| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Afgelopen week liet mijn pc het afweten. Vrijwel direct kwam de volgende foutmelding op het scherm te staan: Citaat:
-Gisteren alles weer geinstaleerd en hij draaide weer als vanouds. Geen enkel probleem te bekennen. Maar nu zet ik zojuist de pc aan, krijg ik weer die foutmelding. Gelukkig dat ik na enkele keren resetten er wel in kan komen (erg vaag opzich!)Is er iemand die dit probleem ook al eens heeft gehad en/of misschien een oplossing weet? Ik denk/vrees dat als ik hem nu afsluit het probleem weer terug komt... Specs van systeem: -Gigabyte 7VM400M(F)P -AMD 2400+ -1024 mb -Western DIgital 2500KS -PSU; 420watt.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik d8 ook een vermoeden te hebben dat het aan een s-ata kabel lag, ik heb dus bij de verse install ook een andere s-ata kabel gepakt. Zijn trouwens die std kabeltjes wat je bij je mobo krijgt... Ik las her en der dat het vaker voorkwam dat het aan de kabel lag? Zijn die std kabels werkelijk zo slecht?
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 oktober 2006
| Ik had laats ook een probleem met de hardeschijf, nieuwe pc kreeg steeds een BSOD (blue screen of death), je weet wel van die blauwe schermen waar de foutmelding op staat. En ik kreeg die melding steeds weer, uiteindelijk na veel godveren dacht ik laten we eens het kabeltje vervangen, bleek het gewoon aan de kabel te liggen. De kabel waar de fout mee was die had een hoekverbinding, ik snap nog steeds niet waarom de pc hier problemen over maakten. Je zou eens een ander slot kunnen proberen, of de bios updaten. Ik heb ook nog dit gevonden na wat google werk: Klik!! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Thnx, alhoewel ik dat ook al gehad gevonden ![]() Ik vind het vaag, de kabeltjes zijn nieuw. En het lijkt me stug dat die zo snel kapot gaan, het gaat gwn om de std kabeltjes die bij het mobo zijn geleverd (dus rechte aansluitingen). Ik ben benieuwd of hij morgen weer die foutmelding geeft, vandaag laat ik hem liever even lopen om nu de mogelijke problemen te voorkomen. De pc draait nu gewoon stabiel zonder enig probleem... Suggesties zijn welkom...
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| En jawel hoor, vandaag had die weer kuren. Na enkele keren rebooten vond hij ineens wel de schijf en starte hij wel door. Het is echt een raadsel... Soms hoor je zo'n tikje (van in/uitschakelen van de schijf oid) terwijl die aan het zoeken is naar de schijf, vervolgens komt de welbekend foutmelding weer boven water... Sata aansluitingen op het mobo ''dood'' of toch een schijf met rare fratsen? Helaas heb ik geen ander s-ata mobo en s-ata schijf ter beschikking. Anders kon ik het snel uit testen... Nu draait de pc gwn stabiel, merk nergens iets van... totdat ik weer ga rebooten. ![]()
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 augustus 2003 Locatie: Appelscha
| Je hebt ook al een andere stroomkabel geprobeerd ?? zo niet probeer dit eens, als hier mee het probleem niet mee is opgelost kan het best wezen dat je een niet 100% goeie sata schijf hebt.
__________________ AMD AM2 6000 | Asus M2N-SLI Deluxe | 4GB OCZ 800Mhz Mem | 2x Asus 8800GTX SLI | HP W22 22" TFT | Logitech G15 | Logitech MX1000 | Logitech G25 | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Wat bedoel je pcies met een niet 100% goeie s-ata schijf? Ik heb dit inmiddels al half jaartje draaien en heb deze problemen nog nooit gehad. Edit: misschien even erbij vermelden. Het zou eigenlijk een sate II schijf moeten zijn, maar middels jumpers kan deze ook gewoon functioneren op een sata "I" setupje. Dus dat zal het ook niet zijn, aangezien hij van te voren goed heeft gefunctioneerd...
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juni 2006 Locatie: Drachten
| Heb je de schijf ook al geprobeerd op een andere sata poort? Gewoon plug & play zijn die dingen. Dus installeer windows op een andere schijf. Ram dat ding erin en ga hem eens testen zou ik zeggen Welk merk is het overigens? een WD? Ga eens opzoek naar de Hirens Boot CD staan namelijk tools op om je HDD in MsDos view te testen.
__________________ AMD X2 4800+ @ 2.6GHz || 2GB OCZ @ 2-3-3-5 || A8N-SLI Premium || eVGA 8800 GTS 640MB SuperClocked | Core @ 675 Mhz | RAM @ 1900 Mhz || Soundblaster X-Fi Fatal1ty Pro Series || 2,7 TiB HDD || Hiper HPU-4B580 || Coolermaster Stacker 832 || |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Bedankt voor de reacties! Het merk is idd WD; Western Digital. Het probleem blijft zich voortdoen. Maar telkens na enkele keren te rebooten/paar min wachten vind hij hem ineens wel en doet hij het zonder rare fratsen. Fijn is anders maar gelukkig doet hij het dan nog enigzins... Misschien koop ik binnekort een nieuwe s-ata HD (betwijfel of dit weer een WD wordt) en dan weet ik snel waar het aan licht... Mocht het aan de HD liggen ga ik natuurlijk terug, er zat als ik mij niet vergis 2 jaar garantie op.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sata hd word niet herkend! | modder.exe | Hardware Junkies | 2 | 29-03-2007 23:40 |
| "Het USB-apparaat wordt niet herkend" | defecto | Software Junkies | 5 | 13-07-2005 20:01 |
| HD Wordt niet herkend | brantje | Hardware Junkies | 4 | 21-01-2005 17:59 |
| windows herkend de schijf niet | burak | Hardware Junkies | 4 | 5-12-2004 22:21 |
| 3d kaart niet in bios herkend | Hardware Junkies | 7 | 20-10-2003 16:22 | |