| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Vanmiddag zijn de laatste onderdelen van m'n pc gearriveerd. Alles is nieuw gekocht bij een internet shoppie. Alles geinstaleerd, netjes aangesloten. Zoals alles moet enzo. Nogmaals alles gesjeckt of ik niets over het hoofd heb gezien, niets. Klaar om te starten. Duw op de start knop en op mijn TFT verschijnt: ''no video input''. Frappant, alles leek goed aangesloten te zijn. Anders aangesloten (middels DVI), niets. 3d-kaart verwijderd en alles aangesloten op onboard vga wat tot hetzelfde resulteerde; 3x niets! Alles draait overigens wel. CPU fan, hd's hoor je even. Maar totaal geen piepjes tijdens het opstarten. Ook heb ik het geheugen eens verwijderd, dan zou hij moeten piepen tijdens het opstarten maar ook hier hoorde ik niets. Het ledje van de HD brand/knippert ook niet. Tevens nog even andere monitor geprobeerd maar zelfde verhaal nog steeds... Iemand suggesties wat dit zou kunnen zijn, of zou gwn het mobo dood zijn? Specs: Asus M2N VM DH AMD64 4000+ X2 Asus Geforce 7300GT Silent 2GB Kinstong DDR2 Dual Channel *dit alles is vlam neu!
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Probeer iig even een bios resetje, je weet maar nooit. Zijn alle jumpertjes wel juist geplaatst?
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Welke jumpers moet ik dan goed zetten, gebruik s-ata hd's. Bovendien moet ik dan toch IETS horen/zien? Even vergeten te vermelden, specs van het systeem: Asus M2N VM DH AMD64 4000+ X2 Asus Geforce 7300GT Silent 2GB Kinstong DDR2 Dual Channel 2 HD's aangestuurd dmv S-Ata
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Idd het batterijtje eruit en een paar keer op de aan/ uitknop drukken. Het kan ook met een jumpertje. De gebruikshandleiding van je mobo zou je verder moeten helpen met de jumpertjes. Ik weet daarentegen niet of die altijd nodig zijn, maar controleer het maar wel even.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Maar welke jumpertjes bedoel jij pcies?
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juni 2006 Locatie: Drachten
| Is je Bios wel geschikt voor je Proc? Vaak kan het ook zijn dat omdat hij niet aangaat (tenminste geen beeld) je geheugen kaduuk is... Probeer eens een ander geheugen latje (als je die hebt) Heb je je speaker aangesloten? Anders hoor je ook geen piepje ![]()
__________________ AMD X2 4800+ @ 2.6GHz || 2GB OCZ @ 2-3-3-5 || A8N-SLI Premium || eVGA 8800 GTS 640MB SuperClocked | Core @ 675 Mhz | RAM @ 1900 Mhz || Soundblaster X-Fi Fatal1ty Pro Series || 2,7 TiB HDD || Hiper HPU-4B580 || Coolermaster Stacker 832 || |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Nja, bios geschikt? Why not, hij moet het aan kunnen... Citaat:
Speakers zijn uiteraard aangesloten ![]()
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| Citaat:
En met speaker wordt er de kastspeaker bedoeld die direct op je mobo wordt aangesloten, niet elk mobo heeft een piezospeakertje opgesoldeerd gekregen vanaf de fabriek. Je moet een beetje gaan uitvogelen wat er fout is maar via de piepjes kom je een eind. Voor meer info kijk op AMI BIOS Beep Codes Award BIOS Beep Codes Phoenix ISA/MCA/EISA BIOS Beep Codes Hier kan je de betekenis van de piepjes vinden, moet je wel even in de handleiding kijken welke bios je hebt.
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Via piepjes komt je een heel eind idd. Moet hij alleen eens piepen Hij piept niet, met speakers bedoelde ik dus die case speaker. Sorry voor de onduidelijkheid. Cmos clear uitgevoerd maar totaal niets. Ik vrees toch dat het mobo DOA is? Als er geen geheungen in zit en hij doet het zelfde als mèt dat geheugen lijkt het mij toch dat het mobo de boosdoener is?
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Als het geheugen het ook in andere PC's het niet doet: Ja Misschien IS het geheugen wel kapot, alhoewel. De speaker doet het niet. Grote kans dat het inderdaad het mobo is. Anders moet je het geheugen in een andere PC testen. Succes,
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Zelfs zonder processor zal je mobo nog gaan piepen, dus ik denk ook dat het mobo DOA is.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juni 2006 Locatie: Drachten
| Mobo doa vind ik altijd de laatste optie... Eerst geheugen testen + CPU checken. Daarna pas mobo ![]()
__________________ AMD X2 4800+ @ 2.6GHz || 2GB OCZ @ 2-3-3-5 || A8N-SLI Premium || eVGA 8800 GTS 640MB SuperClocked | Core @ 675 Mhz | RAM @ 1900 Mhz || Soundblaster X-Fi Fatal1ty Pro Series || 2,7 TiB HDD || Hiper HPU-4B580 || Coolermaster Stacker 832 || |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Heb geen ander pc'tje met ddr2 geheugen... Mmmm
| | |
|
| « CPU klok
|
Drivers videokaart » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Video probleem | Jensn | Software Junkies | 11 | 1-10-2006 13:13 |
| Streaming video op de PDA? | Freakazoid | Software Junkies | 0 | 26-09-2005 21:01 |
| (Video) Codecs | Davidian | Software Junkies | 21 | 4-04-2005 19:01 |
| video kaart | vanderstoep | Cooling & OC Junkies | 13 | 28-05-2003 07:12 |