| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 maart 2007
| ik lees nu al een paar keer dat je op xp een max aantal ram mag hebben is dat ook zo op vista (32bit) want ik wil eigenlijk 8Gb ram in men nieuw pc XD die dus vista moet draaien (srry geen punten komas of hoofdletters maar kben beetje dom) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| 64bits ondersteunt 8GB ja. Maar eh... WTF moet je met 8GB? Mobo's ondersteunen het voor servertjes, workstations, etc. Verder zijn ze dan beter voorbereid op de toekomst. Jaren geleden vroeg men zich wellicht ook af waarom een chipset 1GB ondersteunde. "Dat heb je toch nooit nodig?" ![]() En hoezo kan je geen f*cking punten zetten? ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Citaat:
Idd, wat moet je met 8gb ![]() | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
op 64 bits kan je 8gb
__________________ Verlaat CJ met een knal | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Nog steeds 3/4GB max voor 32 bit versie dacht ik, en de 64 bit versie ondersteunt tot 128GB geheugen. (Ze zijn een beetje voorbereid op de toekomst...) Je kan btw wel op een of andere manier instellen dat 3gb voor je OS gereserveerd word, en de rest beschikbaar blijft voor overige programma's. Moet je ff voor googlen, ik heb het ooit vaag ergens gelezen.
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Ik heb het gepraat van je ram als harddisk verplaats naar Software Junkies. Dus nu weer naar het orginele onderwerp.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Of je die 8GB kan gebruiken ligt inderdaad vooral aan het besturingssysteem wat je gebruikt. Met een 32-bits OS kan je maximaal 4GB aan RAM-geheugen gebruiken. Daarbij tellen als ik mij niet vergis ook andere geheugens mee, zoals videogeheugen, waardoor je effectief zo'n 3GB aan kan sturen. Met een 64-bits OS ligt de grens ineens een heel stuk hoger. Als je dan eindelijk een 64-bits OS hebt geïnstalleerd en 8GB aan geheugen in je systeem hebt gestoken, dan moet je het wel gebruiken natuurlijk. De makkelijkste manier is het aanmaken van een RAM-disk. Een andere toepassing die RAM-geheugen vreet alsof het snoep is, is VMware. En ook voor het bewerken van videobestanden is een dergelijke grote hoeveelheid geheugen best praktisch. Hoewel ik op dit moment zou zeggen dat 4GB geheugen meer dan voldoende is, zijn er dus absoluut toepassingen te bedenken waarbij meer geheugen niet geheel overbodig zou zijn. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 maart 2007
| ik bereid me voor de toekomst met me 8Gb en heb momenteel geld dusja snel gebruiken voor het weer weg is ik heb ook al spellen gezien met denk ik 6Gb ram dusja 8is niet slecht zal dat voor 64bit vista doen he en ik doe ook af en toe wel beetje 3d dingetjes (heb ook mooie zware kaart gevonden ) dusja thx voor de info en spelletjes op ram zetten lol is wel interressant maar wil ik eigenlijk niet ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
__________________ Verlaat CJ met een knal | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Post je vista scores! | Wava | Software Junkies | 24 | 6-12-2007 18:24 |
| Windows VIsta en ATI | PsychoBram | Software Junkies | 5 | 14-11-2007 23:49 |
| vista OEM en retail vraagje | rietveld | Software Junkies | 1 | 22-10-2007 18:55 |
| vista voor overklokken??? | rambo | Cooling & OC Junkies | 7 | 14-10-2007 19:34 |
| Screenshot met vista | Wava | Software Junkies | 9 | 15-09-2007 23:04 |