Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-01-2008, 13:40   #1 (permalink)

Standaard Nieuwe kast en nieuwe voeding

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe kast te gaan kopen omdat mijn huidige X-Gear Plutona niet meer voldoet. Ik wil graag een zo klein mogelijke kast die stevig moet zijn en er ook nog een beetje mooi uitziet. Mijn oog is daarom gevallen op de Thermaltake Lanbox Lite

Ik vraag me af of er nog meer van dit soort kasten zijn: compact, maar wel zo dat er een gewone atx voeding in past. Hebben jullie suggesties voor zoiets voor onder de honderd euro?

Ik wil ook graag een andere voeding. Als je je computer ongeveer 8 uur per dag aanhebt een jaar lang, dan wil een B-merk voeding zoals ik die nu heb gewoon niet meer. Hij begint steeds meer lawaai te maken en ik heb geen zin in dat mijn andere hardware wordt verneukt door een slechte voeding. Daarom dus: welk merk voeding raden jullie mij aan? Ik stel maar één eis: hij moet ontzettend stil zijn (bijna geruisloos het liefst)! Zelf dacht ik aan een Be Quiet Straight Power E5-400W. Wat denken jullie ervan?

Brand maar los!

Edit: Mijn specs
DaLamaMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-01-2008, 13:47   #2 (permalink)

Standaard

Je moet wel opletten met je kastkeuze, er passen namelijk alleen mini atx en micro atx bordjes in, als voeding wil ik zeggen dat je een goeie keuze maakt met die.
Oud 6-01-2008, 13:51   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wava
Je moet wel opletten met je kastkeuze, er passen namelijk alleen mini atx en micro atx bordjes in, als voeding wil ik zeggen dat je een goeie keuze maakt met die.
Ik heb een M-Atx, en dat past volgens de reviews die ik heb gelezen goed. Het wordt pas een probleem als je er een 8800 serie in wilt proppen ( en dan nog is dat te verhelpen)
Oud 6-01-2008, 14:06   #4 (permalink)

Standaard

Ik heb zelf een dark power pro (600 w)van be quiet, en ik moet zeggen ik ben er echt tevreden over ik moest zelf met mijn oor boven de voeding gaan hangen wou ik een beetje geruis horen. En met stabiliteit zit het ook dik in orde , ik heb zelf nooit slechte reactie's gehoort of gelezen over be quiet.
Robbin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-01-2008, 14:44   #5 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Hehe, precies het kastje dat ik ook wil gaan kopen. Ik wil alleen degene zonder windows

Een andere optie die ik tegen ben gekomen is de NZXT Rogue, ziet er ook erg leuk uit, en kan mATX bord aan en normale ATX voeding.

Schijnt alleen wat minder te zijn met installatie.
Linkje naar review: http://www.virtual-hideout.net/revie...ue/index.shtml

@Wava, Mini ATX en Micro ATX is hetzelfde geloof ik, ik neem aan dat je mATX en ITX bedoeld

Qua voeding, wat met deze kleine kasten ook nog een probleem is is cable management. Dus een standaard voeding heeft erg veel kabels die niet nodig zijn. Die kun je in zo'n klein kastje niet kwijt, dus een modulaire voeding kan wel heel erg handig zijn. Voor mijn eigen case zat ik te denken aan een Coolermaster Real power voeding: A merk, modulair, relatief goedkoop, zuinig en goede reviews (en in verschillende wattages te krijgen)
Linkje naar review: http://www.burnoutpc.com/modules/sma...mid=267&page=0
Oud 6-01-2008, 15:18   #6 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelf een Tagan 480W voeding. Aan de stof op de fan te zien heeft ie nooit harder gedraaid dan het laagste toerental. Ik hoor de voeding niet eens. De meeste herrie maken mijn harddisks.
Oud 6-01-2008, 15:58   #7 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel
Hehe, precies het kastje dat ik ook wil gaan kopen. Ik wil alleen degene zonder windows

Een andere optie die ik tegen ben gekomen is de NZXT Rogue, ziet er ook erg leuk uit, en kan mATX bord aan en normale ATX voeding.

