Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 20-04-2008, 10:55   #1 (permalink)

Standaard Kleine Stille PC?

Zo, dat is lang geleden, weer even terug naar CJ.

Ik ben het lawaai van mijn server beu, en ben dus opzoek naar een oplossing.

Mijn huidige server is een P4 2,4Ghz met 786mb RAM, 4 schijven en een DVD brander, en zijn taken bestaan onderandere uit HTTP/PHP/SQL serven, DVD/Video afspelen, veel Usenet downloaden, en regelmatig een DVD branden.

Het liefst zou ik de server in mijn computerkamer willen houden omdat naar de kelder moeten om een DVD erin te stoppen toch op den duur vervelend zou worden.

Zijn er kleine PC's tekoop met een normale formfactor (1x DVD bay, 2x HDD bay) waar ik mijn huidige hardware naar kan verhuizen? De 4 schijven zou ik kunnen vervangen met een 750gb disk en een kleinere disk voor de OS, de rest zou ik natuurlijk het liefst hergebruiken.

Ik heb ook nog een P4 3Ghz HT liggen eventueel, als die mischien wat energiezuiniger is dan zijn oudere 2,4Ghz broertje?

iig. zoek ik een kleine computer behuizing die adequaat koelt zonder al teveel herrie, en hetzelfde kan als mijn huidige server. Verder hoeven er voor mij geen toeters en bellen aan.
Oud 20-04-2008, 11:19   #2 (permalink)

Standaard

Er zijn HTPC behuizingen die het gewone ATX formaat ondersteunen (ik ga ervan uit dat je zoiets zoekt?) 4Launch Shop
IlIlIlIlIl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-04-2008, 09:58   #3 (permalink)

Standaard

Hey,

Vind je dit iets

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Het is een Thermaltake lanbox. Hij kan een normale ATX voeding hebben. En een mATX moederbord.

Wel moet je even kijken voor een stille fan. Wat vaak het probleem is met de kleinere behuizingen is dat alle componenten zo dichtbij elkaar liggen. Dus al dat warmte blijft hangen ---> fans gaan harder draaien ---> herrie.

Zelfde veraal
Oud 28-04-2008, 20:02   #4 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

- Antec NSK1300
- Intel D201GLY
- 750GB HDD
- CF adapter
- 1GB ram
- 120mm fan die op 7v draait

Een compleet stille PC, behalve dan als de Hdds draaien.

De intel D201GLY is een ITX moederbord (17 x 17cm) met 1 pci expansion slot met onboard vga, sound, lan etc. Je kunt hem passief nemen. Als je 1 fan hebt als afvoer van warme lucht dan heb je een superstille server.
Oud 2-05-2008, 21:44   #5 (permalink)
Moderator

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unstable Bekijk bericht
Hey,

Vind je dit iets

Het is een Thermaltake lanbox. Hij kan een normale ATX voeding hebben. En een mATX moederbord.

Wel moet je even kijken voor een stille fan. Wat vaak het probleem is met de kleinere behuizingen is dat alle componenten zo dichtbij elkaar liggen. Dus al dat warmte blijft hangen ---> fans gaan harder draaien ---> herrie.

Zelfde veraal
Die LanBox is echt een pracht boxje, ik heb er een gebouwt met het volgende:

550Watt BeQuiet Voeding
Q6600
3870X2
2GB Kingston RAM
500GB HDD

De fans die erin zaten waren niet erg stil, maar als je de 2 60mm's eruit schroeft, en dat passieve bordje neemt, is hij echt heel stil.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stille cases IceBase Cooling & OC Junkies 0 24-04-2005 18:01
Stille voeding toetje Hardware Junkies 5 26-02-2005 22:53
Linux icm stille hdd Hellfish Software Junkies 0 28-05-2004 20:39
Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes Hermanator Casemod Junkies 437 15-10-2003 17:57

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.