Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-03-2008, 21:17   #1 (permalink)

PsychoBram's schermafbeelding

Standaard Zalman ZM-MFC1 (nieuwe onderwerp..)

Ik weet niet zeker waar ik dit moest zetten maar ik wil het graag weten.
Ik had bij Azerty de Vantec nexus 305 (zilver) besteld, deze blijkt alleen niet meer leverbaar. Dus nu zoek ik een product wat erop lijkt, dus een fan controller voor 3 fans en 2 CCFL's op kunnen zoals de Vantec 305 dus, snap je het niet kijk dan even hier ,
Vantec Nexus 305, Zilver :: Azerty Hardware )
Dus een Fan/CCFL controller, waar ik 3 Fan's aan kan hangen *1 per knop* en nog 2 CCFL's *1 knop per 2 CCFL's* .
Of weet iemand misschien een online winkel waar ik de Vantec Nexus 305 kan bestellen?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door PsychoBram : 7-03-2008 om 14:33.
PsychoBram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2008, 10:28   #2 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Bij Tweakers pricewatch staat ook alleen maar Azerty vermeld, dus kleine kans dat je die nog ergens anders kan krijgen (al is het niet uitgesloten natuurlijk)

Ik weet zo eigenlijk geen varianten waar zowel fans als CCFL's aan kunnen hangen. Maar een controle paneeltje voor CCFL's is zelf makkelijk genoeg te maken (wordt ook vaak gedaan), en fan controlers zijn er ook genoeg. Dus misschien zelf er een leuke combi van maken?
Oud 7-03-2008, 12:45   #3 (permalink)

Standaard

Ja fan controller's voor alleen fan's lijkt me dan,
maar is er misschien een manier om dan die CCFL's
op die fancontroller aan te sluiten, dus als die controller 4 knoppe heeft,
dat ik er 3 voor Fan's gebruik en 1 voor de CCFL's, dan ik die aansluiting van die CCFL omzet in een fan-ding?

Ik hoop dat het duidelijk is
Oud 7-03-2008, 13:14   #4 (permalink)

Standaard

Fan controlers gebruiken vaak iets pot-meter achtigs om te besturen, draaiknoppen dus. Dat lijkt me voor CCFL's niet zo heel erg geschikt. Ik zou of 1 van de knoppen vervangen door een switch (die wel past bij de rest natuurlijk). Of bij in het frame een extra knop er bij naast zetten.
Oud 7-03-2008, 13:33   #5 (permalink)

Standaard

In die vantec nexus zat ook een draaiknop voor de CCFL's hoor O.o
mjah, ik kan niks vinden.
Ik wil dus een Fan controller met 3 knoppen, en dan eventueel 1 voor de CCFL's, of een schakelaar ervoor, maar hoeft nie perse :P, als hij in een 3,5" bay past moet hij zilver zijn, en als hij in de 5,25" (?) bay past moet hij het liefst zwart zijn (zilver is ook wel een optie maar liever zwart.)
en als ze er zijn, wil ik ook dat hij Blauwe LED's heeft..
Oud 7-03-2008, 14:12   #6 (permalink)

Standaard

Ik heb nu de, Zalman ZM-MFC1, gevonden 4 draaiknoppen voor 4 fans *inplaats van 3, maar maakt nie uit, dan hang k er nog wel een fan bij *
en 2 switches geen idee waar ze voor dienen, iemand een idee?
erboven zitten ook 6 LEDjes met eronder van fan1 t/m fan6, kan ik er dan 6 fan's aanhangen, en 4 met draaiknoppen besturen en 2 met switches?

Iemand ervaring met dit ding :P
graag even kort wat je ervan vind
Oud 7-03-2008, 14:43   #7 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Met die switches kan je meuk aan en uit zetten Dus daar zou je ook CCFL's aan kunnen hangen. Alleen kan je ze dan niet harder/zachter zetten.
Oud 7-03-2008, 14:47   #8 (permalink)

Standaard

nee da maakt nie uit.. als k ze maar uit kan zette *voor 's nachts tijdens downloade :P
kan k dan ook per switch 1 CCFL hangen, of alleen per switch 2 CCFL's?
Oud 7-03-2008, 15:25   #9 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Dat hangt er vanaf. Die kanalen kunnen niet zo gek veel vermogen leveren. Ik zou één inverter per switch doen. Geen idee wat je er aan lampen in hebt zitten.

[edit]

Dat valt dan weer mee, volgens de specs kunnen die twee kanalen 'onbeperkt' vermogen leveren.

Die switches hebben trouwens drie standen. 0 volt (uit dus ), 5 volt en 12 volt. Echter zullen de CCFL's het op 5 volt waarschijnlijk niet goed doen.
Oud 7-03-2008, 15:45   #10 (permalink)

Standaard

Ik heb er nog geen inzitten, maar ik bedoel:
Ik ga er 2 CCFL's indoen, nu wil ik weten of ik 1 CCFL op 1 switch kan doen.
Ik koop gewoon , dit : Revoltec CCFL Kit Dual,Blauw, 30cm :: Azerty Hardware .

EDIT: ik heb plaatjes van de achterkant van die Zalman controller govonden, maar waar moet ik fan 5 en 6 aansluiten? ik zie wel fan 5 en 6 staan maar daar zit een groen kapje voor, hoe werkt niet dan ?

Laatst gewijzigd door PsychoBram : 7-03-2008 om 16:03.
Oud 7-03-2008, 17:07   #11 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Dat zit een beetje lomp bij die controller. Dat groene 'kapje' is een eigenlijk meer een kroonsteentje waar je twee draadjes in kunt klemmen. Dat is niet handig, en ik heb er twee fan-verlengsnoertjes voor opgeofferd (die zitten nu in het kroonsteentje, op het uiteinde kun je dan de fan aansluiten) Dat kun je ook met molexen doen, dan kun je er zonder meer CCFL's aan hangen.

Schakelen van CCFL's moet altijd voor de inverter gebeuren. Wil je beide CCFL's apart schakelen dan heb je dus twee inverters nodig (een achter elke switch. koop dan twee single kits ipv één dual). Wil je beide tegelijk op één switch dan moet je of twee buisjes op één inverter hebben (dan is dual dus precies goed) of twee inverters op die ene switch aansluiten.
Oud 7-03-2008, 17:45   #12 (permalink)

Standaard

je oke dat snep ik wel *met die inverter*, ik heb net dual besteld want bij azerty hadden ze geen single blue, wel cold cathode maar dat ziet er anders uit lijkt wel.
Anders koop ik nog wel een keer nog een inverter als ik hem toevallig tegenkom.

Maar met die kroonsteentjes, k heb dat dan dus nodig met molex, zou je uit kunnen leggen (in een mailtje of ergens) hoe ik dat kan doen, want molex heeft toch 4 kabels..
Met een fan kabeltje die maar 2 kabeltjes heeft (wit en zwart) is dat wel simpel vind ik, maar bij die molex met geel rood en 2 zwart zou ik geen idee hebben welke ik erin moet stoppen.
Oud 7-03-2008, 21:59   #13 (permalink)

Standaard

Een molex kan zowel 12 als 5 volt leveren. Voor 12 volt heb je alleen maar 1 zwarte (Aarde) en de gele (12V) nodig. De andere zwarte, en de rode hoef je dus niet aan te sluiten als je de CCFL erop wilt doen.

Dus gewoon molex pakken, roden en 1 zwarte eruitslopen, en dan aansluiten.
Waar je hier wel op moet letten is dat de molex stekker van de CCFL vaak ook maar 2 draden erin heeft zitten. De gele zit altijd op dezelfde plek, maar de zwarte kan 2 posities hebben. Belangijk is dus dat je voor je zelf te maken molex aansluiting, de zwarte draad op dezelfde plek kiest als waar de CCFL hem heeft zitten.
Oud 8-03-2008, 10:53   #14 (permalink)

Standaard

Dus gewoon een losse molex pakken , NIET 1 die aan de voeding zit?

Dan moet het wel lukken
Oud 9-03-2008, 09:39   #15 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Meestal zit bij een ccfl kit een aansluiting voor je molex. Dus je hoeft nieteens te gaan knippen.

BTW:
Citaat:
ik heb net dual besteld want bij azerty hadden ze geen single blue, wel cold cathode maar dat ziet er anders uit lijkt wel.
Afkorting ccfl: cold cathode fluorecend light
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vantec Nexus NXP-305 Fan and Light Controller cola101 Shop Junkies 2 12-05-2007 21:32
Vantec Nexus niet op voorraad ;( VinnyB Area 1337 2 31-01-2003 22:08

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.