| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 juni 2007
| duocores, 2 keer een snelheid, maar als ik het goed heb kan je niet gewoon de snelheid van de 2 cores bij elkaar optelle. Kan iemand mij vertelle, hoe het nou eigenlijk in elkaar zit. Wat is de werkelijke snelheid van de 2 cores bij elkaar? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Je hebt in principe 2 processor cores in één processor zitten. Deze lopen allebij hetzelfde aantal Ghz. Een Intel Core 2 Duo E6600 bijv. heeft 2 cores met elk 2MB cache en 2,4 ghz clocksnelheid. Die snelheden mag je overigens niet bij elkaar optellen.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Niet, eigenlijk. De snelheid die je haalt met een dualcore is vooral afhankelijk van de software die je gebruikt. Die moet geprogrammeerd zijn om gebruik te kunnen maken van meerdere processoren.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je moet het meer zien als 2 auto's die een aanhanger trekken. Als er 1 auto voor staat gaat het gewoon niet snel. Hang je er 2 voor (met wat minder pk's=GHz) dan gaat het geheel al een stukje sneller vooruit. Wil je echt snel, dan moet je 2 auto's met flink wat pk's (GHz) hebben. Je mag niet zomaar de 2 snelheden bij elkaar optellen, omdat er evengoed nog een (zeer minimale) vertraging inzit om de verschillende berekeningen door de 2 cpu's te sturen. Dat de software geprogrammeerd moet zijn om op 2 cores te draaien, is eigenlijk wel en niet waar. Van de ene kant omdat als je 1 progje hebt draaien, 2 processors aan het progje rekenen, dus het gaat een stukje sneller. Van de andere kant, als de software ervoor is geprogrammeerd, hoeft je cpu niet meer te verdelen welke berekeningen waar naartoe moeten... Snap je het nog? Dan mag je door voor de cursus: cpu's voor gevorderden :P
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |