Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-06-2007, 23:24   #1 (permalink)

Standaard Laptop aansluiten op router?

Hallo,

Ik heb een vraagje ik heb een laptop gekocht die wifi heeft en wil die dus draadloos op het internet aansluiten.
We hebben thuis al een router (niet draadloos) daaraan hebben we 4 PC's staan die op het internet aangesloten zijn. Nu wil ik graag weten of er een manier is waarop ik na mijn router een wifi zender kan aansluiten dus op netwerkkabel van af mijn router of dat ik een router moet kopen die met netwerkkabels EN wifi werkt.

En weten jullie dan welke ik moet kopen want ik heb al zitten kijken op verschillende sites maar zie dan alleen routers die of met kabels of met wifi werken en niet gecombineerd. Een wifi zender heb ik nog niet gevonden.

Alvast bedankt voor de hulp
tonyspelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2007, 00:12   #2 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Je kan op zoek gaan naar een WiFi accesspoint. Dit is een apparaat wat enkel zorgt dat de draadloze signalen omgezet worden naar een bedraad netwerk. Net als een switch is het dus eigenlijk niet veel meer dan een verdeeldoos.
Een WiFi-router is stiekem een router, een switch en een accesspoint in een. De router zorgt er voor dat het IP-verkeer van je LAN-netwerk zo wordt herschreven dat het lijkt alsof het van 1 IP-adres afkomstig is. De switch zorgt er voor dat je meerdere apparaten kan aansluiten op de router - duurdere routers hebben vaak maar 1 LAN-poort, die doormiddel van een losse switch aan een netwerk gehangen wordt. De accesspoint doet eigenlijk hetzelfde, die zorgt dat WiFi-apparaten kunnen verbinden met de router.

Een dergelijke accesspoint heb je vanaf zo'n 40 euro. Echter zijn WiFi-routers vaak net zo duur of zelfs goedkoper dan een accesspoint van dezelfde fabrikant, dus waarschijnlijk is het de verstandigste keuze om voor een router te gaan. Als het binnen je budget past zou ik een Linksys WRT54G aanraden (of een GL, als je met alternatieve software in het ding wil gaan stoeien) en anders zou je een Belkin, Conceptronics of US Robotics kunnen nemen. Die zijn wat goedkoper. Het voordeel van de Linksys is dat deze ontzettend veel gebruikt wordt en elke hobbyist je waarschijnlijk kan helpen als er problemen met de configuratie.

Rest mij enkel nog de tip om het WiFi-gedeelte zoveel mogelijk dicht te timmeren, je hebt sneller vreemde vogels op je netwerk dan je zou denken. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, laat het dan maar weten
Oud 20-06-2007, 14:42   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Een dergelijke accesspoint heb je vanaf zo'n 40 euro. Echter zijn WiFi-routers vaak net zo duur of zelfs goedkoper dan een accesspoint van dezelfde fabrikant, dus waarschijnlijk is het de verstandigste keuze om voor een router te gaan. Als het binnen je budget past zou ik een Linksys WRT54G aanraden (of een GL, als je met alternatieve software in het ding wil gaan stoeien)
Bedankt ik heb vandaag de GL uitvoering gekocht die was goedkoper als de G uitvoering.

Ga hem van de week wel ff keer aansluiten en proberen.
Oud 20-06-2007, 19:26   #4 (permalink)

Standaard

Ik heb de doos even open gemaakt maar een gebruiks aanwijzing zit er niet bij werkt zoiets plug en play lijkt mij niet namelijk?

ow reeds gevonden op cd
Oud 20-06-2007, 20:25   #5 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Idd, alles staat op de cd bij linksys. Heb ook zo'n dingetje hier, en werkt perfect! Het wireless gedeelte is makkelijk dicht te "timmeren" zoals Demoniac al zei. Gewoon een encryptie aanzetten en een password invoeren.
Oud 20-06-2007, 21:41   #6 (permalink)

