Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 15-06-2008, 14:36   #1 (permalink)

Standaard hdd zoemt

deze week was mn case open terwijl mn pc aan stond, en het viel me op dat de hdd nogal veel herrie maakt. Hij zoemt met een heel hoog toontje. Kun je daar wat aan doen?
prikkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2008, 14:44   #2 (permalink)

Standaard

Hij gaat dood..
ff vervangen fzo..
Donnie1992 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2008, 16:18   #3 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Een tikkende HDD is een doodgaande HDD. Zoemend kan het zijn, maar ik raad je wel aan om je documenten op een andere schijf te backuppen. Voor de rest kan de zoem ook nog door resonatie in je case komen of iets anders.
Oud 15-06-2008, 17:31   #4 (permalink)

Standaard

[ervaring] Monteer de HDD op een andere plek. Mocht je de HDD niet aan de achterkant bevestigd hebben, maak daar dan verandering in. [/ervaring]
grimmeld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2008, 18:58   #5 (permalink)

Standaard

Probeer ze inderdaad eens anders of op een andere plaats te monteren, helpt dit niet, zet je gegevens dan op een andere schijf en laat chkdsk er eens op los (indien dit je niet veel zegt *LINK* voor meer info). Vind hij dan enorm veel fouten kan je ze bijna net zo goed weggooien... Vind hij bijna geen fouten of weinig fouten, dan kan je het /f commando toevoegen(zie opnieuw link voor info). Maar let wel op dat er geen gegevens meer op de schijf staan die je nog nodig hebt! Verder loop je ook wel het risico dat de capaciteit van de schijf kleiner wordt omdat je door die /f toe te voegen alle kapotte sectoren zal laten herstellen en als ze niet hersteld kunnen worden dan worden ze gewoon uitgeschakeld (als dus heel je harde schijf defect is heb je natuurlijk wel geen capaciteit meer over).
Oud 16-06-2008, 16:19   #6 (permalink)

Standaard

volgens SMART en dergelijke is er niets aan de hand; en dit geluid is er al best lang, maar zou het niet door resonantie kunnen komen?
Heeft er iemand ervaring met van die ontkoppelaars voor je hdd?
Oud 16-06-2008, 18:01   #7 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Gewoon een setje rubbers ergens vanaf halen en die ertussen schroeven, of je hdd op wat rubbers leggen om te proberen.
Oud 16-06-2008, 21:06   #8 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Als je nog een cdrom bay vrij hebt kun je het met postelastiekjes monteren. Door dat elastiek krijg je dus dat de harde schijf zijn trillingen kwijt kan in de elastiek.
Oud 17-06-2008, 15:51   #9 (permalink)

Standaard

bedankt

ik ben van plan om een 'bak' te maken van plexi voor mn harde schijf, en die dan vast te maken aan het chassis mbv die siliconen fanschroeven
Oud 17-06-2008, 15:59   #10 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet precies hoe je die bak wilt gaan maken, maar een bak heeft vaak 4 dichte zijden, waardoor je dus geen airflow meer krijgt rond je HDD. Dus misschien daar ff op letten.
Oud 17-06-2008, 16:00   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prikkie Bekijk bericht
bedankt

ik ben van plan om een 'bak' te maken van plexi voor mn harde schijf, en die dan vast te maken aan het chassis mbv die siliconen fanschroeven
Leuk idee Je bent een modder, dus waarom niet
Kosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-06-2008, 19:04   #12 (permalink)

Standaard

ja natuurlijk ben ik een modder
@Azariel: ik heb nog een 60 mm fan liggen die vroeger mn CPU koelde, dus die bouw ik er ook wel op

btw ik heb mn hdd verplaatst, een centimeter of vijf los van de voorkant en het geluid is hoorbaar minder
Oud 17-06-2008, 20:11   #13 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Wat je ook kunt doen, is net zoals ik gedaan heb, de schijven op zijn kant hangen, dan heb je nog maar 2 contactvlakken ipv 4. Als je daar wat rubbertjes tussen schroeft heb je ook goeie demping.
Oud 18-06-2008, 15:53   #14 (permalink)

Standaard

dat is wel een goed idee ja
maar mijn stroomkabel is netjes weggewerkt en hij komt net aan de connector van mn harde schijf, dus op zn kant gaat niet lukken denk ik
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.