| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| S.M.A.R.T. staat voor Self Monitoring and Analisys Reporting Technology (als ik et goed heb) het is een stukje technologie die in de harddisk zit en constant bijhoudt hoe de staat van de schijf is, en meld dat terug aan de bios (mits ingeschakeld). als er dan 1 schijf dreigt te crashen zal de bios daar bij het booten melding van maken zodat je op tijd kan backuppen en een nieuwe schijf kan halen. editje: dacht dat et over de betekenis ging, heb weer eens niet gelezen maybe staat et niet in je bios, en is het gewoon standaard ingeschakeld. edit 2: laatste post nog neit gelezen ![]() die tempst staan niet in de bios. je kan et wel uitlezen met MBM5, mits je schijven dat soort uitlezing ondersteunen, en lang niet alle schijven doen dat. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
hebben mijn Maxtor 20GB 7200RPM en WD 40GB 7200RPM ook nie hoor. er zijn niet zoveel schijven met een tempsensor | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 maart 2003
| Sorry, maar ik ben er weer. Soms zegt mijn HD ineens klik klik na het opstarten. Dan loopt alles vast. Dus toen maar deze HD getest op andere PC met Maxtor tooltje, daarbij geeft hij dat HD in order is. Weet iemand wat het probleem dan is. Alvast bedankt. |
| | |