| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Je zult het vast niet verwachten, maar dit keer heb IK een vraag over hardware. En wel met een POLL erbij! :P Het zit namelijk zo, ik ben al bijna toe aan een extra schijfruimte.. (wie niet? :P ) En dan ben ik op zoek naar twee van 320GB of 1 van 500GB. Ik ben nog alles aan het uitschetsen van mijn systeem, maar stel dat ik een 320GB wil dan heb ik wel veel fabrikanten die hetzelfde aanbieden. Ik wil de volgende soort HDD: 320GB 16MB Cache SATA300 (sata2) 7200RPM En dan kom ik tot de volgende merken: Hitachi Samsung Seagate Western Digital Tot nu toe heb ik 3 SATA schijven van 40GB van WD, en die zijn perfect: Stil en snel. Ook heb ik een 160GB IDE schijf van Maxtor (Seagate) en die is ook snel, maar wel lichtjes geluid... Verder heb ik ergens in huis Samsung schijven... Hitachi maakt lawaaiige boormachines, dus of ik zo'n ding in mijn systeem wil?! :P Graag jullie mening, dus hij moet vooral snel zijn en of hij weinig lawaai maakt dan is dat mooi meegenomen.
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2007
| ik stem samsung omdat ik zeer tevreden ben over de harde schijf die ik mijn computer heb zitten. Ik ben echterwel dat ik de volgende keer een seagate koop, vanwege de 5jaar durende garantie. Samsung heeft dit ook, maar ik wil graag ook andere merken uit proberen! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Geef mij maar een Raptor. Over budget wordt toch niks gezegd in de poll. ![]() Oh sorry, las de beginpost niet. Misschien had je dat in de poll duidelijk moeten zetten. Alleen ervaring met Samsung. Ik zou als ik jou was WD nemen, maar dat komt vooral omdat ik niet echt goede ervaringen heb met mijn Samsung Spinpoint. Altijd handig: http://www.hardware.info/nl-NL/produ...GZk/viewgroup/ |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Citaat:
.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Western Digital Caviar SE/RE. Als je 320 Gig hebt, ga je deze dan in RAID gebruiken? want dan zijn Caviar RE's perfect voor. Ik draai zelf 4 SE's. 2 van 160 in Raid0 in mijn Game-Rig, en 2 van 250 in de HTPC. Ze bevallen heel goed omdat ze heel stil en snel zijn.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik zou zeggen WD, ik zie er geen Maxtor tussenstaan (das WD geworden d8 ik?), maar ik heb niets dan goeie ervaringen met WD schijven! Ik heb zelf een Maxtor 80 GB p-ata, die vrij snel is voor zo'n verbinding. En ik heb een WD 320GB s-ata, die ongelooflijk snel is in verhouding met die andere. WD3200KS € 77,29 HDD 320GB, SATA2, 16mb, 7200rpm, Caviar SE16, Western Digital Deze schijf is te zien op www.pcglobe.nl. Niet duur en toch kwaliteit.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 maart 2007
| Citaat:
maar wat zijn dan je slechte ervaring? ik heb er ook eentje, nooit last mee.. vind em ook niet te traag ofzo en ik download veel en daar heeft ie ook geen moeite mee.. | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Tja, ik weet echt niet wat ik moet nemen. Ik heb goeie ervaringen met Maxtor, maar ook vooral met Western Digital...
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ok, een interessant resultaat via HardWare.Info: Érg snel is de Maxtor DiamondMax21 320MB SATA300 (8MB Cache) Ook snel is de Hitachi Deskstar T7K500 320 GB (16mb cache) En iets minder snel, maar sneller dan overigen is de Western Digital Caviar SE16 320 GB (ook 16mb cache) Interessant... maar welke moet ik nou nemen? Die Hitachi is snel, maar Western Digital ben ik gewend...
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Maxtor moet je sowieso niet aan beginnen, die gaan allemaal stuk heb ik het idee (ben jarenlang Maxtor-fanboy geweest maar na de derde dooie schijf overgegaan op WD's)Als je bij WD het fijnste gevoel hebt, moet je die gewoon nemen. Zoveel maken die snelheidsverschillen nou ook weer niet uit ![]() Het aantal MB's dat een schijf per seconde uitspuwt zegt trouwens niet alles over de prestaties. Voor dataschijven is dit wel heel erg van belang, maar als je de schijf ook als bootdisk gebruik, is toegangstijd belangrijker. Kijk bijvoorbeeld naar de WD Raptor. Qua sequentiële doorvoer is die allang ingehaald door 7200rpm-schijven van 500GB en groter. De accesstime ligt echter nog steeds een heel stuk lager, waardoor het opstarten vanaf een dergelijke schijf nog steeds sneller gaat. Hoe het bij de 320GB-exemplaren zit weet ik niet, maar bij de 500GB-schijven is op het moment de Samsung T166 het snelste wat betreft sequentiële doorvoer en de Seagate Barracuda 7200.10 qua accesstime.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik zeg Samsung. Heb zelf sinds een tijdje een 500gb exemplaar in m'n pc zitten en ben hier zeer over te spreken. Erg snel en stil! Hiervan is ook een 320 versie als ik mij niet vergis, dus evt. een optie voor jouw als je toch 320 wilt. Naar mijn inziens geef je beter iets meer uit en ga je direct voor een 500 gb, heb je voorlopig even wat ruimte. Daarnaast heb ik nog een WD (250), maar hierover ben ik eigenlijk iets wat minder te spreken. Iets meer lawaai en minder snel naar mijn idee.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Idd, Maxtor is niet de stilste, maar ik heb alleen maar goeie ervaringen met die schijven. Nooit fouten/crashes gehad. Best wel snel met repareren van gedownde bestanden.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Citaat:
| ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Merk Kast | Raged | Casemod Junkies | 16 | 8-02-2006 15:55 |
| [TK] Tft scherm merk CTX | Recycle Junkies (V&A) | 3 | 21-10-2004 19:46 | |
| Merk rc-car: RocKet | Fleppuhstein | Area 1337 | 17 | 12-02-2004 18:55 |
| Welk Merk: Lidl of Bekend Merk??? | -CRASH- | Area 1337 | 23 | 30-12-2003 21:17 |
| Major brand geheugen, welk merk ? | sapphire | Hardware Junkies | 21 | 28-05-2003 20:03 |