| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2007
| Hallo, Ik ben van plan om een nieuwe kast te gaan kopen omdat mijn huidige X-Gear Plutona niet meer voldoet. Ik wil graag een zo klein mogelijke kast die stevig moet zijn en er ook nog een beetje mooi uitziet. Mijn oog is daarom gevallen op de Thermaltake Lanbox Lite ![]() Ik vraag me af of er nog meer van dit soort kasten zijn: compact, maar wel zo dat er een gewone atx voeding in past. Hebben jullie suggesties voor zoiets voor onder de honderd euro? Ik wil ook graag een andere voeding. Als je je computer ongeveer 8 uur per dag aanhebt een jaar lang, dan wil een B-merk voeding zoals ik die nu heb gewoon niet meer. Hij begint steeds meer lawaai te maken en ik heb geen zin in dat mijn andere hardware wordt verneukt door een slechte voeding. Daarom dus: welk merk voeding raden jullie mij aan? Ik stel maar één eis: hij moet ontzettend stil zijn (bijna geruisloos het liefst)! Zelf dacht ik aan een Be Quiet Straight Power E5-400W. Wat denken jullie ervan? Brand maar los! Edit: Mijn specs |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Je moet wel opletten met je kastkeuze, er passen namelijk alleen mini atx en micro atx bordjes in, als voeding wil ik zeggen dat je een goeie keuze maakt met die.
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
( en dan nog is dat te verhelpen) | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 oktober 2006
| Ik heb zelf een dark power pro (600 w)van be quiet, en ik moet zeggen ik ben er echt tevreden over ik moest zelf met mijn oor boven de voeding gaan hangen wou ik een beetje geruis horen. En met stabiliteit zit het ook dik in orde , ik heb zelf nooit slechte reactie's gehoort of gelezen over be quiet. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Hehe, precies het kastje dat ik ook wil gaan kopen. Ik wil alleen degene zonder windows ![]() Een andere optie die ik tegen ben gekomen is de NZXT Rogue, ziet er ook erg leuk uit, en kan mATX bord aan en normale ATX voeding. Schijnt alleen wat minder te zijn met installatie. Linkje naar review: http://www.virtual-hideout.net/revie...ue/index.shtml @Wava, Mini ATX en Micro ATX is hetzelfde geloof ik, ik neem aan dat je mATX en ITX bedoeld ![]() Qua voeding, wat met deze kleine kasten ook nog een probleem is is cable management. Dus een standaard voeding heeft erg veel kabels die niet nodig zijn. Die kun je in zo'n klein kastje niet kwijt, dus een modulaire voeding kan wel heel erg handig zijn. Voor mijn eigen case zat ik te denken aan een Coolermaster Real power voeding: A merk, modulair, relatief goedkoop, zuinig en goede reviews (en in verschillende wattages te krijgen) Linkje naar review: http://www.burnoutpc.com/modules/sma...mid=267&page=0 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik heb zelf een Tagan 480W voeding. Aan de stof op de fan te zien heeft ie nooit harder gedraaid dan het laagste toerental. Ik hoor de voeding niet eens. De meeste herrie maken mijn harddisks.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
*Klikje* Links MiniATX, rechts Micro...
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Die rechtse is ITX, wordt ook gebruikt voor Epia-bordjes. Dat linkse bord gaat prima in die Lanbox passen..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
. Ik denk dat als ik een voeding koop ga voor Be Quiet of Tagan, lijkt me een prima keus!Mensen nog meer suggesties naast die NZXT Rogue voor een klein kast? ikzelf vond hem namelijk niet zo mooi (behoorlijk lelijk). Gr | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lang leve Wikipedia ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Motherboard_form_factor sry voor de offtopic ![]() Maar zoveel andere kasten die een normale ATX-voeding EN fatsoenlijke videokaarten aankunnen zijn er niet. Misschien in de hogere prijsklassen wel, maar daar heb ik eigenlijk nooit naar gekeken. Thermaltake heeft natuurlijk wel in plaats van degene die je hier laat zien ook de normale lanbox. Zelfde principe, alleen iets ander uiterlijkt, verder intern geloof ik exact gelijk. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ik was eigenlijk nog wel benieuwd of je die Case nog hebt aangeschaft? Zoja, wat voor processor koeler heb je erop gestopt? Ik heb al lopen googlen, maar daar is weinig info te vinden over de maximale afmetingen van processor koeler behalve "low profile" |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik ben ook iemand die graag een klein kastje op z'n bureau heeft staan. Het is idd niet makkelijk om zoiets te vinden wat pcies aan je eisen voldoet. Ik heb zelf een Lian Li (V300B), klein en fijn. Hier zou ook een ATX voeding in moeten passen ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Citaat:
![]() Je moet denkelijk wel een modulaire voeding nemen wil je een ATX voeding. Èn met wat kleine aanpassingen kan je hier ook een behoorlijke VGA in kwijt ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
|
| « PC9200 of 9600
|
8800 gt crash » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe voeding, nieuwe kast, verlichting knippert, boot niet | hellraver | Hardware Junkies | 5 | 15-08-2007 19:38 |
| Nieuwe kast kopen? | Laser | Casemod Junkies | 6 | 9-11-2006 22:50 |
| mijn nieuwe kast | pimpmycase | Casemod Junkies | 1 | 29-01-2006 19:47 |
| Nieuwe kast eindelijk | Instapper | Casemod Junkies | 4 | 10-01-2006 18:53 |
| Nieuwe Aopen Alu kast | MrSinister | Casemod Junkies | 6 | 20-07-2005 18:56 |