| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Nu is het jullie beurt mij te helpen :P Ik heb het volgende systeem, wat ik aan het oplappen ben voor de verkoop: AMD Athlon 3000+ 2,1ghz 512 MB RAM PC3200 DDR ATi Radeon 9800 Pro 128MB Icm met een 40gb HDD en een CD/DVD drive. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik hem opstart blijft de PC al hangen in de eerste 5 a 10 seconde. Ik kan gewoon in de bios komen, maar na 10 seconde blijft hij gewoon hangen en reageert niks meer... Wat heb ik geprobeert: CMOS clear, haalde niks uit Temps gecontroleerd, koelblokken voelen lauwwarm aan, wat dus goed is. Wat kan dus niet?: Memtest draaien om het geheugen te testen Windows installeren Ik kan ook geen geheugen overzetten, geen PC beschikbaar. Ik kan de videokaart eventueel wel testen, maar aangezien ik geen last heb van slecht/geen beeld, durf ik met zekerheid te zeggen dat het daar niet aan ligt. Iemand een idee? |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| Citaat:
Verder is dit geen OS probleem, maar iets in de hardware of bios, aangezien de computer al in de bios hangt. Althans, als ik het goed begrijp kun je na de 10 sec ook niet meer in de bios navigeren? Bij CMOS clear wel de power van je voeding gehaald neem ik aan. Verder: de meest voor de hand liggende kandidaat is op dit moment het geheugen. Kun je niet ergens een bankje lenen om te testen? Verder zou het nog de CPU kunnen zijn... Iets anders kan ik me haast niet voorstellen.
__________________ .:Carpe Noctem:. | |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
Bij de CMOS clear moest ik volgens het mobo boekje de ATX stekker eruit halen, en de CMOS jumper omzetten voor 10 seconde. Dat heb ik braaf gedaan :P Ik zal inderdaad even kijken of het geheugen brak is, mischien dat ik wat kan lenen van een vriend. | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Deafault BIOS settings in geflashde BIOS? | SaphuA | Software Junkies | 9 | 25-05-2004 16:59 |
| [HELP] Call of Duty hangt... | SiLaTroN | Software Junkies | 11 | 16-04-2004 17:45 |
| BIOS steeds terug naar standaard BIOS | Masterslave | Hardware Junkies | 3 | 16-03-2004 23:15 |
| PC hangt met opstarten | Dark | Hardware Junkies | 9 | 20-10-2003 16:46 |
| Windows hangt | Willy | Software Junkies | 5 | 15-10-2003 09:34 |