Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 28-09-2007, 14:06   #1 (permalink)

Standaard Pc start niet op zonder bios reset

Heb gister mijn asus p5w dh deluxe binnen gekregen en in het begin deed hij het goed maar toen ik terug kwam van school was het beeld zwart (fans etc deden het nog wel) en niks reageerde meer. Dus ik reset mijn pc, niks. Fans draaien wel maar het beeld blijft zwart. Ik denk fuck, wat is dit nou weer? maar na een bios reset werkte alles gewoon weer. Alleen iedere keer als ik mijn pc uitziet of opniew opstart moet ik de bios resetten. Ook als ik bios instellingen verander moet ik de bios resetten (kan dus geen bios veranderen opslaan).

Ik heb de nieuwste bios, ik heb hem ook al opniew geflashed maar dat helpt allemaal niet. De overige hardware is wel goed want na een bios reset werkt het in windows gewoon allemaal goed.

ps ik bedoel bios reset als in de jumper verplaatsen, dus geen reset in de bios zelf. Als ik mijn pc aanzet zonder bios reset blijft het scherm gewoon zwart al gaan de fans wel draaien.

Is het trouwens ook handig om dit bord weer terug te vragen van een rma? ik had hem gekocht op aanraden van een vriend maar leest er toch veel slechten dingen over op internet. Ik heb ook naar de gigabyte ds4 zitten kijken, die lijkt me wel wat. Schijnt net zo snel te zijn maar lees er geen problemen over.
Oud 29-09-2007, 00:12   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Even vooropgesteld: iets RMA sturen omdat het niet bevalt is in principe niet de weg om te bewandelen. Er is wel zoiets als de wet kopen op afstand. daarvan ken ik de precieze details niet maar het moet mogelijk zijn om binnen een bepaalde periode artikelen terug te sturen als je ze op afstand hebt gekocht. Dat shops er niet graag aan meewerken lijkt me bijna vanzelfsprekend maar als het goed is heb je dat recht wel.

Als de problemen inderdaad terug te voeren zijn naar het moederbord dan kan een RMA natuurlijk wel. Om zekerheid te hebben zou je het bord moeten testen met andere componenten (ram, cpu, videokaart etc) en daarmee wat trial en error doen.
Oud 29-09-2007, 08:00   #3 (permalink)

FuriousHamster's schermafbeelding

Standaard

Als het blijkt dat hij echt kapot is: terug sturen die handel!

Voor de rest kan ik het niet met je eens zijn, de Asus P5W DH Deluxe is een van de meest stabiele mobo's op de markt! Ja, de 975X chipset is al wat ouder, maar hij draait nog steeds perfect hier. En nog retesnel ook!
Oud 29-09-2007, 10:46   #4 (permalink)

Standaard

probeer een andere bios batterij eerst
grimmeld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2007, 17:20   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Even vooropgesteld: iets RMA sturen omdat het niet bevalt is in principe niet de weg om te bewandelen. Er is wel zoiets als de wet kopen op afstand. daarvan ken ik de precieze details niet maar het moet mogelijk zijn om binnen een bepaalde periode artikelen terug te sturen als je ze op afstand hebt gekocht. Dat shops er niet graag aan meewerken lijkt me bijna vanzelfsprekend maar als het goed is heb je dat recht wel.

Als de problemen inderdaad terug te voeren zijn naar het moederbord dan kan een RMA natuurlijk wel. Om zekerheid te hebben zou je het bord moeten testen met andere componenten (ram, cpu, videokaart etc) en daarmee wat trial en error doen.
Dat het moederbord het probleem is lijkt mij duidelijk. Ik heb dan wel geen andere onderdelen om mee te testen maar na een bios reset kan ik gewoon in windows en dan werkt alles goed. Ik typ bv nu gewoon vanaf de pc met problemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FuriousHamster
Als het blijkt dat hij echt kapot is: terug sturen die handel!

Voor de rest kan ik het niet met je eens zijn, de Asus P5W DH Deluxe is een van de meest stabiele mobo's op de markt! Ja, de 975X chipset is al wat ouder, maar hij draait nog steeds perfect hier. En nog retesnel ook!
Kapot is ie. Tenminste, ik kan niks vinden wat dit probleem oplost. Wat betreft asus, dit is de 2e keer dat ik iets duurs van ze koop en de 2e keer dat het bij aankomst al niet goed werkt. Mijn eerste was een asus x800 bij de launch, ding draaide voor geen meter en als bedankje deed asus er een kleine 3 maanden over om een nieuwe te sturen... Nu nog een keer asus gekocht op aanraden van een vriend en meteen weer problemen. Nou asus kan me wat, ik lever deze het liefst in voor een gigabyte ds4, dat ding schijnt bij zo'n beetje iedereen probleemloos te werken itt asus spul waarbij sommige al maanden op een degelijke bios wachten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimmeld
probeer een andere bios batterij eerst
Al geprobeert, werkt niet. Zelfs als het de bios batterij was, wat me sterk lijkt bij een nieuw mobo, krijg je niet dit soort problemen. Dan vergeet ie gewoon de instellingen en zegt ie druk f1 voor setup en dat soort dingen maar bij mij doet ie gewoon echt helemaal niks. Ook werkte het de eerste dag wel gewoon.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pc start niet op Trunx Hardware Junkies 23 8-06-2005 21:22
PC start niet op qekkoo Hardware Junkies 9 28-04-2005 09:56
PC start niet crizp Hardware Junkies 10 9-10-2003 09:40
PC start niet op sapphire Hardware Junkies 4 29-09-2003 20:25
Pc start niet op !!! No0n3 Cooling & OC Junkies 11 7-06-2003 16:24

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.