Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-08-2007, 12:53   #1 (permalink)

Standaard Probleem, en ACRyan reageert maar niet ?!

Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar zie dat hier regelmatig wordt gesproken over AC-Ryan

Ik heb in Januari dit jaar een externe harddiskbehuizing van ACRyan (ALUBOX ACR-HD5013 gekocht.
Maar kreeg van het begin af aan problemen:

1. Ik heb geprobeerd met verschillende harde schijven mijn systeem te booten via USB.
De Alubox wordt herkent als externe USB-drive en windows begint vervolgens te laden, maar gedurende het laden stopt de harde schijf en komt er een re-boot bij alle schijven die ik in de ALUBOX stop.

2. Ook heb ik verschillende harde schijven in de externe behuizng getest (zonder ermee te booten) in verschillende versies van Windows. Na een tijdje aangesloten te zijn geweest, staakt de gegevensoverdracht of krijg ik foutmeldingen dat de schijfbewerking niet kan worden voltooid. Dit terwijl de USB-connectie gewoon in tact is. Ik heb verder totaal geen problemen met andere USB-apparaten.
Ik heb een andere USB-kabel geprobeerd, ik heb alle andere USB-kabels ontkoppeld maar niks schijnt te helpen.

Ik heb bovenstaande klachten per mail aan ACRyan gemeld. Ik heb het product niet naar de winkel teruggestuurd, omdat ik dan minimaal 15 euro verzendkosten kwijt bent en niet zeker weet of het probleem wel echt wordt bekeken...

Na een paar verzoeken om mijn mail in behandeling te nemen, kreeg ik na ongeveer drie weken antwoord met het excuus dat er op info@acryan.com nogal wat Spam binnenkomt, en dat ik in het vervolg moest mailen naar tech@acryan.com.
Ik zou een onmiddelijk een nieuwe behuizing toegestuurd krijgen als mijn apparaat defect zou zijn. Om dit te verifieren moest ik twee vragen beantwoorden:

Citaat:
If the AluBox is indeed faulty, we will send you a replacement immediately.
To be sure, I'd like to check with you ...

1. There is a switch at the back of the AluBox that switches between USB and eSATA. Is it set to USB?

2. Have you had the chance to try the AluBox on another computer?

Let me know.
Nou vraag één was makkelijk: Yes

Maar bij vraag twee begonnen de problemen:
Ik had speciaal hiervoor een harddisk vrijgemaakt en hierop een nieuwe windows-installatie gedaan op een andere computer. Het volgende gebeurde:

1. Maar een paar partities van de harde schijf in de Alubox werden herkend/zichtbaar, en deze waren dan ook nog eens niet toegankelijk.
2. Ik heb toen maar mijn harde schijf uit mijn andere pc gepakt die ik dagelijks gebruik, en deze vervolgens in de Alubox gestopt. => Ik kreeg gelijk een foutmelding dat er niet naar de partities van deze harddisk gescheven kon worden.
Het gevolg: Mijn goede schijf was een rotzooi geworden: honderden en honderden beschadigde en zwevende files, en zelfs beschadigde partities... Dit was werkelijk een ramp: Omdat ik al een harde schijf had vrijgemaakt voor de andere computer, had ik namelijk geen mogelijkheid gehad om een backup te maken van mijn data.

Dus vervolgens maar een mail gestuurd naar ACRyan, met bovenstaande uitleg.
Vervolgens geen reactie
Nog een mail => geen reactie...
etc.

Ik heb zo'n beetje alle mailadressen gebruikt van ACRyan ( en telkens ook tech@Acryan.com en info@acryan.com), maar heb na zes maanden mails te versturen nog géén enkel antwoord gekregen?! :/

Nu is mijn vraag of iemand hier weet hoe ik verder in contact kan komen met ACRyan, ik heb wel gehoord dat er ergens in Rotterdam een filiaal moet zitten?!

