| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 november 2007
| Eeey.. Jaja lekker raar onderwerp.. Nougoed die koffiezet apparaat doet er niet echt toe, MAAR ikmoet voor school via de printerpoort een 220V apparaat aan gaan sturen. Ik heb echt 0 verstand van hoe ik dit moet aanpakken, welk programma ik moet gebruiken en hoe ik de poort programmeer.. en hoe zou ik de hoogstens 5V en 10mA het beste kunnen transformeren naar 220V? Groeten |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Om je alvast in de goede richting te laten denken: - Je moet het kleine stroompje gebruiken om een grotere stroom te schakelen. Het beste gebruik je hiervoor een transistor en een relais. - Misschien wil je je relais optisch gescheiden hebben van je PC, (veiligheidsredenen) dan daar ik een optocoupler of zo aan. Dit is een klein IC huisje met daarin een LED en een lichtgevoelige transistor. Met deze optocoupler kun je dan waarschijnlijk direct een relais aansturen. - Vergeet bij het relais niet een diode omgekeerd over de spoel te zetten, om andere componenten te sparen. Met een beetje googlewerk moet je nu al een stuk verder komen.
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| LCD ---> printerpoort | royvuurwerk.tk | Elektronica Junkies | 8 | 25-07-2005 19:47 |
| Scanner via printerpoort..?? | ^n0c3r | Hardware Junkies | 4 | 21-07-2004 22:59 |
| printerpoort aansturen+voltages? | Foxie | Elektronica Junkies | 30 | 2-06-2004 12:03 |
| printerpoort | stynus | Hardware Junkies | 12 | 8-05-2004 21:19 |
| printerpoort aansturen onder 2000/XP | pepo | Software Junkies | 2 | 7-05-2003 19:35 |