| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 mei 2006 Locatie: Hoensbroek
| Hallo, Na een paar dagen geleden besloten te hebben om mijn Crossfire moederbord te voorzien van een 2de videokaart, kocht ik een Asus Ati Radeon x1650 pro 256 mb ddr2. Na instalatie en een verse windows en de juiste drivertjes bleek al gauw, dat, het kaartje, Idioot veel herrie maakt. In vergelijking met mijn Sapphire x1600 pro 512 mb dd2 die amper te horen is, is de nieuwe kaart een F 16. Ik heb al allerlij tooltjes geprobeert om de fan speed omlaag te krijgen maar niks werkt: Ati tool, Speedfan, Ati tray tools, Asus smart doctor en ITE Smart. Op het forum van Asus zitten veel mensen met het zelfde probleem! http://vip.asus.com/forum/topic.aspx...ies&board_id=9 Iemand ervaring met dit probleem, deze kaart? Aangezien het tornado geluid hier naast me m'n trilhaartjes doet afbreken! Corally |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Arctic Acellero S1/S2. (Volgens mij moet jij de S2 hebben voor je X1650..) Kost je 15 euro, is een passieve koeler. Als je er zelf een mooie silent 120mm fan op schroeft dan mág hij altijd op full draaien. En voor die €15 ga je er nou ook weer niet aan failliet. :P De S1 met grote fan ernaast houdt mijn 6800GT ruim onder de 50*C... Ik denk namelijk dat de fan een reden heeft om op full te draaien, waarschijnlijk wordt de GPU gewoon heet..
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik durf mn hand ervoor in het vuur te steken dat het een software matig probleem is. De aifflow in mn kast is prima, en vanaf het moment dat de pc begint te lopen is het constant, max speed. Dus te heet worden lijkt me vrij sterk. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Dan ga je naar je softwaretje wat je bij je kaartje hebt gekregen en daar kun je meestal de fanspeed op constand of variable of deregelijk zetten.
__________________ POEP IN DAS HOOFT. lang leven de nederlandscke taal. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je kunt toch ook een fancontroller gebruiken? Of wil je niet aan een knopje draaien voordat je dat ding zwaar gaat gebruiken?? In dat geval moet je zelf iets in mekaar fabriceren... Het heet hier niet voor niets casejunkies ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) |
| @ DeKemp Zoals je hebt kunnen lezen in de startpost: Asus smart doctor werkt ook niet. @ Bartjez Ik zit er over te denken het kabeltje van de fan te verlengen en dan in een fan aansluiting op het moederbord te steken. Op die manier kan ik alsnog de snelheid softwarematig regelen. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| De Dual-Case is afgelopen weekend 2de geworden op het open limburgse casemod kampioenschap tijdens TiMeS Hot 2007. Het prijzen paket bestond onder anderen uit een Zalman VF900 GPU cooler, problem sorted Alleen wil ik er nou nog een gaan kopen omdat de sapphire kaart nu een beetje uit de toom valt :PBedankt voor de replies! Greets Corally |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| fan speed | bbinc | Cooling & OC Junkies | 3 | 11-05-2007 07:44 |
| 2 dezelfde koelers aangesloten. 1 draait langzaam 1 snel | verena | Cooling & OC Junkies | 9 | 22-06-2005 12:40 |
| Monitor gaat uit, pc draait nog. | DhoTjai | Hardware Junkies | 7 | 4-04-2005 23:25 |
| Apache2 draait niet met PHP5 en MySQL4.0 :S | Terminal13 | Software Junkies | 9 | 27-07-2004 16:54 |
| Mobo draait te traag naar mijn zin | Soefkenijn | Hardware Junkies | 8 | 5-02-2003 06:07 |