Groeten,
Randal
Randal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-08-2007, 18:09   #2 (permalink)

Standaard

Er zit inderdaad wel een filiaal in Nederland, maar als jij je alu box bij een winkel gekocht hebt, dan is de normale gang van zaken dat je naar de winkel terug gaat. Als je een potje jam bij de Albert Heijn koopt, dan ga je toch ook terug naar de AH, in plaats van dat je contact opneemt met bijv. Hero?
Oud 11-08-2007, 18:20   #3 (permalink)

Standaard

Jij hebt een overeenkomst met die winkel gesloten, en over het algemeen reageren winkels beter dan bedrijven, dat zie je nu zelf ook.

Het verstandigste is om gewoon terug te gaan naar de winkel en daar je garantie te claimen.

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-08-2007, 20:33   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamba
Er zit inderdaad wel een filiaal in Nederland, maar als jij je alu box bij een winkel gekocht hebt, dan is de normale gang van zaken dat je naar de winkel terug gaat. Als je een potje jam bij de Albert Heijn koopt, dan ga je toch ook terug naar de AH, in plaats van dat je contact opneemt met bijv. Hero?
Bij de veel technische apparaten/ internetwinkels is het tegenwoordig juist normaal om direct contact op te nemen met de fabrikant. De AH zit hier trouwens om de hoek, en de winkel waar ik de Alubox gekocht heb zit hier (helaas) ruim 100 km vandaan (=> omdat er geen winkels in de omgeving waren die de Alubox verkochten)...

En zoals ik aangaf, verwacht ik meer deskundige hulp van de "experts" dan van een winkel die dozen schuift. Daarnaast berekend enkel de winkelier zoveel verzendkosten, dat het niet meer rendabel is om het apparaat terug te sturen... :/

Maar dan nog als er eerst hulp wordt aangeboden, en de belofte wordt gedaan een vervangend exemplaar op te sturen, vind ik het wel zo netjes om je dan ook aan je woord te houden.
Daarom zoek ik een contactadres of telefoonnummer om ACRyan te bereiken...
Oud 13-08-2007, 19:18   #5 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Terug sturen naar de winkel met het bericht dat zij de verzendkosten moeten betalen. Zij hebben jou tenslotte ook aan een maandagmorgen exemplaar geholpen. Een mailtje kan nooit kwaad.
Btw, 15 euro is nog altijd minder dan een nieuwe Alubox
Oud 14-08-2007, 15:15   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Terug sturen naar de winkel met het bericht dat zij de verzendkosten moeten betalen. Zij hebben jou tenslotte ook aan een maandagmorgen exemplaar geholpen. Een mailtje kan nooit kwaad.
Btw, 15 euro is nog altijd minder dan een nieuwe Alubox
Zo'n mailtje heb ik al lang geleden verstuurd, maar helaas.
Hun enige advies was om (ja,ja!) direct contact op te nemen met ACRYAN...

Verzendkosten is niet het enigste (en de vraag is of het daarbij blijft =>laatst moest een printer óók drie keer terug voor hetzelfde), ik hoopte dat er misschien wel iets was om het euvel te verhelpen...

Maar goed, ACRYAN heeft inmiddels contact met me gezocht, en het ziet ernaar uit dat het netjes wordt opgelost!!
Oud 14-08-2007, 18:14   #7 (permalink)

Standaard

Zo zie je maar, AC Ryan leest ook op het CJ forum.
Oud 14-08-2007, 18:53   #8 (permalink)

Standaard

Kunnen ze wat van leren
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
« DVD Mod | upgrade »
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
.wav naar .mp3 wil maar niet lukken. Youri_HL Software Junkies 1 8-06-2006 12:12
Ze zijn er wel, maar toch niet? SaphuA Software Junkies 5 9-04-2004 13:04
Hardware probleem maar waar?? M@rijn Hardware Junkies 5 4-09-2003 20:05
(OC) Wil p4 2.66 gig overclocken maar bios wil niet meewerke SyaT Cooling & OC Junkies 3 21-05-2003 16:01

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.