Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-10-2007, 07:18   #1 (permalink)

Standaard Moederbord doet helemaal niks meer!

Hallo,

Na gister een intel celeron systeempje uit en in elkaar te hebben gedraait voor de nodige schoonmaak beurt en nieuwe koelpasta doet het syteem niks meer!

Ik heb het plankje en de voeding er weer uitgehaald en op elkaar aangesloten. Power button » totaal geen reactie. Ook het "ik krijg stroom" indicatie ledtje op het moederbord blijft uit. De cardreader die enkel via usb is aangesloten geeft echter wel aan stroom te krijgen. Ik heb de voeding een paar peer gejumped en dat is geen probleem. Wanneer ik de voeding op het moederbord jump begint het systeem netjes te draaien. Wanneer ik echter de verbinding tussen de groene en de zwarte draad in de atx connector weg haal valt het systeem acuut stil. Ik heb de stekkers en het moederbord gecontroleert op schade, maar met het blote oog ziet alles er netjes uit.

Het gaat om een packard bell computer met een Gygabyte Ga-8SIML NF moeberbord en een koosmerkloos 280 watt voeding

Ik ga zo eens een andere voeding proberen en post mijn ervaringen. Iemand ooit een vergelijkbaar probleem gehad?

Corally
Corally is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-10-2007, 07:26   #2 (permalink)

Standaard

Zojuist een 300 watt Zalman voeding geprobeerd. Exact het zelfde probleem. Wil wel draaien wanneer hij gejumped wordt op het moederbord maar reageert niet op powerbutton en geeft aan geen stroom te krijgen.

Help mij
Oud 12-10-2007, 15:44   #3 (permalink)

Standaard

Probleem opgelost.
Oud 12-10-2007, 15:50   #4 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

En wat was het probleem ben wel benieuwt.
Oud 12-10-2007, 16:04   #5 (permalink)

Standaard

Was al bang dat die vraag ging komen.

Heel logischer wijs had ik de connector voor powerbutton, powerled you name it Aangesloten onderaan het moederbord naast de usb aansluitingen. Nu had ik eens de handleiding gedownload en die gaf aan dat er een jumper rijtje moest zijn naast die aansluiting. Deze jumpers hadde betrekking tot o.a. de powerbutton. Beetje vreemd, maar ik ging op zoek. Toen ik een jumper over 1 van de open bruggetjes plaatste sprong het systeem uit ( ik had de voeding nog altijd gejumped ) Rarara hoe zou dat kunnen

Het rijtje jumpers die allemaal leeg waren was de aansluiting voor oa powerbutton, powerled hdd led enz. Ofwel ik probeerde de pc aan te zetten met een aansluiting die er helemaal niet voor gemaakt was Waar deze vage aansluiting waar mijn stekkertje percies oppaste wel voor is mag joost weten

Foutje, moet kunnen
Oud 12-10-2007, 16:08   #6 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Misschien een usb/firewire aansluiting, of voor de fabrikant voor fout-diagnose stelling. Komt tegenwoordig vaker voor. Dan kan de fabrikant makkelijk de fouten herkennen en verbeteren in de volgende producten.
Oud 12-10-2007, 16:16   #7 (permalink)

Standaard

Ik denk persoonlijk audio connector. Aangezien er 2 gele (usb) En de gene waar ik mee aan het klooien was, was wit :P

Hij is weer up and running
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
pc doet niks meer tongue_of_colicab Hardware Junkies 8 3-02-2006 18:10
mp3 doet niet meer MarkYRuleZ Area 1337 3 25-11-2004 18:40
Cd-rom drive doet et niet meer... Nillie Hardware Junkies 5 3-08-2004 14:48
Laptop doet niets meer. QuincMan Hardware Junkies 17 8-02-2003 13:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.