Standaard

makelijk valt hier tegen toch maar vast geprobeerd maar ik krijg geen verbinding met mn internet.
Zodra ik de beveiliging van de wifi moet gaan instellen loop ik telkens stuk.
Er staat dat je de knop op de voorkant 10 sec. in moet drukken en als je nog geen draadloos apparaat wil aan sluiten dan gelijk op next moet drukken. ene keer doet ie het wel andere keer niet.
Wanneer ik dat doe en dan doorkom moet ik de internet gegevens en wachtwoord van mn internet invullen en dan krijg ik telkens de melding dat er geen internet gevonden kan worden.
Oud 21-06-2007, 12:09   #7 (permalink)

Standaard

Je hebt dus een adsl modem erop aangesloten? Probeer eens je modem dan op een ethernet poort aan te sluiten in plaats van de internet poort.
Schrijf eens wat voor apparaat//merk/type je aan wilt sluiten? Ik heb zelf een linksys stick en een linksys router. Je hoeft dat easyconnect niet te gebruiken. Je kunt het beste gewoon via een vaste verbinding de wireless security instellen en dan wireless proberen aan te melden. Het kan de eerste keer ff duren voordat ie verbind....
Oud 21-06-2007, 12:22   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Je hebt dus een adsl modem erop aangesloten? Probeer eens je modem dan op een ethernet poort aan te sluiten in plaats van de internet poort.
Schrijf eens wat voor apparaat//merk/type je aan wilt sluiten? Ik heb zelf een linksys stick en een linksys router. Je hoeft dat easyconnect niet te gebruiken. Je kunt het beste gewoon via een vaste verbinding de wireless security instellen en dan wireless proberen aan te melden. Het kan de eerste keer ff duren voordat ie verbind....
Ik heb een kabel aansluiting en een webstar modem die kreeg ik bij het abbonement.
Op het modem staat: Scientiffic Atlanta, model: EPC2203 series.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Probeer eens je modem dan op een ethernet poort aan te sluiten in plaats van de internet poort.
Dit zal ik zo ff proberen maar ik hoop dat dit niet hoeft want heb alle 4 de poorten nodig voor computers.

Ik probeer dit trouwens allemaal via een vaste aansluiting alleen komt die wifi security als stap bij het instellen van die vaste verbinding.
Oud 21-06-2007, 16:51   #9 (permalink)

Standaard

Die kun je dan beter niet aanzetten. Gewoon onbeveiligd laten. Als je alles klaar hebt ga je naar het IP adres van je router (192.168.1.1) en ga je bij wireless security een WEP/WAP code aanmaken.
Oud 21-06-2007, 17:05   #10 (permalink)

Standaard

ik heb maar even naar de helpdesk van linksys gebeld (gelukkig gratis) maar na 1,5 uur stoeien werkt ie nog niet en weet de medewerker zelfs niet meer wat die moet doen dus denk dat ik toch maar ga ruilen.

Of er moet nog iemand zijn die een oplossing weet :P

Heeft iemand een linksys router en kabelinternet? Ik heb kabelfoon als provider.
als iemand dit ook heeft zou ik graag weten hoe die dat werkend heeft gekregen.
Oud 21-06-2007, 21:12   #11 (permalink)

Standaard

Werken de bedrade verbindingen wel? Want met kabel kan het ook nog zijn dat je kabelmodem is gekoppeld aan een bepaald netwerkadres (MAC-adres). Om dit te laten resetten zou je even met je kabelprovider moeten bellen.