@Wava, Mini ATX en Micro ATX is hetzelfde geloof ik, ik neem aan dat je mATX en ITX bedoeld

Qua voeding, wat met deze kleine kasten ook nog een probleem is is cable management. Dus een standaard voeding heeft erg veel kabels die niet nodig zijn. Die kun je in zo'n klein kastje niet kwijt, dus een modulaire voeding kan wel heel erg handig zijn. Voor mijn eigen case zat ik te denken aan een Coolermaster Real power voeding: A merk, modulair, relatief goedkoop, zuinig en goede reviews (en in verschillende wattages te krijgen)
Volgens mij is MiniATX en MicroATX wel anders

*Klikje* Links MiniATX, rechts Micro...
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-01-2008, 16:38   #8 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Die rechtse is ITX, wordt ook gebruikt voor Epia-bordjes. Dat linkse bord gaat prima in die Lanbox passen..
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-01-2008, 07:51   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel

Ja, ik was ook al aan het kijken naar een modulaire voeding. Helaas zijn er daar niet zo veel van tussen de 380-430. Moet nog maar eens beter gaan zoeken . Ik denk dat als ik een voeding koop ga voor Be Quiet of Tagan, lijkt me een prima keus!

Mensen nog meer suggesties naast die NZXT Rogue voor een klein kast? ikzelf vond hem namelijk niet zo mooi (behoorlijk lelijk). Gr
Oud 7-01-2008, 15:03   #10 (permalink)
Administrator

Standaard

Lang leve Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Motherboard_form_factor

sry voor de offtopic

Maar zoveel andere kasten die een normale ATX-voeding EN fatsoenlijke videokaarten aankunnen zijn er niet. Misschien in de hogere prijsklassen wel, maar daar heb ik eigenlijk nooit naar gekeken.

Thermaltake heeft natuurlijk wel in plaats van degene die je hier laat zien ook de normale lanbox. Zelfde principe, alleen iets ander uiterlijkt, verder intern geloof ik exact gelijk.
Oud 15-01-2008, 15:14   #11 (permalink)
Administrator

Standaard

Ik was eigenlijk nog wel benieuwd of je die Case nog hebt aangeschaft? Zoja, wat voor processor koeler heb je erop gestopt?

Ik heb al lopen googlen, maar daar is weinig info te vinden over de maximale afmetingen van processor koeler behalve "low profile"
Oud 15-01-2008, 15:48   #12 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook iemand die graag een klein kastje op z'n bureau heeft staan. Het is idd niet makkelijk om zoiets te vinden wat pcies aan je eisen voldoet. Ik heb zelf een Lian Li (V300B), klein en fijn. Hier zou ook een ATX voeding in moeten passen
Oud 16-01-2008, 11:57   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R@mon Bekijk bericht
Ik ben ook iemand die graag een klein kastje op z'n bureau heeft staan. Het is idd niet makkelijk om zoiets te vinden wat pcies aan je eisen voldoet. Ik heb zelf een Lian Li (V300B), klein en fijn. Hier zou ook een ATX voeding in moeten passen
Damn, wat een mooi kastje, en ook niet zo heel erg duur en ook nog lian-li! dat is eigenlijk precies wat ik zoek.. ik spaar nog even door denk ik, en dan koop ik meteen deze kast, wel een beauty!
Oud 16-01-2008, 12:10   #14 (permalink)
Administrator

Standaard

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet...

2 afbeeldingen van dezelfde case, de bovenste vind ik er heel goed uitzien..de onderste is echter te open en weer niet mooi...

Oud 16-01-2008, 12:10   #15 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaLamaMan Bekijk bericht
Damn, wat een mooi kastje, en ook niet zo heel erg duur en ook nog lian-li! dat is eigenlijk precies wat ik zoek.. ik spaar nog even door denk ik, en dan koop ik meteen deze kast, wel een beauty!
Zeker 'n mooi en kwalitatief goed kastje!! Niet zo gek lang geleden is er zelfs nog een V350 uitgekomen...

Je moet denkelijk wel een modulaire voeding nemen wil je een ATX voeding. Èn met wat kleine aanpassingen kan je hier ook een behoorlijke VGA in kwijt
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe voeding, nieuwe kast, verlichting knippert, boot niet hellraver Hardware Junkies 5 15-08-2007 19:38
Nieuwe kast kopen? Laser Casemod Junkies 6 9-11-2006 22:50
mijn nieuwe kast pimpmycase Casemod Junkies 1 29-01-2006 19:47
Nieuwe kast eindelijk Instapper Casemod Junkies 4 10-01-2006 18:53
Nieuwe Aopen Alu kast MrSinister Casemod Junkies 6 20-07-2005 18:56

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.