weet bericht ik het direct hier. Bedankt allemaal!
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
problemen met samenstelling nieuwe pc sunbeam_samourai Hardware Junkies 14 25-04-2008 12:15
mn eerste case en meteen problemen met electro casetnnoob Elektronica Junkies 10 17-08-2007 18:44
[nvidia drivers] major problemen met nieuwe drivers!! kaozz Software Junkies 3 23-11-2004 16:02
nieuwe pc problemen Ultima Hardware Junkies 3 6-06-2003 14:54
Problemen met mijn nieuwe hardware Tino Hardware Junkies 8 3-06-2003 08:30

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.