Wat betreft het wireless gedeelte is mijn tip: begin zonder enige beveiliging. Zoek met de laptop het netwerk op en maak verbinding.
Vervolgens open je in Windows het startmenu, je klikt op Uitvoeren, typt daar cmd in en drukt op enter. Nu opent er een commandoprompt. hier tik je het commando ipconfig /all in en drukt wederom op enter, dit toont de eigenschappen van je netwerkkaarten. Daar zoek je de draadloze verbinding op en vervolgens noteer je het Fysieke adres.
In de configuratie van de router ga je naar Wireless > Wireless Access. Daar kies je voor Permit only en klikt daarna op Edit MAC Address Acces List. Je krijgt dan een scherm waar je het eerder genoteerde adres kan invullen, dit zorgt er voor dat alleen jouw laptop verbinding mag maken met het netwerk. Als je ooit een ander apparaat aan het draadloze netwerk wil verbinden, moet je ook daarbij het MAC-adres opzoeken en in deze lijst toevoegen. Nu kan je de instellingen opslaan en proberen of je nog verbinding kan maken.
Vervolgens kan je bij Wireless Security een beveiligingscode instellen. Bij Security Mode kies je voor WPA Pre-Shared Key en in het vakje daar onder vul je een sleutel in, dat wordt het wachtwoord voor je netwerk. Vervolgens moet je ook bij de netwerkinstellingen op de laptop deze beveiliging kiezen (Voorkeursnetwerken > Eigenschappen; Authenticatie moet WPA-PSK zijn, encryptie TKIP) en dan zou het moeten werken.
Oud 21-06-2007, 21:20   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Werken de bedrade verbindingen wel? Want met kabel kan het ook nog zijn dat je kabelmodem is gekoppeld aan een bepaald netwerkadres (MAC-adres). Om dit te laten resetten zou je even met je kabelprovider moeten bellen.

Wat betreft het wireless gedeelte is mijn tip: begin zonder enige beveiliging. Zoek met de laptop het netwerk op en maak verbinding.
Vervolgens open je in Windows het startmenu, je klikt op Uitvoeren, typt daar cmd in en drukt op enter. Nu opent er een commandoprompt. hier tik je het commando ipconfig /all in en drukt wederom op enter, dit toont de eigenschappen van je netwerkkaarten. Daar zoek je de draadloze verbinding op en vervolgens noteer je het Fysieke adres.
In de configuratie van de router ga je naar Wireless > Wireless Access. Daar kies je voor Permit only en klikt daarna op Edit MAC Address Acces List. Je krijgt dan een scherm waar je het eerder genoteerde adres kan invullen, dit zorgt er voor dat alleen jouw laptop verbinding mag maken met het netwerk. Als je ooit een ander apparaat aan het draadloze netwerk wil verbinden, moet je ook daarbij het MAC-adres opzoeken en in deze lijst toevoegen. Nu kan je de instellingen opslaan en proberen of je nog verbinding kan maken.
Vervolgens kan je bij Wireless Security een beveiligingscode instellen. Bij Security Mode kies je voor WPA Pre-Shared Key en in het vakje daar onder vul je een sleutel in, dat wordt het wachtwoord voor je netwerk. Vervolgens moet je ook bij de netwerkinstellingen op de laptop deze beveiliging kiezen (Voorkeursnetwerken > Eigenschappen; Authenticatie moet WPA-PSK zijn, encryptie TKIP) en dan zou het moeten werken.
Ik doe alles nu nog met een vaste verbinding en mn PC.
Maar hij wil geen internet verbinding vinden. Al op verschillende manieren geprobeerd.
Verschillende verbindings soorten. Op mn ouder router had ik een PPPoE verbinding dus die nu weer proberen en dan krijg ik de fout "authentication nog wat" dus zou mn zogenaamd mn username en wachtwoord van internet niet klopen terwijl ik daar nu ook mee online ben via andere router.
Oud 22-06-2007, 11:32   #13 (permalink)

Standaard

Eindelijk werkend gekregen.

Na paar uur stoeien toch internet verbinding gekregen.
Oud 22-06-2007, 22:31   #14 (permalink)

Standaard

En wat was nou uiteindelijk de oplossing?
Oud 23-06-2007, 19:03   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
En wat was nou uiteindelijk de oplossing?
stekker van modem en router er uit
dan 10 minuten wachten dan modem aan sluiten dan weer 10 minuten wachten en router aansluiten dan half uur wachten en dan heb je internet.

moet iets apparts zijn wat alleen voor de kabel moet.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Router ? jimmy_chaos Hardware Junkies 2 12-04-2006 23:43
Router Tha Godfather Software Junkies 9 6-03-2004 23:37
router burak Software Junkies 14 6-03-2004 13:04
Laptop scherm op PC aansluiten Joeprulezzz Elektronica Junkies 3 2-03-2004 14:38
aansluiten van laptop tft mogelijk? -PartyBoy- Elektronica Junkies 15 19-04-2003 01:18

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.