| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juni 2007 Locatie: Nieuwpoort(België)
| hoi, ik heb een IDE HDD maar zou mobo enzo willen upgraden, omdat dit nogal kostelijk is dacht ik, mss kan ik mijn IDE HDD houden. ik weet dat de SATAII HDD vele malen sneller zijn maar maakt dit echt uit bij gamen enzo? of maakt dit enkel uit bij bv. decodering en unzippen enzovoort? zal ik FPS verliezen bij gamen omdat ik IDE HDD heb? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Daar bestaan PCI->IDE kaartjes voor. Kosten iets van 20 euro, dan heb je 2 extra IDE poorten.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| S-ata is wel vele male sneller, vooral met grote bestanden (DVD's b.v) uitpakken/verplaatsen.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| Kheb het ook gemerkt. Ik was zo tevreden over SATA dat ik ook een sata brander heb gekocht. Is toch net iets sneller, maar de echte reden is omdat de kabel vele malen kleiner is
__________________ Intel c2d E6750, Abit Fatality Fp-in9 SLI, 2GB DDR2 800mhz, 7900GT-1950XT, 160GB Hitachi |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| De maximale doorvoersnelheid die een SATA-schijf op het moment kan halen, is 80MB/s. Dat krijg je ook nog makkelijk door een IDE-kabel heen Het enige voordeel heb je bij het wegschrijven naar de cache van de schijf, dat gaat via SATA misschien sneller dan via IDE. Alleen is die cache maar 16MB groot en scheelt je dat dus misschien 1/10 van een seconde :P
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Dan krijg je de lees/schijf snelheid van schijven. Die komen bij lange na niet aan die 3GB/s. Een krappe 80MB/s is misschien haalbaar. Dus eigenlijk heb je er nog geen bal aan.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Het gaat om de schijf zelf. De leeskop en interne electronica komt niet voorbij de 80 megabyte per seconde..Als het allemaal de volle SATA II snelheid zou draaien hadden we pas een feestje. ![]() Edit: Bartjez, moest je nou net een paar seconden eerder op 'verzenden' klikken? xP
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Juistem. Ik heb zelf eens getest met Samsung T166'jes, dat waren tot voor kort de snelste SATA-schijven op de markt. Deze halen in praktijk dus maximaal 80MB/s bij het kopiëren van grote bestanden. De nieuwe terabyte-schijven halen misschien nog iets meer dankzij de hogere datadichtheid (dus per rotatie van de schijf komt er meer data langs de koppen) maar meer dan 100MB/s continue ga je echt niet halen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATAII | Leopard | Hardware Junkies | 9 | 1-05-2007 23:36 |
| Webwinkel voor Ac-Ryan SATAII kabels | The Puma | Cooling & OC Junkies | 6 | 7-03-2007 21:33 |