| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 maart 2006
| een goede middag ik heb een pc dl deluxe bord van asus er zitten twee fans op mijn 604 sockets, volgens mij zijn het sanyo denki fan`s 60x60x38 . maar nu wil ik eigenlijk van deze fan`s af waar om??? om dat ze te duur zijn, en zeer moelijk aan te komen. nu is mijn vraag zijn deze te vervangen voor een fan adapter van b.v akasa ak -m168-2, of wat anders .ohja deze fan adapter moet geklemt worden. alle idee zijn welkom . afz jeroen ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ik snap er echt de ballen van ![]() Kan je het nog een keer uitleggen, maar dan niet alsof je een trein moet halen? :P Waarom wil je van die fans af? Omdat ze te duur zijn? Dat snap ik niet helemaal. Wat wil je met die fan adapater?
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| eff voor de duidelijkheid die fan`s die er standaard op zitten van intel komen van sanyo denki af dus twee leveranciers moeten er aan verdienen . en wat ik met een fan adapter wil is het volgende . ik wil die 60x60 fan`s vervangen voor 80x80 fan`s maar daar voor heb ik een fan adapter nodig , maar het zou intel niet zijn als de standaard fan adapters niet zouden passen , dus zoek ik hier een arternatief voor.???? zo iets duidelijker. afz jeroen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Moet je de fans op de heat sink klikken of moet je ze scroeven ?. Messhien is het een optie om wat te modden zodat je ze er wel ok kan zetten.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Of die fanadapters gaan passen kun jij volgens mij van de plaatjes net zo goed beoordelen als wij hoor ![]() Zoals ik het hier zo zie zijn die adapters bedoeld om beide fans op vast te schroeven. Of dat uitkomt met je kliksysteem kun jij beter beoordelen dan wij ![]() [edit] Als ik deze afbeelding zo zie vraag ik me af of het gaat. Met wat mazzel vallen die adapters net zo dat het kliksysteem past. Met een beetje slechte zin passen die adapters net níet in het kliksysteem. Zou desnoods op te lossen zijn door er het frame van twee stukke fannetjes op te klikken (waar je eventueel alle overbodige dingen uit zaagt) en dan die adapter op die fannetjes te schroeven. Het is alleen wel de vraag of er wel plék is voor die grotere fans Komen ze in het midden niet in de knel ?
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| De adaptor op de fan scroeven kan ja, aleen heb je dan wel weerstand. Dan zou je de ''fan'' eruit moetten halen, dus dat je aleen het huisje over houd.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #8 (permalink) |
| een goede ochtend dat een fan adapter past kun je hier zien. http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/hsf.jpg maar nu is mijn vraag wie kent deze adapters http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/fanadapter_voor.jpg http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/fanadapter_ontop.jpg oohja moet wel eff mee gemod worden. zo als hier te zien http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/fanadapter_cut.jpg ik hoop dat iemand een idee van het merk heeft. ik hoor het graag, afz jeroen |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Wat is nou eigenlijk je vraag ? Je wilt eerst weten of het met een adapter kan, als ik dan zeg dat dat waarschijnlijk wel kan heb je zelf het antwoord al Welk merk dat op die foto is, geen idee, maar moet het persé hetzelfde zijn ? Als die van Akasa werken is het toch ook opgelost ? Ik heb het idee dat die van Akasa met minder modwerk passend te maken zijn ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #10 (permalink) |
| de vraag is welk fan adapter op een intel past en welk merk het is , wandt iedereen heeft ideeeen maar geen antwoordt , oohja heb op http://gathering.tweakers.net/forum/...77/4?limit=100 wat gelezen dus daarom mijn andere antwoordt, maar ben er nog steeds niet uit moet wel een passende oplossing worden wandt, je zet een server niet zo maar uit. afz jeroen |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Concluderend: * Op de heatsinks is voldoende ruimte voor 2 fans van 80 mm * Alle fanadapters passen op alle fans (wel de goeie maat natuurlijk...) Het enige twijfelpunt is dus nog of je adapter op je kliksysteem wil passen. Dat is een kwestie van zelf uitvinden (!) Mocht dat niet werken dan kun je dus altijd nog twee goedkope 60 mm fans nemen, daar sloop je alles uit behalve het frame. Dat frame schroef je aan de fanadapter, en dan klik je het geheel op de heatsink. Dat past zeker. Zo dus: ![]() Zagen op de oranje lijntjes, en voila: een fanadapter-adapter zodat het altijd past.
__________________ Those were the times... | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Fan-guard op fan | loekkie112 | Cooling & OC Junkies | 13 | 22-06-2006 08:34 |
| Zalman introduceert adapter voor CNPS-7000 voor Intel LGA-77 | Kaz'Duzar | News & Review Junkies | 0 | 25-09-2004 20:18 |
| Advies gevraagt bij aanschaf van AMD CPU | the widow maker | Hardware Junkies | 11 | 12-06-2003 21:11 |
| Hulp gevraagt bij HD Meter.. :S | Damasda | Elektronica Junkies | 9 | 9-05-2003 11:48 |