| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2006 Locatie: België
| Hallo allemaal, Ik gebruik het programma CPU-z om m'n paar dingen uit te testen. En onlangs heb ik iets opgemerkt. Ik heb een DDRII667 MHZ, maar m'n geheugen bereikt maar max 266MHZ, plaats van 333 MHZ. Hoe kan dit? Ik heb op het moment maar 1 latje van 512 MB DDRII pc-5300. Dus, als ik me mag verduidelijken, ik open een spel of iets dergelijks om m'n ram te stressen, en ik kijk dan bij tabblad Memory, en daar zie ik bij frequency min. 200 mhz en max 266 Mhz. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Dat zal wel door je moederbord komen. Zoek eens uit wat voor mobo je hebt en kijk op de site wat de maximale ondersteunde frequentie is ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Misschien wat meer specificaties van de rest van je systeem? Zo kun je natuurlijk nooit de bottleneck vinden Onze Almachtige vriend al geraadpleegd?
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Owja, excuseer. Hier zijn mijn specs dan. AMD athlon 64 3800+ (net nieuw gekocht) 2GB Twinmos DDRII 667 MHZ (2x104 ![]() ASRocK AM2NF4G-SATA2 nvidia Geforce 6800GT 400GB Seagata barracuda Dat zijn de belangrijkste, niet? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Al in de BIOS gekeken of de instellingen op auto staan? Misschien ff kijken of je ze op 333MHz moet zetten. Misschien een te laag voltage, daardoor clockt ie misschien ook terug
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
| ||
| | |
| | #9 (permalink) |
| Dat zou ook een goeie reden zijn dat de FSB automagisch mee terug clockt, omdat de processor anders de snelheid van het geheugen niet bij kan benen.
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik ben eens in m'n bios gaan zien, en Memory clock stond op Auto = 533 MHZ, ik heb gezet op 667 MHZ, nu draait die op 300 MHZ. Voor mij is dat goed, maar heb ik hem nu overkloked? Toch niet? Want normaal moet die op 333mhz draaien. Alvast bedankt. PhanToM |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| DDr geheugen werkt niet | Sneaky | Hardware Junkies | 13 | 10-10-2006 10:26 |
| maximum overclock voor een amd athlon 3000+ | snakebomber | Cooling & OC Junkies | 4 | 27-07-2005 22:37 |
| ram geheugen niet hoger dan 333 mhz | william | Cooling & OC Junkies | 20 | 14-04-2005 21:33 |
| voeding altijd op maximum??? | Tha Godfather | Elektronica Junkies | 5 | 8-04-2004 08:13 |
| topics met poll niet kunnen lezen (niet ingelogd) | mr_x007 | CaseJunkies Support en Feedback | 4 | 16-06-2003 22:15 |